Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez lith » wtorek 02 kwietnia 2013, 15:59
przez szerszon » wtorek 02 kwietnia 2013, 16:03
przez dylek » wtorek 02 kwietnia 2013, 17:22
szerszon napisał(a):Nic nie poradzę ,ze 90% Polski jeździ z lewym kierunkowskazem po pasie zewnętrznym.![]()
(...)
przez szymon1977 » wtorek 02 kwietnia 2013, 22:52
No cóż. Kierujący TIR-em nie zwrócił uwagi na przebieg pasów ruchu na rondzie turbinowym, tak jak Ty nie zwracasz uwagi na przebieg pasów ruchu na klasycznym rondzie pierścieniowym. Popełniacie ten sam błąd, więc nie widzę powodu do oburzenia z Twojej strony.dylek napisał(a):...TIR z prawego pasa dokręca w lewo tuż przed maskę bez sygnalizacji kierunkowskazem.
przez szerszon » wtorek 02 kwietnia 2013, 23:24
przez szymon1977 » wtorek 02 kwietnia 2013, 23:37
Przypominam, że cały czas rozważam Twoją teorię i unikam jak ognia nazywani zmianą kierunku jazdy zjazdu z ronda.szerszon napisał(a):Ale dalej nie jest to zmiana kierunku jazdy.
Przypominam, że to tylko schemat. To co na schemacie jest kątem prostym w rzeczywistości może być łagodnym łukiem.szerszon napisał(a):A kto tak jeździ,ze pod katem prostym na takim skrzyzowaniu opuszcza rondo ?
Użycie spadku prędkości podczas przejazdu przez klasyczne rondo pierścieniowe zwłaszcza przy dużym natężeniu ruchu jest nie na miejscu. Przypominam, że klasyczne rondo pierścieniowe jest rozwiązaniem, które stosuje się przy małym i średnim natężeniu ruchu (przy dużym stosuje się inne rozwiązania) a zmniejszenie prędkości pojazdów dojeżdżających każdą z dróg jest jedną z jego zalet.maryann napisał(a):Czego chcieć więcej od ronda? Prędkości?
przez szerszon » środa 03 kwietnia 2013, 00:04
przez szymon1977 » środa 03 kwietnia 2013, 00:19
Niezbędne jest ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego, który jest do tego zobowiązany. Kierunkowskaz ma tylko pomóc zorientować się w zamiarach innym kierującym. Niezbędny nie jest, bo zasad ustąpienia pierwszeństwa przejazdu nie zmienia.szerszon napisał(a):Czy wtedy prawy kierunkowskaz byłby niezbędny ?
Tak. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie jest to odzwierciedlenie sytuacji w skali tylko schemat.szerszon napisał(a):Wyobrażasz sobie zjazd z ronda przy takiej pozycji pojazdów?
przez szerszon » środa 03 kwietnia 2013, 00:24
przez szymon1977 » środa 03 kwietnia 2013, 00:36
Według mnie dokładnie tak to powinno wyglądać. Czerwony włącza prawy kierunkowskaz, zwalnia, przepuszcza zielonego i dopiero zjeżdża z pasa na pas, na koniec opuszczając rondo. Niezależnie, przy którym zjeździe sytuacja miałaby miejsce, którymi drogami oba pojazdy dojechały do ronda, który pojazd na rondo wjechał pierwszy, co podczas przejazdu na rondzie robili (zmiana pasa, wyprzedzanie), itd, itp,...szerszon napisał(a):Chyba tylko zwolnienie, przepuszczenie na zewnętrznym i dopiero.
przez szymon1977 » środa 10 kwietnia 2013, 11:24
przez kg1956 » środa 24 kwietnia 2013, 09:53
przez szymon1977 » środa 24 kwietnia 2013, 11:56
przez LeszkoII » środa 24 kwietnia 2013, 11:58
przez szymon1977 » środa 24 kwietnia 2013, 12:07