
P.S. Można by i wkleić jakieś rondo wyspiarskie z jego oznaczeniem i zrobić ci tu jazdę, że po rondach nie jeździsz zgodnie ze wskazówkami zegara...

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez dylek » środa 26 czerwca 2013, 16:26
przez szerszon » środa 26 czerwca 2013, 18:24
cierpnik napisał(a):2. To czym więc jest obszar na jezdni z wymalowaną zebrą?
A po co chcesz zwalniać jak np. samo skrzyżowanie to na tobie wymusza (równorzędne) czy odgórne ograniczenie prędkości?
3.Znowu unikasz odpowiedzi. Czym zatem jest to w Holandii miejsce z wymalowanym PdR? Może i u nich nie nazywa się tym czym jest. Może być nawet studnią. Nie zmienia to faktu, że jest to miejsce przecięcia się kierunków ruchu. A może się mylę?
4. A sobie przeczytaj. Jaki link? To to samo rozporządzenie, którym ty rzucasz.
5. Szerszon nie udowodnił, że PdR bez D-6 a tylko z P-11 nie jest PdR.
Na tym rondzie nie ma pasa dla rowerów na jezdni. Jest wydzielona DDR.
Rozumiem też, że Szerszon skręcając i widząc rowerzystę dojeżdżającego po PdR jedzie bo ma pierwszeństwo. To niech Szerszon zajedzie takiemu rowerzyście drogę, zgarnie go ze swoich drzwi i powie w sądzie: miałem pierwszeństwo. Zapewniam cię, że uświadomią cię, że jednak nie miałeś.
przez cierpnik » środa 26 czerwca 2013, 20:09
dylek napisał(a):cierpnik - skoro te same ustawy i rozporządzenia obowiązują (wg ciebie) w różnych krajach - jedź do UK ...zacytuj im art.16.1 PoRD i zrób jubel , że się do niego nie stosują...
2. Rozumiem. Czyli jak mamy zebrę w odległości mniejszej niż 100m od innej to nie wolno nam tam przechodzić. Bo to jest miejsce niedozwolone. Szerszon rządzi. Nie ma co.szerszon napisał(a):2. Miejscem na jezdni.Dalszej części szkoda komentować.
3.Jesteś odporny, nie chce mi sie już dalej wklejać..jak grochem o ścianę.Teraz obok pomników mamy studnię....
4."Rzucam" polskimi rozporządzeniami.
Pytałem o rozporządzenie dotyczące znaków i sygnałów drogowych obowiązujące w Holandii...rozumiesz ? w H O L A N D I I
5.Patrz pkt 2...tylko już nie wiem ,po co ?
trollujesz gościu
przez oskbelfer » środa 26 czerwca 2013, 21:15
cierpnik napisał(a):1. Mogą różnić się tylko tam gdzie pozwala KW lub KW tego nie reguluje. W przeciwnym wypadku KW jest zawsze ważniejsza.
przez dylek » środa 26 czerwca 2013, 21:30
przez szerszon » środa 26 czerwca 2013, 22:06
cierpnik napisał(a):2. Rozumiem. Czyli jak mamy zebrę w odległości mniejszej niż 100m od innej to nie wolno nam tam przechodzić. Bo to jest miejsce niedozwolone.
3. A KW czytał? Jest tam coś o PdR? Chyba jest. A w Holandii nie ma?
4. Szerszon nie rozumie. Nadal pytam się, który przepis mówi, ze PdP czy PdR jest tylko wtedy gdy jest D-6/a. Szerszon podaje paragraf niby jako dowód a ja podaję inny. Szerszon nie chce się przyznać do błędu i coś nawija o Holandii.
5. Szerszon nie lubi odpowiadać na pytania, które mu nie pasują.
To jest jednak daleko posunięte nadużycie, niestety...Rozumiem.
Szerszon nie chce się przyznać do błędu i coś nawija o Holandii.
przez cierpnik » czwartek 27 czerwca 2013, 09:04
A czytał KW?oskbelfer napisał(a):To po co nam prd ? Nie wystarczy konwencja ?
1.Sądzę, że nawet nim jestem.dylek napisał(a):1.cierpnik - postanowiłeś zostać następcą szymona, czy jesteś jego klonem ?
2.szerszon ci odpisał, że ustąpi rowerzyście na PdR niezależnie czy to będzie po skręcie, czy na prostej...I nie będzie to wynikało z art.27.1a tylko z art 27.1.
3.Z tego co się orientuję jeszcze w tej kłótni, to chyba miało chodzić o to, że wyjazd z ronda to skręt w prawo, bo wyjeżdżając nalezy stosować art.27.1a ...
Ten argument na obowiązkowy prawy przed wyjazdem niestety upadł - nie rozumiem dalszego ciągnięcia wątku holenderskich ścieżek rowerowych w temacie o rondach..
1. Poproszę o przepis zakazujący przechodzenia przez jezdnię w miejscu oznaczonym znakiem P-10 bez D-6.szerszon napisał(a):1.Nie wolno Ci przechodzić. Malowanki na jezdni nie dają takiego prawa bez D-6.
To nie ja rządzę...przepisy.
3.Czekam na Holandię.
4. Podajesz paragraf o miejscu na jezdni, ja podaje o oznaczonym Pdp/R...taka drobna różnica...
5. Pisałem ,odpowiadam na pytania, a nie na majaczenia.
Ja nie wyczytałem by 47 mówił o wyznaczonym a 88 o niewyznaczonym. Niewyznaczony to taki bez żadnych znaków. Czyli dalej niż 100m od oznaczonego i na każdym skrzyżowaniu.§ 47. 1. Znak D-6 „przejÊcie dla pieszych” oznacza miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych w poprzek drogi.
2. Znak D-6a „przejazd dla rowerzystów” oznacza miejsce przeznaczone do przeje˝d˝ania rowerzystów w poprzek drogi.
§ 88. 1. Znak P-10 „przejÊcie dla pieszych” oznacza miejsce przejÊcia dla pieszych.
2. Znak P-11 „przejazd dla rowerzystów” oznacza miejsce przejazdu dla rowerzystów.
przez szerszon » czwartek 27 czerwca 2013, 13:11
3. Brawo. O to chodzi. W Polsce jeszcze chyba nie wpadli na pomysł ronda z DDR po obwiedni i bez sygnalizacji. Ale kto wie co będzie w przyszłości. I zawsze może się zdarzyć, że sygnalizacja przestanie działać. I co? Kto ma pierwszeństwo? Rowerzysta dojeżdżający do PdR czy kierowca zjeżdżający z ronda, na którym jechał na wprost, w lewo czy w prawo?
1. Poproszę o przepis zakazujący przechodzenia przez jezdnię w miejscu oznaczonym znakiem P-10 bez D-6.
3. Holandii nie obowiązuje KW?
Ja nie wyczytałem by 47 mówił o wyznaczonym a 88 o niewyznaczonym. Niewyznaczony to taki bez żadnych znaków. Czyli dalej niż 100m od oznaczonego i na każdym skrzyżowaniu.
przez cierpnik » czwartek 27 czerwca 2013, 13:53
1.Które dokładnie bo ja tam widzę sygnalizacje świetlne.szerszon napisał(a):1.Skrzyżowanie o ruchu okrężnym w Warszawie na Szczęśliwicach.
2.Art 13. Malowanka na jezdni nie jest oznaczonym PdP.
3.W przypadku opadów śniegu lub zatarcia się linii przejście/przejazd znika ?
4.Cały czas czekam na przepis w holenderskim PoRD określający znak pionowy D-6a.
Teraz udajesz,ze nie wiesz o co chodzi. Poprzednio wrzuciłeś link do belgijskiego PoRD.
problem z holenderskim ?
5.Ze zrozumieniem, ze zrozumieniem...Przy znakach pionowych jest takie drobne słówko "przeznaczone", ale sądząc po dotychczasowym uważnym czytaniu postów pewnie umknęło.
6.Par 47.4 zwalniam ,aby nie narazić na niebezpieczeństwo.
Rowerzysta jeszcze nie ma pierwszeństwa, ale ma w przepisach zagwarantowane nienarażanie na niebezpieczeństwo.
3.W Belgii może istnieje , bo chyba link dotyczy tego państwa
3. Faktycznie. Czyli wystarczy oznakowanie poziome. Tak samo jak w przypadku PdP znak pionowy nie jest konieczny: http://goo.gl/maps/kuLEB
przez szerszon » czwartek 27 czerwca 2013, 14:41
2.Czyli jest nieoznaczone?
Przejście jest nadal.
A czy ja nie przytaknąłem, że się pomyliłem?
No to wymuszasz pierwszeństwo. Bo ty zmieniasz kierunek jazdy a rowerzysta nie. Oto osoba, która uczy jeździć. Chyba rozjeżdżania rowerzystów
przez oskbelfer » czwartek 27 czerwca 2013, 16:25
cierpnik napisał(a):A czytał KW?oskbelfer napisał(a):To po co nam prd ? Nie wystarczy konwencja ?
przez dylek » czwartek 27 czerwca 2013, 21:04
szerszon napisał(a):1. http://goo.gl/maps/JqXt8
To jest to miejsce. Niestety zdjęcia są nieaktualne.
Teraz całe rondo można objechać DDRem, DDR rozchodzi sie we wszystkie strony, a i tak tumany jeżdżą po jezdni lub chodniku.
przez szerszon » czwartek 27 czerwca 2013, 22:03
Po przeczytaniu Twoich postów mam wrażenie, że jesteś kopanem
przez szymon1977 » poniedziałek 01 lipca 2013, 12:32
Czy w poniższej sytuacji na podst. Art.26.2. pojazd niebieski i zielony mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszemu bo na skrzyżowaniu skręcają a pojazd czerwony już nie bo na skrzyżowaniu nie skręca tylko przejeżdża przez skrzyżowanie na wprost?Art. 26.2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
Zaraz zaraz, nic nie upadło! Nadal gołym okiem widać, że wszystkie trzy pojazdu w miejscu zaznaczonym czarną strzałką będą skręcać w prawo a w związku z tym:dylek napisał(a):...w tej kłótni, to chyba miało chodzić o to, że wyjazd z ronda to skręt w prawo... Ten argument na obowiązkowy prawy przed wyjazdem niestety upadł...
przez szerszon » wtorek 02 lipca 2013, 22:59
jacekkaz1
7 godzin temu
Zamiast linków do obrazów wstawiłem link do swojego konta.
Gdyby linki się nie otwierały zainteresowanym mogę przesłać całą korespondencje na email
Słupska drogówka:
https://lh3.googleusercontent.com/-nJyc ... /komod.jpg
MTBiGM:
https://lh3.googleusercontent.com/-YxJp ... nistra.jpg
Z przeprowadzonej kampanii odnośnie poruszania się po rondach, wywnioskowałem, że jest część ludzi z branży, którzy postrzegają ronda w niewłaściwy sposób. Jeden z WORDów odpowiedział:
"Drogi Panie, na rondzie nie można skręcić w lewo, ponieważ zawsze zjeżdża się w prawo".
Osobliwe podejście do rond ma również Dyrektor MORD Kraków, po obejrzeniu jednego z filmików edukacyjnych, powyrywałem sobie ostatnie włosy z głowy, mam nadzieje, że Krakowiacy nie zastosują się do rad tego Pana podczas pobytu nad morzem.
Odpowiedź MTBiGM rozesłałem do wszystkich WORD, mam nadzieje, że "Prostowaczy Rond" dzięki temu ubędzie.
Prostowaczom rond polecam stronkę Pana Bogumiła Leśniewskiego:
www.ronda.info.pl