Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez LeszkoII » piątek 04 stycznia 2013, 22:22

lechB napisał(a):Witam
Policjant miał racje. Jest to skrzyżowanie skanalizowane duże a sygnalizacja jest przed przejściem dla pieszych. Reguła prawej dłoni tu nie obowiązuje.
A kogo ma taka reguła nie obowiązywać, niby tego, który wjechał od Stirlinga w lewo, bo pozwalał mu na to sygnalizator? To, że mu pozwolił wjechać i w efekcie opuścić skrzyżowanie wcale nie oznacza iż miał pierwszeństwo. Sygnalizatory nie ustalają pierwszeństwa przejazdu, tylko możliwość wjechania za nie albo nie wjechania.
Skręcający w lewo nie powinien mieć żadnych wątpliwości, że musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi przecinającemu jego kierunek ruchu z prawej strony!
Proszę mi pokazać skrzyżowanie, na którym sygnalizator S-1 dotyczy tylko pieszych... Chętnie sie zapoznam.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez kg1956 » piątek 04 stycznia 2013, 22:26

Ale chyba nie powinno być sytuacji, że kto inny ma pierwszeństwo przy włączonej sygnalizacji a kto inny przy wyłączonej.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez LeszkoII » piątek 04 stycznia 2013, 22:31

kg1956 napisał(a):Ale chyba nie powinno być sytuacji, że kto inny ma pierwszeństwo przy włączonej sygnalizacji a kto inny przy wyłączonej.
Nie ma takiej sytuacji. Ustępuje się pojazdom skręcającym w prawo z naprzeciwka. Nawet na zielonym świetle jadąc na wprost trzeba mrugnąć w kierunku prawej strony... a nóż zaczną być nadawane sygnały zielone z każdego wlotu. Wystarczy zachować szczególną ostrożność.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez kg1956 » piątek 04 stycznia 2013, 22:37

Ale właśnie tu byłaby taka sytuacja, ponieważ jeśli przy włączonej sygnalizacji pierwszeństwo ma czerwony tor, to przy wyłączonej na pewno zielony.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez lechB » piątek 04 stycznia 2013, 22:55

Panie LeszkoII nie rozumiesz jak jeździć po skrzyżowaniach skanalizowanych. Sygnalizator jest przed przejściem dla pieszych i tylko dotyczy tego przejścia. Pojazdy jadące ul. Pomorską mając syg. zielony zatrzyma się za skrzyżowaniem i zblokuje ruch bo tu działa reguła prawej dłoni dla P. LeszkoII. Chciałbym zobaczyć reakcje kierowców jadących za takim delikwentem który zna tylko regułę prawej dłoni.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez LeszkoII » piątek 04 stycznia 2013, 23:01

lechB,
a jakie inne zasady dotyczące pierwszeństwa przejazdu przy przecinaniu się kierunków ruchu w obrębie skrzyżowania z sygnalizacją S-1 obowiązują niż art. 25 Kodeksu Drogowego? Rzut monetą? Co oznacza treść sygnału zielonego? Jakie przesłanie wynika z art. 5.3 PoRD?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez lith » piątek 04 stycznia 2013, 23:11

@lechB
Nie wiem czemu sygnalizacja miałaby być na Pomorskiej w tym momencie zielona. Czerwony tor będzie miał zielone razem z zielonym dla Sterlinga. Na poprzecznej w tym momencie ruch musi stać. Z resztą oglądałeś w ogóle to skrzyżowanie na StreetView? Nie wierzę, żeby tak umieszczona sygnalizacja dotyczyła tylko przejścia.

btw. Daj link do takiego skrzyżowania gdzie światła są bezpośrednio przed skrzyżowaniem, ale nie dotyczą skrzyżowania tylko przejścia. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez wwojtek » sobota 05 stycznia 2013, 14:44

lith dziękuję za naprowadzenie, przeszukałem forum oraz google i znalazłem sporo tematów z podobnymi sytuacjami (dla zainteresowanych - szukałem pod hasłem "skrzyżowanie skanalizowane"). Niestety, po krótkiej lekturze, stwierdzam że wszędzie zdania były "podzielone" i żadna ze stron nie dała się przekonać :)

LeszkoII super materiał, dzięki! Dawno już nie oglądałem Pana Dworaka i jakoś nie przyszło mi wcześniej do głowy żeby "pogrzebać" w archiwum Jedź Bezpiecznie. Co do sytuacji gdy sygnalizacja jest wyłączona to wydaje mi się, że mimo wszystko pojazd który "przetasował się" po skręcie w lewo, powinien ustąpić pierwszeństwa tym skręcającym w prawo. Jednak taka sytuacja byłaby dosyć niejasna, niepłynna i nieczytelna; stąd nikt tego nie egzekwuje bo bałagan byłby jeszcze większy (to tylko moje gdybanie). Ale nie chciałbym zagłębiać się w tą kwestię bo są to sytuacje wyjątkowe, a temat założyłem z zamiarem wyjaśnienia sytuacji "normalnej".

lechB bez bicia przyznam się, że przez cały kurs na pj i mój dotychczasowy staż za kierownicą z pojęciem skrzyżowania skanalizowanego się nie spotkałem, względnie wydało się na tyle nieistotne że nie zapadło w pamięci. Twoje posty zmusiły mnie do nadrobienia zaległości, za co dziękuję :). Pojęcie skrzyżowania skanalizowanego udało mi się odnaleźć w Rozporządzeniu ... w sprawie warunków technicznych. Poczytałem i... nie rozumiem Twojego podejścia: termin "skrzyżowanie skanalizowane" pojawia się "w celu określenia wymagań technicznych i użytkowych" (cytat ze wspomnianego rozporządzenia). Z tego co rozumiem pojęcie to wprowadzono aby mieć punkt odniesienia przy opisie m.in. kątów załamań, szerokości pasów itd.. W samym PoRD pojęcie nie występuje (przynajmniej ja nie znalazłem) - stąd nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby nie obowiązywać regułka Prawej Strony a światła dotyczyć tylko przejścia? Być może jest jakiś stosowny zapis w innych aktach, jeśli tak to prosiłbym o jakieś nakierowanie gdzie szukać :) Co do reakcji kierowców zatrzymujących się po skręcie w lewo aby przepuścić tych skręcających w prawo - zapewniam że część się zatrzymuje (w tym wspomniane w pierwszym poście eLki) lub przejeżdża ostrożnie z "niepewnością" w oczach, i jak dotąd nie byłem świadkiem ekscesów z tym związanych. Być może to wina niedużego ruchu.

kg1956 o sytuacji zmiany pierwszeństwa w zależności od (nie)działania świateł wspomniał Pan Dworak w zlinkowanym wcześniej materiale. Według niego jest to jak najbardziej "ok", że pierwszeństwo się zmienia. Osobiście uważam inaczej (patrz wyżej), jednak nie chciałbym za bardzo odbiegać od tematu.

Pozdrawiam, Wojtek
wwojtek
 
Posty: 14
Dołączył(a): czwartek 24 lipca 2008, 20:04
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez LeszkoII » niedziela 06 stycznia 2013, 13:34

Przy okazji w końcu pojąłem czym jest "obręb skrzyżowania" i jaką funkcję pełni znak A-7 lub B-20 znajdujący się nie przed, ale już na skrzyżowaniu.
Na skrzyżowaniu <=> w obrębie skrzyżowania.
I teraz tak. Przy niedziałającej sygnalizacji - gdyby znak A-7 stał przed skrzyżowaniem(rozwidleniem drogi), to dotyczyłby całości skrzyżowania. Przetasowanie, o którym mówiłem trzeba by było brać pod uwagę. W praktyce oznakowania skrzyżowań o skanalizowanych wlotach, znak A-7 jest powtórzony na jezdni wlotu do prawoskrętu i wtedy dotyczy najbliższej jezdni, przed którą stoi. Trzeba ustąpić wszystkim, którzy tą jezdnią się poruszają niezależnie skąd wjechali na skrzyżowanie.
Podobną zasadę stosuje się na długich przełączkach, kiedy zawracający z drogi głównej traci pierwszeństwo na przełączce widząc znak A-7.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez RossoneriDevil » niedziela 06 stycznia 2013, 20:24

Dla mnie kolor czerwony ma kontynuacje drogi, Co do jadących ulicą Sterlinga to mają oni kolor zielony do jazdy na wprost, a przy skręcie w w lewo czy w prawo powinni ustapić czy to pieszym którzy przeciez mają zielone czy samochodom w przypadku czerwonego toru którzy też mają zielone.
Skoro światło zielone nie uprawnia Cię do wjazdu na skrzyżowanie to ja nie wiem w takim razie po co w ogóle ono tam jest .....
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Łódź, skrzyżowanie Pomorska/Sterlinga

Postprzez rusel » niedziela 06 stycznia 2013, 20:59

zaden wlot na skrzyzowaniu nie moze pozostac bez sygnalizatora jezeli pozostale sa nim regulowane, wszystkie wloty na zdjeciu naleza do jednego skrzyzowania zgodnie z wytycznymi projektowania
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości
cron