Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Borys_q » niedziela 07 lipca 2013, 13:18
przez oskbelfer » poniedziałek 08 lipca 2013, 09:18
LeszkoII napisał(a):^^
Podzielam Twoje zdanie. Art. 3 nie zabrania zachowywania SZ.O. w innych, niż wymienionych w ustawie sytuacjach. Pisałem o tym (ale usunięto zarówno mój, jak i oskbelfer'a zapis)
Może czas założyć "jałową dyskusję" o szczególnej ostrożności? Choć tak na prawdę, wcale nie musi być jałowa.
przez LeszkoII » poniedziałek 08 lipca 2013, 09:41
przez oskbelfer » poniedziałek 08 lipca 2013, 10:37
LeszkoII napisał(a):Ja NIC nie kumam? Wyobraź sobie, że powoływałem się w dyskusji na literaturę, na orzecznictwo, na zdrowy rozsądek, i co najważniejsze NA PRZEPISY PoRD.
I teraz jest pytanie: czy mam bardziej ufać Tobie czy np. orzeczeniu sądu?
Jakie masz podstawy merytoryczne aby kłamać, iż "nic nie kumam"? Żadne. Udowodnij a później skonkluduj.
Borys_q napisał(a):Ale o czym tu dyskutować?? Masz być czujny, jak sytuacja (lub ustawa) tego wymaga masz być czujniejszy, wot i cała filozofia.
LeszkoII napisał(a):Znam dokładnie specyficzny trend interpretowania przepisów 'na sucho'. Problem w tym, że osoby głoszące tego typu poglądy nie rozumieją istoty bezpieczeństwa w ruchu, tj. celowości tworzenia prawa o ruchu drogowym. Świerzy przykład: faktem jest, że podczas jazdy nie można korzystać z tel. trzymając w ręce słuchawkę lub mikrofon - no to "taki AS" wykombinuje, że można pisać SMSy podczas jazdy(korzystanie z telefonu), wcześniej wymontowawszy z telefonu słuchawkę i mikrofon.
LeszkoII napisał(a):Albo inny przykład: znak ostrzegawczy z tabliczką T-3 "koniec". Formalnie musisz zachować szczególną ostrożność.
LeszkoII napisał(a):Jeszcze inny: w jednym miejscu próg zwalniający niepoprzedzony znakiem A-11a, w innym poprzedzony - zakładam, że prędkości dopuszczalne to 20km/h. Jak się ma do tego obowiązek zachowania szczególnej ostrożności?
Te przykłady można mnożyć.
przez LeszkoII » poniedziałek 08 lipca 2013, 11:28
To wkleję Ci ponownie, bo pamięć szwankuje(?).oskbelfer napisał(a):Powoływałeś się tylko nie ogarniasz słowa pisanego, nie rozumiesz co SN do Ciebie mówi - a raczej co wyczytaleś
Cytat 1. napisał(a):Z chwilą utraty zaufania do innego uczestnika ruchu kierujący pojazdem musi zwiększyć ostrożność i być przygotowany na nieoczekiwany rozwój wydarzeń. W orzecznictwie Sądu Najwyższego słusznie wymaga się od kierującego pojazdem – od momentu utraty zaufania – zachowania szczególnej ostrożności. „Obowiązek zachowania w takim wypadku szczególnej ostrożności – jak słusznie stwierdził Sąd Najwyższy – tym bardziej zwiększa się, im bardziej nieprawidłowe jest zachowanie się innego użytkownika drogi oraz im trudniejsze są warunki atmosferyczne i drogowe.
Czemu od razu zakładasz, że "jakiekolwiek manewry"(z cytatu 2.) to tylko te lub przede wszystkim te, o których mowa w Art. 22? Czy pokonywanie zakrętu związane jest z Art. 22?Cytat 2. napisał(a):Poza wszelkim sporem musi pozostać fakt, że warunki drogowe, w jakich doszło do wypadku, były bardzo trudne i wymagały od kierujących zachowania szczególnej ostrożności i rozwagi w sposobie prowadzenia pojazdów. Wymóg zachowania szczególnej ostrożności i rozwagi polegał nie tylko na zachowaniu bezpiecznej szybkości, ale także na powstrzymaniu się od jakichkolwiek manewrów mogących prowadzić do utraty panowania nad pojazdem.
