Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez axel234 » czwartek 21 lutego 2013, 14:00

Borys_q napisał(a):170 pisze:
§ 87.2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że (...) ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.


To akurat żadna nowość. Rozwiń to zdanie, bo chyba źle je zrozumiałem:
"Abstrahując od głównego tematu, strzałka na pasie ruchu do lewoskrętu plus sygnalizator lewo i zawracanie i tak nie zezwala na zawracanie na skrzyżowaniu ot taka ciekawostka prawna."
axel234
 
Posty: 138
Dołączył(a): środa 17 października 2012, 23:32

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 14:05

To akurat żadna nowość. Rozwiń to zdanie, bo chyba źle je zrozumiałem:


Źle zrozumiałeś.

Napisze inaczej znak poziomy strzałka do lewoskrętu, nie zezwala na zawracanie jeżeli ruch kierowany jest sygnalizatorem S-3.

Generalnie sygnalizator do zawracania powinien być w komplecie z pasem ruchu do jazdy lewo/zawracanie ale wiadomo jak to z drogowcami jest.

EDIT.

Zagadka, pas jest do jazdy lewo/zawracanie sygnalizator do jazdy w lewo a drugi ogólny możemy zawracać, jak tak to na którym sygnalizatorze?? Czemu raz traktujemy zawracanie jako osobny manewr a raz jako dwa lewoskręty??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez axel234 » czwartek 21 lutego 2013, 14:15

Ok, ale napisałeś coś takiego:
"strzałka na pasie ruchu do lewoskrętu plus sygnalizator lewo i zawracanie i tak nie zezwala na zawracanie na skrzyżowaniu ot taka ciekawostka prawna"

i o to wyboldowane pytam, bo wywnioskować z tego można, że mimo, że mam na s-3 strzałkę w lewo i strzałkę do zawrócenia, a na jezdni poziomą strzałkę w lewo to rzekomo nie mogę zawrócić wg tego co napisałeś?
axel234
 
Posty: 138
Dołączył(a): środa 17 października 2012, 23:32

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 14:17

No tak napisałem to podtrzymuje i to dobrze zrozumiałeś.

EDIT:
i o to wyboldowane pytam


W Polsce jesteśmy,''pogrubione''.:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » czwartek 21 lutego 2013, 14:57

Borys_q napisał(a):
Abstrahując od głównego tematu, strzałka na pasie ruchu do lewoskrętu plus sygnalizator lewo i zawracanie i tak nie zezwala na zawracanie na skrzyżowaniu ot taka ciekawostka prawna.

Tutaj wyszła bzdura.
Chyba nie przewidzieli ,ze S-3 będzie do zawracania. :D
czyli tu nie mozna...http://goo.gl/maps/G60Qg
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 15:06

Twarde prawo ale prawo:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 19:32

Musicie pomyśleć nad teoryjką(interpretacją), która unieważni choć w części znak P8b na rzecz zastosowania się do sygnału S-3.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 19:46

Musicie pomyśleć nad teoryjką(interpretacją)


Jak mi ktoś będzie płacił to będę musiał, na razie nic nie muszę!!

Moja teoryjka jest taka, że jest to bzdura i pomyłka ustawodawcy wynikająca z wprowadzenia zakazu zawracania w związku z S-3 w bardzo pokrętny nielogiczny i niepojęty przez większość sposób.

która unieważni choć w części znak P8b na rzecz zastosowania się do sygnału S-3.


Co oznacza zastosowanie się do sygnału S-3??

Wykorzystanie zezwolenia na wjazd za sygnalizator dla kierujących jadących w kierunku wskazanym strzałką oraz informację o bezkolizyjności takiego manewru.

