Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez dylek » piątek 04 stycznia 2013, 18:57

LeszkoII napisał(a): skoro kontynuujemy jazdę na jezdni o ruchu okrężnym Y to też nie zmieniamy kierunku jazdy(będzie to dookoła wyspy). Przynajmniej ja tak to rozumiem. Jak uważacie?

Tyle, że nie ma czegoś takiego jak jezdnia o ruchu okrężnym...
Jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym...
Twój wywód stawia znak równości pomiędzy pojęciami "jezdnia", a "skrzyżowanie"
PoRD nie podziela twojego zdania...
I to by było chyba tyle mojego uważania na temat twojego rozumienia.... :P
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Henq » piątek 04 stycznia 2013, 19:02

LeszkoII napisał(a):Z trochę innej beczki: skoro kontynuujemy ruch po łuku na jezdni jednokierunkowej X to nie zmieniamy kierunku jazdy(będzie to na wprost); na identycznej podstawie - skoro kontynuujemy jazdę na jezdni o ruchu okrężnym Y to też nie zmieniamy kierunku jazdy(będzie to dookoła wyspy). Przynajmniej ja tak to rozumiem. Jak uważacie?

Kilka postów wcześniej dałem tablicę T6a z pytaniem czy sygnalizujecie zmianę kierunku jadąc cały czas "główną".
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » piątek 04 stycznia 2013, 19:09

A czemu to skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie może posiadać jezdni? Pasów ruchu tez nie posiada?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » piątek 04 stycznia 2013, 19:56

dylek napisał(a):Tyle, że nie ma czegoś takiego jak jezdnia o ruchu okrężnym...
W PoRD wielu rzeczy niema napisanych drukowanymi literami. Nie ma definicji zatoki, kierunku jazdy, kierunkowskazów, sygnalizowania cofania światłami cofania... I na szczęście nie ma, bo byłaby to długa i bezsensowna lektura albo program komputerowy dla cyborgów a nie ludzi.

Jeśli przeszkadza Ci moje określenie "jezdnia o ruchu okrężnym", możesz sobie zamienić na "jezdnia, na której odbywa się ruch okrężny".
Dylek napisał(a):Twój wywód stawia znak równości pomiędzy pojęciami "jezdnia", a "skrzyżowanie"
Na takiej samej podstawie powinieneś stwierdzić, że skoro czerwony kapturek jest czerwony to znaczy, że czerwone jabłko jest kapturkiem :twisted:

Obwiednia wyspy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jak najbardziej spełnia wymogi, żeby nazwać ją jezdnią jednokierunkową.

@Henq
W przypadku Twojego zapytania odpowiem tak. Na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym sygnalizujemy. Kiedy zmieniamy kierunek ruchu dotyczącego odcinka jezdni/drogi A, na kierunek ruchu dotyczący odcinka jezdni/drogi B - musimy zmienić kierunek jazdy. Warunek jeden: jezdnia/droga A nie jest tożsamą z B. Jakby były tożsame, to powstałby łuk a nie przecięcie się kierunków ruchu i/lub też skrzyżowanie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » piątek 04 stycznia 2013, 23:18

lith napisał(a): Jednak zupełnie mnie nie obchodzi czy to wychodzi na skrzyżowaniu, czy jeszcze przed. Najczęściej skrzyżowania są na tyle małe, że 'zawczasu' wypada przed. Ale na pewno nie ma żadnej zasady, że sygnalizować trzeba jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie.

Ciebie nie, ale tych za Tobą, ewentualnie z naprzeciwka juz tak.
Jest zasada,ze "zawczasu", czyli nie w momencie wykonywania manewru skrętu na skrzyżowaniu.
Wtedy to musztarda po obiedzie.
Inni kierujący z radością przyjęliby informację pod postacią odpowiednio wcześniej włączonego kierunkowskazu co masz zamiar zrobić w najbliższym miejscu gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy.
Np na sygnale czerwonym nie ustawialiby sie za Tobą, gdy w momencie ruszenia sygnalizujesz skręt "bo Ciebie nie obchodzi" :eek2:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » piątek 04 stycznia 2013, 23:32

LeszkoII napisał(a):1.Wielkie mi pojęcie - skrzyżowanie.
2. Nie wystarczy zatem sama istota A-7 oraz oddzielnie wytyczne co do znaku C-12?
3.A znasz jakiś przepis z PoRD lub Rozporządzenia, który obecnie zabrania mi wjechać na środek wyspy lub placu ze skrzyżowania o ruchu okrężnym?
4.Wszystko mi pasuje. Statystycznie mańkut jest mniej normalny niż praworęczny - tylko w ujęciu matematycznym, nie społecznym. Jeden i drugi jest człowiekiem.

5.Z trochę innej beczki: skoro kontynuujemy ruch po łuku na jezdni jednokierunkowej X to nie zmieniamy kierunku jazdy(będzie to na wprost); na identycznej podstawie - skoro kontynuujemy jazdę na jezdni o ruchu okrężnym Y to też nie zmieniamy kierunku jazdy(będzie to dookoła wyspy). Przynajmniej ja tak to rozumiem. Jak uważacie?

1. takie teksty utwierdzają mnie w przekonaniu,ze PJ dla Ciebie to pomyłka.
2. No wyobraź sobie, ze nie wystarczy. Ktoś mi tu pisał, ze na rondzie nie ma drogi, a A-7 ostrzega przed drogą z pierwszeństwem.
powtórzę. No dramat ! :help:
3. Art 49.1.1) tak na początek.
Poczekam jeszcze co chcesz robić na środku wyspy :mrgreen:
4. do wątpliwej wiedzy na temat PoRD dołączyłeś jeszcze dyskriminację.
Dla tzw mańkuta to Ty nie jesteś normalny.
czekam na przykład ,że drogi jednokierunkowe są nienormalne, bo statystycznie jest ich mniej.
No dramat.
5. Nic nie rozumiesz. na rondzie jest powierzchnia skrzyżowania.
Jak Ci wspominałem. jesteś niekonsekwentny-nie ma drogi, a jest jezdnia.
może istnieć jezdnia bez drogi ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » sobota 05 stycznia 2013, 00:09

LeszkoII napisał(a):Inni kierujący z radością przyjęliby informację pod postacią odpowiednio wcześniej włączonego kierunkowskazu co masz zamiar zrobić w najbliższym miejscu gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy.
Od właściwego ustawienia się przed skrzyżowaniem okrężnym może decydować tylko organizator ruchu malując w takim miejscu znaki P-8/F-10. Kiedy takich znaków nie ma, PoRD nie obliguje mnie do zajmowania konkretnego pasa (w myśl art. 22). Znów chodzi o tą straszna "konieczność" sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy kierunkowskazem i odpowiednim ułożeniu się na drodze wlotowej.
Skrzyżowania o ruchu okrężnym są doskonale dynamicznie przejezdne, ale niestety zwalniające ruch. Coś za coś. Zatem kogo obchodzi, jaki kierunkowskaz włączysz przed takim skrzyżowaniem? Wyboru pasa ruchu dokonujesz na podstawie własnej woli, jeśli nie ma strzałek kierunkowych przed.
szerszon napisał(a):1. takie teksty utwierdzają mnie w przekonaniu,ze PJ dla Ciebie to pomyłka.
Taka odpowiedź jest przykładem niemerytorycznej treści :cry: Nie miałem nawet kolizji w ruchu drogowym, mam czyste konto za wykroczenia w kartotekach policji a wcześniej zdałem egzamin uprawniający mnie do kierowania innymi pojazdami niż rower.
szerszon napisał(a):2. No wyobraź sobie, ze nie wystarczy. Ktoś mi tu pisał, ze na rondzie nie ma drogi, a A-7 ostrzega przed drogą z pierwszeństwem.
powtórzę. No dramat !
Pewny jesteś, że tak należy rozumieć znak A-7...? A-7 i B-20 umieszczone w obrębie skrzyżowania dotyczą najbliższej jezdni. Czy przejazd kolejowy to droga? Czy przejście dla pieszych to droga? Wreszcie czy skrzyżowanie okrężne to droga? Nic takiego nie mówiłem... to Twoje wnioski. Zbyt dosłownie traktujesz PoRD; zastanawiasz się najpierw czy A-7 ustawione jest poprawnie... strasznie tak jeździć...
Leszko II napisał(a):3.A znasz jakiś przepis z PoRD lub Rozporządzenia, który obecnie zabrania mi wjechać na środek wyspy lub placu ze skrzyżowania o ruchu okrężnym?
szerszon napisał(a):3. Art 49.1.1) tak na początek.

na jakiej podstawie twierdzisz, że teren wyspy lub placu stanowi skrzyżowanie? Trochę dziwne..
Wyobraź sobie, że u mnie w mieście są dwa parkingi na placu, wokół którego odbywa się ruch okrężny. Nie rozumiem Twojej odpowiedzi.
szerszon napisał(a):czekam na przykład ,że drogi jednokierunkowe są nienormalne, bo statystycznie jest ich mniej.
Drogi jednokierunkowe są w przybliużeniu równie nienormalne(lecz moim zdaniem mniej) niż skrzyżowania o ruchu okrężnym. Myślę, że każda statystyka to potwierdzi, bo o niej mówiłem. Nienormalność skrzyżowań okrężnych na szczęście nie opiera się na statystyce.
Nikogo nie zdyskryminowałem. (poza tym jestem oburęczny :spoko: )
szerszon napisał(a):5. Nic nie rozumiesz. na rondzie jest powierzchnia skrzyżowania.
Jak Ci wspominałem. jesteś niekonsekwentny-nie ma drogi, a jest jezdnia.
może istnieć jezdnia bez drogi ?
A to już pytaj ustawodawcy. Zapytaj go, czy może istnieć pas ruchu bez jezdni? Takich niedociągnięć lub wprost sprzeczności można wyciągać pełno w PoRD. Dlatego chyba ten temat jeszcze się nie zakończy. Szkoda, że w punkcie 5. nie napisałeś nic ciekawego np. co rozumiesz przez "kierunek jazdy" a co "przez kierunek ruchu". Odpowiedź bardzo pożądana, bo wniosłaby więcej do dyskusji.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez kg1956 » sobota 05 stycznia 2013, 00:41

Tak jak pas ruchu jest na jezdni tak jezdnia jest na drodze. Akurat to PoRD definiuje precyzyjnie i wszyscy to doskonale wiemy. Tylko niektórzy nie mogą się z tym pogodzić. Wytłumaczcie mi dlaczego tak jest?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 00:47

LeszkoII napisał(a):1.Od właściwego ustawienia się przed skrzyżowaniem okrężnym może decydować tylko organizator ruchu malując w takim miejscu znaki P-8/F-10. Kiedy takich znaków nie ma, PoRD nie obliguje mnie do zajmowania konkretnego pasa (w myśl art. 22). Znów chodzi o tą straszna "konieczność" sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy kierunkowskazem i odpowiednim ułożeniu się na drodze wlotowej.
2.. Zatem kogo obchodzi, jaki kierunkowskaz włączysz przed takim skrzyżowaniem?
3.Wyboru pasa ruchu dokonujesz na podstawie własnej woli, jeśli nie ma strzałek kierunkowych przed.
4.Taka odpowiedź jest przykładem niemerytorycznej treści :cry:
5. Nie miałem nawet kolizji w ruchu drogowym, mam czyste konto za wykroczenia w kartotekach policji a wcześniej zdałem egzamin uprawniający mnie do kierowania innymi pojazdami niż rower.
6.Pewny jesteś, że tak należy rozumieć znak A-7...? A-7 i B-20 umieszczone w obrębie skrzyżowania dotyczą najbliższej jezdni. Czy przejazd kolejowy to droga? Czy przejście dla pieszych to droga? Wreszcie czy skrzyżowanie okrężne to droga? Nic takiego nie mówiłem... to Twoje wnioski.
7.Zbyt dosłownie traktujesz PoRD; zastanawiasz się najpierw czy A-7 ustawione jest poprawnie... strasznie tak jeździć...
8.na jakiej podstawie twierdzisz, że teren wyspy lub placu stanowi skrzyżowanie? Trochę dziwne..
9.Wyobraź sobie, że u mnie w mieście są dwa parkingi na placu, wokół którego odbywa się ruch okrężny. Nie rozumiem Twojej odpowiedzi.
10 Drogi jednokierunkowe są w przybliużeniu równie nienormalne(lecz moim zdaniem mniej) niż skrzyżowania o ruchu okrężnym. Myślę, że każda statystyka to potwierdzi, bo o niej mówiłem. Nienormalność skrzyżowań okrężnych na szczęście nie opiera się na statystyce.
11. A to już pytaj ustawodawcy. Zapytaj go, czy może istnieć pas ruchu bez jezdni? Takich niedociągnięć lub wprost sprzeczności można wyciągać pełno w PoRD. Dlatego chyba ten temat jeszcze się nie zakończy. Szkoda, że w punkcie 5. nie napisałeś nic ciekawego np. co rozumiesz przez "kierunek jazdy" a co "przez kierunek ruchu". Odpowiedź bardzo pożądana, bo wniosłaby więcej do dyskusji.

1. F-10 jest znakiem pionowym :wink: nie ma co malować.
A jak nie namaluje to co ?
Zawracamy po zewnętrznej ?
Art 22.2.2) przestaje obowiązywać bo to statystycznie mniej występujące w przyrodzie skrzyzowanie ?
No dramat.
2. Innych uczestników ruchu. Coraz ciekawsze teksty...
3. Bzdura art 22.2.2). Ileż to jest miejsc, gdzie nie maluja strzałek.
Oczywiście nie ma strzałek to skręcasz w lewo z prawego pasa, bo PoRD nie obliguje ? :mrgreen:
No dramat.
4. Na szczęście Ty ociekasz wręcz merytoryką.
Przypomnieć dlaczego tak napisałem ?
No dramat.
5. PJ nie zakurzyło sie w szufladzie ?
Po tym co wypisujesz jakoś nie przemawia do mnie ta zerowa statystyka.moze w Pcimiu Dolnym...
6. Wydawało mi sie ,ze piszemy o rondzie...no ale dobrze.
To A-7+C-12 są umieszczone w obrębie skrzyżowania ?
przejazd kolejowy-występuje na każdym rondzie :D
z resztą... paragraf 5.6 z 170 i poszukaj sobie, gdzie stawia się jeszcze A-7...mi sie już nie chce.
Przed PdP tez nie zauwazyłem A-7.
Ale mówiłeś,ze jezdnia. to sie zapytam jeszcze raz
czy może istnieć jezdnia bez drogi ?
Dotarło, czy za trudne ?
7. Ucieszyłbym się, gdybyś Ty zaczął go stosować, a nie walić teksty " co tam mi skrzyżowania" itp bzdety.
8.Wyznacz sobie obszar skrzyżowania :D
9. Jak parkingi, to z pewnością oznaczone.
a Art 5.1 zna ? O znakach względem przepisów ?
Gościu, zrób sobie wolne od forum, bo to co wypisujesz to kompromitacja.
10. :D :D :D
11. A widział linie na powierzchni skrzyżowania wyznaczające tor jazdy ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 01:07

rusel napisał(a):zmiana kierunku ruchu to zmiana toru jazdy wymuszona uksztaltowaniem drogi, infrastrukturą i urządzeniami bezpieczenstwa np spowalniajacymi ruch jak wysepki uspokajajace, skierowanie ruchu na sasiedni pas autostradowy odpowiednimi znakami itp, mozna zmienic kierunek ruchu zachowujac kierunek jazdy np. na wprost

zmiana kierunku jazdy to wybor sposobu jazdy w lewo, w prawo lub zawrocenia w momencie kiedy istnieje techniczna mozliwosc wyboru innego sposobu jazdy

Może być ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 02:31

@szerszon, czyli według Ciebie zawszasu=zawsze przed skrzyżowaniem? Jakaś dziwna definicja tego słowa :/
Przecież nie napisałem, że nie sygnalizuję już w czasie manewru, nie wiem czemu usilnie starasz mi się to wmówić. Sygnalizuję tak, żeby było to jak najbardziej zrozumiałe dla innych uczestników- jeżeli w danej sytuacji uznam, że kierunkowskaz ma sens dopiero w połowie skrzyżowania (bo wcześniej mógby być błędnie zrozumiany/wprowadzić kogoś w błąd), to dopiero tam go włączę. I nie będę się zastanawiał czy to już skrzyżowanie, czy jeszcze nie.
Tu masz pierwsze lepsze skrzyżowanie na którym bym prawdpodobnie lewoskręt zaczął sygnalizować będąc na skrzyżowaniu dopiero. Jak przed nim nawet pasa do lewoskrętu jeszcze nie mam.
http://goo.gl/maps/49CDl

