Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 18:54

Dobra, daj sobie spokój z tym mętnym tłumaczeniem.
póżniej się tym zajmę.
na razie....http://www.youtube.com/watch?v=Pt_Ri0Vl3dw
i
viewtopic.php?f=3&t=29193&p=277201&hilit=rondo#p277201

jak to sie niektórym PoRD zmienił :mrgreen:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 19:10

No u nas w wordzie też się zmieniły zasady. A przepisy się nie zmieniły:P
To pokazuje, że każda interpretacja dopuszczalna, a przepisy tego nie określają, skoro nawet w wordach sobie każdy interpretuje jak chce. Nikt się nie powoła na to, że 'bo w wordzie x tak teraz mówią'.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 19:15

Przepisy nie określają ? :hmm:
W "naszym' WORDzie mimo braku zmian w przepisach jakoś na rondzie "kwadratowym" nie oczekują prawego kierunkowskazu do jazdy na wprost.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 19:19

U nas nie wiem, bo nie ma kwadratowego ronda xD Ale to rzeczywiście wydaje się głupie :)

Ogólnie po wszelkiego rodzaju filozoficznych rozkminach na temat sygnalizacji na rondzie najsensowniejszym argumentem wydaje się:
'bo tak się przyjęło' ;)

...na wodzie nikt mi nie starał się wszystkiego argumentować przepisami, tylko po prostu powoływano sie na 'dobrą praktykę żeglarską'... może by 'dobra praktyka drogowa'? :mrgreen:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 19:24

lith napisał(a):
Ogólnie po wszelkiego rodzaju filozoficznych rozkminach na temat sygnalizacji na rondzie najsensowniejszym argumentem wydaje się:
'bo tak się przyjęło' ;)

Protestuję przeciwko takiemu 'argumentowi" :twisted:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Henq » sobota 05 stycznia 2013, 20:05

lith napisał(a):http://goo.gl/maps/lzoT2
Masz 1 duże skrzyżowanie (sprawdzałem i w dokumentach funkcjonuje jako 1 skrzyżowanie).
Jadąc z dołu 12-lutego i chcąc skręcić w prawo w Królewiecką nie będę sygnalizował przed skrzyżowaniem tylko poczekam aż minę Nowowiejską.

Skrzyżowania nie są wydumane. Wklejam pierwsze lepsze większe skrzyżowania z miejsc którymi po prostu często jeżdżę.

@ith tak "pacze" na to co wkleiłeś i zastanawia mnie jedno przecież zjazd na tą Królewiecką zaczyna się po przejechaniu skrzyżowania z Nowowiejską (z tego co widzę to nawet za drugą jezdnią jednokierunkową nowowiejskiej) więc dlaczego uważasz że masz sygnalizować przed skrzyzowaniem? :shock:
leszkoII napisał(a):Pewny jesteś, że tak należy rozumieć znak A-7...? A-7 i B-20 umieszczone w obrębie skrzyżowania dotyczą najbliższej jezdni.
No to ja się dziwie, że nie masz jeszcze nic na koncie :) znak A-7 i B-20 obowiązują na najbliższym skrzyżowaniu, całym skrzyżowaniu nie jednej jezdni.

@Lith jeszcze takie pytanie stoisz przed rondem (skrzyżowaniem) -jakieś 500m do wyspy i drugie tyle by tą wyspę objechać- na pasie do lewoskrętu i jazdy prosto i wg Ciebie po co sygnalizować że skręcasz w lewo skoro do wyspy, skrętu jeszcze daleko mogę sobie sygnalizować po przejechaniu tych 500m.
Ok rozumiem nie ma przepisu sygnalizowania przed skrzyżowaniem, ale w takiej sytuacji aż się samo prosi by zasygnalizować by kierowca stojący za Tobą i jadący prosto nie rozpędził się za bardzo a potem "bum" w tyłek bo nagle wrzucasz kierunek i zwalniasz by wykonać manewr skrętu w lewo.
Podstawowa zasada na drodze to chyba powinna być taka że kierunkowskaz i sygnalizowanie nim co zamierzam zrobić nie jest dla mnie tylko dla informacji innych uczestników ruchu - nie wiem tak myślę może się mylę,
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Drezyna » sobota 05 stycznia 2013, 20:20

Henq napisał(a): jakieś 500m do wyspy

Ja bym zrozumiał, że zawracasz przed skrzyżowaniem, zjeżdżasz do obiektu przydrożnego, zmieniasz pas albo stosujesz niekonwencjonalne zasady sygnalizacji. A co jeśli przed rondem trzy razy zmienisz pas? Powtarzam pytanie, ale proponujesz sygnalizację daleką od obowiązującej - wyraźnej. Tylko jeden, najbliższy manewr od A do Z, a nie potencjalne, przyszłościowe manewry na zmianę z bieżącymi, bo nie spełniasz warunku wyraźnej sygnalizacji.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 20:24

@Henq
Ale to całość to 1 skrzyżowanie. I Nowowiejska to pierwsze 'w prawo', a Królewiecka to drugie 'w prawo' w obrębie tego samego skrzyżowania.

Sorry, stojąc 500m przed rondem nie zdarzyło mi się chyba nigdy nic zasygnalizować :P Tym bardziej, że dla tych za mną nie ma najmniejszego znaczenia czy na rondzie pojadę 'prosto', czy 'w lewo', bo i tak po rondzie będę się poruszał z tą samą prędkością. Spokojnie, potrafię zasygnalizować tak, żeby to było zrozumiałe i pożyteczne dla innych. Jak zacznę sygnalizować byle skręt na pół kilometra przed jego wykonaniem to 90% kierowców pomyśli, że się zatrzymuję i zupełnie nie połączy tego ze skrzyżowaniem o którym jeszcze nawet nie pomyślało. Przeginanie w każdą stronę nie ma sensu, a Ty widzę popadasz z jednej skrajności w drugą).
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 21:04

lith napisał(a):@Henq
Ale to całość to 1 skrzyżowanie. I Nowowiejska to pierwsze 'w prawo', a Królewiecka to drugie 'w prawo' w obrębie tego samego skrzyżowania.