Troszkę trudno powiązać to z zezwoleniem na wykonanie manewru zawracania pomimo braku pasa ruchu zezwalającego na taki manewr. Jeśli mamy trzy pasy do jazdy na wprost i sygnalizator do lewo skrętu, to prędzej stwierdzimy, że ktoś coś spi!@#%$ił niż, że sygnalizator jest "ważniejszy " od strzałek na jezdni.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 21:46

S-3 jest to sygnalizator bezkolizyjny, czyli w praktyce wygląda to tak, że jak skręcasz w lewo to nie przecinasz ani nie "zajeżdżasz" innego pojazdu i to dotyczy całego skrzyżowania, a zawracanie na takim sygnalizatorze bez strzałki do zawracania jest kolizyjne z autem które skręca w prawo z lewej "Twojej" strony.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 22:12

Sorry Borys, to "musieć" było użyte w sensie "musisz oddychać, żeby mieć wolna wolę".
§ 87.2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że (...) ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Skoro jest obecny S-3, to P-8b nie oznacza zezwolenia...ale czy kategorycznie zabrania zawracania? To zależy od kierunku strzałki na S-3.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 22:25

LeszkoII napisał(a):Sorry Borys, to "musieć" było użyte w sensie "musisz oddychać, żeby mieć wolna wolę".
§ 87.2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że (...) ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Skoro jest obecny S-3, to P-8b nie oznacza zezwolenia...ale czy kategorycznie zabrania zawracania? To zależy od kierunku strzałki na S-3.

A P8b bez P8c umożliwia zawracanie? No chyba nie!
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 22:31

S-3 jest to sygnalizator bezkolizyjny, czyli w praktyce wygląda to tak, że jak skręcasz w lewo to nie przecinasz ani nie "zajeżdżasz" innego pojazdu i to dotyczy całego skrzyżowania, a zawracanie na takim sygnalizatorze bez strzałki do zawracania jest kolizyjne z autem które skręca w prawo z lewej "Twojej" strony.


O tym to wiemy, dyskusja jest bardziej na poziomie wymysłów ustawodawcy w tym temacie.


Sorry Borys, to "musieć" było użyte w sensie "musisz oddychać, żeby mieć wolna wolę".


Spoko nie gniewam się, Takie poczucie humoru.

Skoro jest obecny S-3, to P-8b nie oznacza zezwolenia...ale czy kategorycznie zabrania zawracania?


Czy strzałka do jazdy na wprost, nie zezwalająca na jazdę w prawo kategorycznie takiej jazdy zabrania??

To zależy od kierunku strzałki na S-3.


Wszystko by się zgadzało gdyby ktoś taki przepis stworzył i opublikował.

Generalnie najlepszym rozwiązaniem było by powiązanie zakazu zawracania na S-3, z S-3 a nie jak do tej pory poprzez dziwaczną konstrukcję logiczną P-8b. Nie wiem kto coś takiego stworzył czym się kierował ani czemu w taki sposób ale jak na razie jest z tego dużo problemów, nawet policja nie umie takich wykroczeń porządnie zakwalifikować ( jest różnica 200 do 300 a 400 do 500).

A P8b bez P8c umożliwia zawracanie? No chyba nie!


EDIT:

Co do zasady ze skrajnego pasa do lewoskrętu (P-8b) zezwala się na zawracanie, chyba że.....

Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 22:38

Borys_q napisał(a):Czy strzałka do jazdy na wprost, nie zezwalająca na jazdę w prawo kategorycznie takiej jazdy zabrania??
Tak, kategorycznie nie zezwala. Lecz w § 87.2. czytamy ..."chyba, że"... . Moim zdaniem taki zapis należy interpretować jako "z zastrzeżeniem"... kierując czytelnika do paragrafów o sygnalizacji świetlnej.
Nie mniej jednak ustawodawca nie popisał się. Poprawki na pewno nie będzie.

EDIT: ten post był edytowany.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 22:43

Borys_q napisał(a):Czy strzałka do jazdy na wprost, nie zezwalająca na jazdę w prawo kategorycznie takiej jazdy zabrania??

"nie zezwala" a czy dopuszcza? Jest hierarchia znakowa: kierujący ruchem->sygnalizacja->znaki pionowe->znaki na drodze->bez znaków
u nas w zimie niestety ciężko te znaki poziome dostrzec.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 22:50

kierujący ruchem->sygnalizacja->znaki pionowe->znaki na drodze->bez znaków


Przemyśl to jeszcze raz proszę, nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś ci uwierzy.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 lutego 2013, 22:59 przez Borys_q, łącznie zmieniany 2 razy
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości