Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 02:45
przez lith » poniedziałek 25 marca 2013, 03:04
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 09:34
lith napisał(a):1.Oczywiście, ze obowiązuje i sygnalizuję manewry zawczasu i wyraźnie, o to się nie martw.
2.http://goo.gl/maps/Oxhva
Ale np. tutaj jak jadę od strony Błędnika i chce na skrzyżowaniu zjechać w Wały Piastowskie to najpierw skręcę w lewo na przełączkę, potem jeszcze raz skręcę w lewo, a potem zaraz skręcę trochę w prawo. I wszystko na jednym skrzyżowaniu. Magia. Każdy z tych manewrów będę sygnalizował niezależnie od siebie, nie będę nawet próbował jakoś tego łączyć w 1 wypadkowy duży manewr, bo nie widzę w tym żadnego sensu.
3.Btw. to od którego momentu czerwony może zając zewnętrzny pas i dlaczego akurat od tego?
przez lith » poniedziałek 25 marca 2013, 10:04
przez maryann » poniedziałek 25 marca 2013, 10:08
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 10:24
A jaki cel ma zmiana pasa ruchu ?maryann napisał(a):1.Powiedz, szerszon, jak sygnalizować przejazd przez rondo "w lewo", jeśli od wjzdu do opuszczenia go zmieniam jeszcze pas na rondzie trzy razy? Wjeżdżam z lewym na wewnętrzny, włączam prawy(gdzieś zaraz za pierwszym mijanym zjazdem, bo coś marudzi, puszcza żaby i muszę wyprzedzić), potem lewy(naturalnie, bo to nazwałeś: "poprawną pozycją na drodze"), A potem może jeszcze raz taka sytuacja; w sumie jedziemy wężykiem- no i w końcu zjazd, no chyba w prawo.
2.Pytanie- jaki sens ma lewy kierunkowskaz przy wjeździe na rondo? Co on komu mówi??
Stąd właśnie określenie, które Ci się nie spodobało "jeden wielki manewr".
3. Bo manewrów można naliczyć nawet pięć i każdy trzeba sygnalizować inaczej. Jak więc zasygnalizować ten jeden wielki? Nie ma szans, nie ma sensu!
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 10:29
lith napisał(a):1.Podaję bardziej rozbudowane skrzyżowania, bo na takim wyraźnie widać bezsens teorii '1 skrzyżowanie - 1 manewr'. Według mnie nie ma żadnych podstaw do takiego twierdzenia. I nie wyszukuję tych skrzyżowań nie wiadomo gdzie
2.Czemu po minięciu akurat ostatniego zjazdu?
Tak samo niebieski tor można uznać za niebezpieczny i nieczytelny. Pozostańmy na tym czy któryś z nich jest niezgodny z przepisami, jak tak to jakimi.
przez maryann » poniedziałek 25 marca 2013, 10:32
przez lith » poniedziałek 25 marca 2013, 11:11
przez szymon1977 » poniedziałek 25 marca 2013, 11:22
maryann napisał(a):Pytanie- jaki sens ma lewy kierunkowskaz przy wjeździe na rondo? Co on komu mówi??
Dojechałeś do ronda białym samochodem zaznaczonym czerwonym okręgiem. Kto, którą drogą przyjechał do ronda i o czym Cię kierunkowskazem informuje?szerszon napisał(a):Jest choćby informacja dla (...) wjeżdżających z wlotu przeciwnego gdzie mogą sie Ciebie spodziewać na skrzyżowaniu.
Pojawiła się już kiedyś na Forum teoria (której autor nie wiedział jak używać kierunkowskazów), że pomimo braku formalnego zakazu pasa ruchu zmienić nie możesz ponieważ nie masz go jak zasygnalizować. Hmmm... wyszło by na to, że tylko przejeżdżający przez skrzyżowanie na wprost może zmienić zajmowany pas ruchu bo ma do dyspozycji kierunkowskaz. O to Ci chodziło?maryann napisał(a):...jak sygnalizować przejazd przez rondo "w lewo", jeśli od wjzdu do opuszczenia go zmieniam jeszcze pas na rondzie trzy razy?
Jest! Na rondzie Art.16.4. obowiązywać nie przestaje.lith napisał(a):Co do Art. 22.2 to cieszę się, ze się na niego powołałeś. Skoro cały przejazd przez rondo to ma być 1 manewr, który rozpoczynasz przy wjeździe na nie to do lewej krawędzi/osi masz się zbliżyć przed jego rozpoczęciem, czyli przed wjazdem na rondo. To czy masz po rondzie jechać zewnętrznym, czy wewnętrznym nie jest już niczym określone...
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 17:42
szymon1977 napisał(a):1.A jest? Masz jakieś podstawy, żeby to stwierdzić poza własnym widzimisię?
2. Dopiero na bardziej skomplikowanym skrzyżowaniu widać...
3.Dopóki nikt nie odnajdzie w PoRD podstaw do nazwania całego przejazdu przez jakiekolwiek skrzyżowanie w lewo jedną wielką zmianą kierunku jazdy w lewo to jeżeli czerwony tylko ma taką możliwość to...lith napisał(a):Właśnie nie wiem co zabrania czerwonemu zmianę pasa na zewnętrzny.
4. Art.16.4. go do tego zobowiązuje.
maryann napisał(a):Jak widać miganie przed rondem niewiele komu dało, bo pozycje na rondzie w dozwolony sposób i prawdopodobny zmieniałem. Więc się nie wymiguj od odpowiedzi.
przez lith » poniedziałek 25 marca 2013, 17:47
przez szerszon » poniedziałek 25 marca 2013, 17:52
lith napisał(a):1.Tak, super pomysł. Skoro zmiana pasa przeszkadza w stosowaniu w praktyce jakiejś dziwnej teorii to- nie zmieniajmy pasa na rondzie.
2.Skoro zmiana pasa jest dozwolona to jak mam taką ochotę to mogę sobie pas zmienić i tyle. To, że Twoja teoria jazdy po rondzie się przy tym wysypuje to już przecież nie moja sprawa.
3.Co do Art. 22.2 to cieszę się, ze się na niego powołałeś. Skoro cały przejazd przez rondo to ma być 1 manewr, który rozpoczynasz przy wjeździe na nie to do lewej krawędzi/osi masz się zbliżyć przed jego rozpoczęciem, czyli przed wjazdem na rondo. To czy masz po rondzie jechać zewnętrznym, czy wewnętrznym nie jest już niczym określone (według niektórych to na rondzie nie ma już jezdni nawet, nie mówiąc o jej prawej i lewej stronie). Jak oznakowanie poziome pozwala to możesz z lewego pasa przed rondem wjechać od razu na zewnętrzny pas na rondzie i nie znam przepisu, który by tego zabraniał.
przez szymon1977 » poniedziałek 25 marca 2013, 18:05
A czy polecenie nie powinno brzmieć "przez następne skrzyżowanie proszę przejechać w lewo"? Polecenie nie może być niezgodne z prawem a nie prawo niezgodne z poleceniem. Dorośnij, bo takim argumentem jedyne co możesz spróbować wykazać to niezgodność polecenia z prawem (a dokładnie to brak możliwości wykonania polecenia zgodnie z prawem).szerszon napisał(a):Polecenie -proszę skręcić w lewo na skrzyżowaniu...
Przecież żeby w zgodzie z przepisami z lewego pasa ruchu zjechać na prawy musisz włączyć prawy kierunkowskaz, więc o tym, o czym mówisz informuje jazda bez kierunkowskazu.szerszon napisał(a):...na rondzie jazda z lewym kierunkiem pasem wewnętrznym jest informacja dla wjeżdżających z wlotów do których sie zbliżasz, ze nie wylądują w twoich drzwiach.
przez dylek » poniedziałek 25 marca 2013, 22:05
szymon1977 napisał(a):Dojechałeś do ronda białym samochodem zaznaczonym czerwonym okręgiem. Kto, którą drogą przyjechał do ronda i o czym Cię kierunkowskazem informuje?