Jedno ? :wow:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » sobota 05 stycznia 2013, 21:11

Na skrzyżowaniu Litha wychodzi jeszcze coś innego. Geometrycznie patrząc, ul. 12 lutego jest na wprost z Królewiecką. Na szczęście znaki F10/P-8 nie pozostawiają wątpliwości i informują jak należy tu rozumieć kierunki jazdy. To dla tych, którzy się dziwią jak można włączać prawy kierunkowskaz jadąc na wprost. Wystarczy więcej niż 4 wloty i już sypie się teoria Szerszon-Dylek. Ciekawe, w które "prawo" by skręcili na skrzyżowaniu okrężnym sygnalizując skręt "przed skrzyżowaniem"? A może by wyłączyli na chwilę... ale to by się nie zgadzało z tym, że skręcając w lewo cały czas mają włączony kierunkowskaz na rondzie.
Świetny przykład Lith.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez axel234 » sobota 05 stycznia 2013, 21:28

Przy okazji przytoczonego skrzyżowania z Elbląga, mam mały przekaz do wszystkich, którzy wybierają się na egzamin u nas w Elblągu:
pamiętajcie, że jak jedziecie ul. Nowowiejskiego w kierunku skrzyżowania z ul. 12 Lutego i dostajecie polecenie "na skrzyżowaniu w prawo" to po wykonaniu tego polecenia zajmijcie odpowiedni pas, bo szkoda robić błędy w takich prostych sytuacjach i zajmować prawy skrajny, który przeznaczony jest do jazdy w prawo!
Rozróżniajcie w tym przypadku polecenia "w prawo" i "w prawo, następnie w prawo".
axel234
 
Posty: 138
Dołączył(a): środa 17 października 2012, 23:32

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 21:33

LeszkoII napisał(a):1. Geometrycznie patrząc, ul. 12 lutego jest na wprost z Królewiecką.
2. Na szczęście znaki F10/P-8 nie pozostawiają wątpliwości i informują jak należy tu rozumieć kierunki jazdy.
3.To dla tych, którzy się dziwią jak można włączać prawy kierunkowskaz jadąc na wprost. 4.Wystarczy więcej niż 4 wloty i już sypie się teoria Szerszon-Dylek.
5.Ciekawe, w które "prawo" by skręcili na skrzyżowaniu okrężnym sygnalizując skręt "przed skrzyżowaniem"? A może by wyłączyli na chwilę... ale to by się nie zgadzało z tym, że skręcając w lewo cały czas mają włączony kierunkowskaz na rondzie.
6.Świetny przykład Lith.

1. przepraszam bardzo, a ilekosztuje załatwienie badań okulistycznych na lewo ? :D
2. Wiadomo, które pasy ruchu są przeznaczone dla poszczególnych kierunków jazdy, aby nikt nie jechał na wprost z prawym kierunkowskazem
3. Płacą Ci za pisanie takich głupot ?
4. Juz Ci pisałem . czterech nie ogarniasz, a pchasz sie do opisywania wiekszej ilości...
5.Skręcając na skrzyżowaniu w prawo włączyłbym prawy kierunkowskaz, a w lewo lewy...o tak http://www.youtube.com/watch?v=Pt_Ri0Vl3dw
6. Nie wiem co w tym świetnego. dalej nie usprawiedliwia jazdy na wprost z prawym kierunkowskazem.... no chyba że geometrycznie widzą jak Ty :mrgreen:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 22:02

szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » sobota 05 stycznia 2013, 22:13

szerszon napisał(a):5.Skręcając na skrzyżowaniu w prawo włączyłbym prawy kierunkowskaz, a w lewo lewy...o tak http://www.youtube.com/watch?v=Pt_Ri0Vl3dw
A jeśli byś miał do dyspozycji każdy skręt jako w prawo, to przed skrzyżowaniem sygnalizowałbyś?(mowa o okrężnym). Zapewne odpowiesz, że przecież wloty ustawione są symetrycznie i nigdzie na skrzyżowaniu nie zmienisz kierunku jazdy poza pierwszym zjazdem w prawo.
No to teraz wróćmy do skrzyżowania Litha, weź sobie linijkę i przekonasz się, że ul. 12 lutego leży niejako na wprost ul. Królewieckiej tak samo, jak przeciwległe wloty skrzyżowania okrężnego.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 22:19

LeszkoII napisał(a):1. Zapewne odpowiesz, że przecież wloty ustawione są symetrycznie i nigdzie na skrzyżowaniu nie zmienisz kierunku jazdy poza pierwszym zjazdem w prawo.
2 weź sobie linijkę i przekonasz się, że ul. 12 lutego leży niejako na wprost ul. Królewieckiej tak samo, jak przeciwległe wloty skrzyżowania okrężnego.

1.Jeszcze sie nie ogarnąłeś ? To obejrzyj kolejny filmik z Dworakiem. jak to nie pomoże to już nic nie pomoże.
2. Ty normalny jesteś ? :D Linijkę ?
Na drodze tez wyjdziesz z linijką ? :eek2:
Co to znaczy "niejako" ?
No dramat... :help:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości