disaster napisał(a):Podstawową przyczyną dla której samochodów wyposażonych w katalizator nie odpala się na hol czy na popych jest możliwość zniszczenia katalizatora przez niespaloną benzynę dostającą się do wydechu.
Zwłaszcza w dieslu

disaster napisał(a):A co do mechanizmu - polecam policzyć sobie obciążenia jakie musi przenieść ten mechanizm, sprzęgło i skrzynia, po wrzuceniu 1 przy 90km/h
Jabłko jest czerwone - ile wynosi masa słońca? Takie jest to sensowne...
Jednak dla uproszczenia niezwykle skomplikowanego procesu poznawczego - obciążenia są podobne jak przy paleniu gumy. Czyli najczęściej pozrywane przeguby i pourywane półosie, w dalszej perspektywie uszkodzenia sprzęgła i gdzieś na końcu dopiero skrzynia biegów, w której owy mechanizm w autach przednionapędowych się znajduje.
Jaka jest bezwładność układu przeniesienia napędu od kół do skrzyni w aucie przednionapędowym, a jaka przy tylnym napędzie?
Prawda jest taka że może, ale nie musi się zerwać. Zresztą nie tylko o zerwaniu tutaj mówimy, bo również o przeskoczeniu rozrządu. Jak w instrukcji masz napisane żeby nie odpalać na popych, to nie odpalaj, bo raz się uda, drugi, trzeci, a za czwartym będzie płacz i zgrzytanie zębów... Bo zawsze znajdzie się mądrzejszy od konstruktora...