Wymóg przewidywania/zidentyfikowania a nie wymóg podczas poruszania w tych warunkach. Analogicznie - żeby zauważyć znak ostrzegawczy, najpierw musisz jechać ostrożnie i rozważnie, a dopiero następstwem będzie zachowanie szczególnej ostrożności.Cytat 3. napisał(a):Poślizg na zaśnieżonej i zlodowaciałej jezdni jest zjawiskiem na tyle typowym, iż obowiązek przewidywania go stanowi elementarny wręcz wymóg ostrożnego i rozważnego kierowania pojazdem.
oskbelfer napisał(a):nie idzie o to komu masz ufać, tylko o to że nic nie rozumiesz
Szanownie proszę o podniesienie poziomu dyskusji, bo w przeciwnym razie będę zmuszony ją z Tobą zakończyć.oskbelfer napisał(a):Kłapiesz klawiaturą jak jezorem i jesteś własnie takim "ASEM" wymyślaczem
Czyżbyś nie zrozumiał, co pisze Borys?oskbelfer napisał(a):Niechaj to zdanie innego forumowicza będzie odpowiedzią -- bo zaś "fascynują" Cię jałowe dyskujsje....Borys_q napisał(a):Ale o czym tu dyskutować?? Masz być czujny,[PRZECINEK] jak sytuacja (lub ustawa) tego wymaga masz być czujniejszy, wot i cała filozofia.
Teraz nagle wymagasz myślenia...pięknie. Tak, myślę i dlatego po znaku ostrzegawczym z T-3 nie zachowuję szczególnej ostrożności, mimo iż trzymając się na sztywno przepisów i błędnie je rozumiejąc - powinienem.oskbelfer napisał(a):Formalnie musisz zachować tylko do jakiego miejsca ? Czy Ty człowiecze myslisz coś ?
§ 3. 1. Znaki ostrzegawcze (...) oraz zobowiązują uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności
Proszę zacytować fragment mojej wypowiedzi, że Sz.O. obowiązuje wszędzie. Nie układam pytań dla instruktorów ani nie czytam pytań dla instruktorów.oskbelfer napisał(a):pytania testowe na egzaminach np. dla instruktów ------- z Twoim nieszczęsnym wymysłem ze SZO obowiązuje wszędzie ----- gdyby instruktorzy chcieli tak odpowiadać jak Ty sobie wymyśliłeś to byli by w plecy z punktacją.
przez oskbelfer » poniedziałek 08 lipca 2013, 16:38
LeszkoII napisał(a):Proszę zacytować fragment mojej wypowiedzi, że Sz.O. obowiązuje wszędzie.
LeszkoII napisał(a):Art.3 nakłada OBOWIĄZEK zachowania szczególnej ostrożności tam, gdzie ustawa tego wymaga. Podobnie znak ostrzegawczy zmusza do jej zachowania.
Nie oznacza to, że tam, gdzie ustawa tego nie wymaga albo nie ma znaku ostrzegawczego lub innego - nie należy jej zachowywać!
LeszkoII napisał(a):Tak samo zachowasz się gdy jest znak A-11 jak gdy go nie ma. Różnica polega na tym, że znak ostrzega Cię przed niektórymi wymienionymi wcześniej sytuacjami
LeszkoII napisał(a):Nie układam pytań dla instruktorów ani nie czytam pytań dla instruktorów.
przez LeszkoII » poniedziałek 08 lipca 2013, 18:04
Dobór słownictwa, żałośnie niski poziom argumentacji, internetowa osobowość gbura, ordynarne i celowe przekłamywania(quasi-interpretacje) moich wypowiedzi, nieuzasadniona buta 'z kopyta', brak poszanowania rozmówcy...LeszkoII napisał(a):Szanownie proszę o podniesienie poziomu dyskusji, bo w przeciwnym razie będę zmuszony ją z Tobą zakończyć.
przez Borys_q » poniedziałek 08 lipca 2013, 19:07
przez LeszkoII » poniedziałek 08 lipca 2013, 20:11
przez oskbelfer » poniedziałek 08 lipca 2013, 21:14
Borys_q napisał(a):
Czy jak widzę podejrzanie zachowującego się uczestnika ruchu mam obowiązek być szczególnie ostrożny czy nieszczególnie ostrożny??
przez szydlaczek » poniedziałek 08 lipca 2013, 23:48
LeszkoII napisał(a):A testami z pytaniami o SZ.O. nie należy się przejmować - trzeba wyklepać na pamięć 23 sytuacje i zaliczone Nikt normalny nie będzie układał pytań w oparciu o orzecznictwa SN. Bez przesady
przez Borys_q » wtorek 09 lipca 2013, 08:29
A jak PoRD definiuje ostrożność nieszczególną??
przez kg1956 » wtorek 09 lipca 2013, 08:47
przez Borys_q » wtorek 09 lipca 2013, 09:00
przez rusel » wtorek 09 lipca 2013, 09:11