Albo tutaj też bardzo często zdarza mi się pewnie sygnalizować lewoskręt będąc już na skrzyżowaniu:
http://goo.gl/maps/d3B1P
i tutaj pewnie też:
http://goo.gl/maps/9fNro
itd...
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 12:45

lith napisał(a):1. czyli według Ciebie zawszasu=zawsze przed skrzyżowaniem? Jakaś dziwna definicja tego słowa :/
2.Przecież nie napisałem, że nie sygnalizuję już w czasie manewru, nie wiem czemu usilnie starasz mi się to wmówić.
3. Sygnalizuję tak, żeby było to jak najbardziej zrozumiałe dla innych uczestników- jeżeli w danej sytuacji uznam, że kierunkowskaz ma sens dopiero w połowie skrzyżowania (bo wcześniej mógby być błędnie zrozumiany/wprowadzić kogoś w błąd), to dopiero tam go włączę.
4. I nie będę się zastanawiał czy to już skrzyżowanie, czy jeszcze nie.
Tu masz pierwsze lepsze skrzyżowanie na którym bym prawdpodobnie lewoskręt zaczął sygnalizować będąc na skrzyżowaniu dopiero. Jak przed nim nawet pasa do lewoskrętu jeszcze nie mam.
http://goo.gl/maps/49CDl


1. W bardzo wielu przypadkach.Mimo że wziąłeś za przykład rozbudowane skrzyżowania ( z wyspą m.in :wink: ) sygnalizacja lewym przed skrzyżowaniem nikomu nie zaszkodziłaby.
przeciez zakładamy że przestrzegasz Art 4...
2. Nie wmawiam, tylko grzecznie sie pytam, kiedy ?
A ile masz skrzyżowań, gdzie strzałek nie namalowali...
3. Kandydatów tu na forum widzę dwóch, którzy mogliby "pomylić' i "być wprowadzonym w błąd".
Daj spokój...to ślepi jadą ?
4.taa. a ci z tyłu niech sie mordują, aby ominąć, bo pan kierowca uznał...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 13:21

Ja tam nie widzę sensu włączania kierunkowskazu, który akurat nic nie wnosi tylko dlatego, żeby zdążyć przed skrzyżowaniem. Wręcz przeciwnie taki lewy może mylić, jak np. są 2 pasy do lewoskrętu to ktoś może myśleć , że chcę zmienić pas jak będę stał 10 min z włączonym lewym tylko dlatego, że to już skrzyżowanie. Albo w ramach 1 skrzyżowania są 2 lewoskręty, a chcę skręcić na drugim, to przecież nie będę włączał kierunkowskazu przed skrzyżowaniem tylko dlatego, zęby było przed.

A najważniejsze to nie powoływać się później na zasadę 'bo przecież sygnalizujemy przed wjazdem na skrzyżowanie'- bo takiej zasady nie ma.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » sobota 05 stycznia 2013, 18:08

Podajecie coraz bardziej wydumane przykłady, aby tylko usprawiedliwić brak sygnalizacji "zawczasu"...a że często to wypada przed skrzyżowaniem ?
I co z tego ?
lith napisał(a): Albo w ramach 1 skrzyżowania są 2 lewoskręty, a chcę skręcić na drugim, to przecież nie będę włączał kierunkowskazu przed skrzyżowaniem tylko dlatego, zęby było przed.


Czy to oby będzie już tylko jedno skrzyżowanie ?
A jeśli już, to jak oznaczone ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez lith » sobota 05 stycznia 2013, 18:39

Nikt nie usprawiedliwia braku sygnalizacji zawczasu.
Po prostu zwracam uwagę, że 'zawczasu' to nie jest to samo co 'przed skrzyżowaniem'.
Sygnalizuje się zmianę kierunku, a nie przejazd przez skrzyżowanie. Ja nie rozumiem po co w ogóle skrzyżowanie do zmiany kierunku mieszać, skoro skręcać można i na skrzyżowaniach, i poza nimi. Sygnalizuję manewr i zaczynam sygnalizować zawczasu przed wykonaniem tego manewru.

A kiedy sa 2 skręty w lewo? Choćby jak droga w którą skręcamy ma 2 jezdnie w 1 kierunku. Albo na bardziej rozbudowanym skrzyżowaniu gdzie są więcej niż 4 wloty. W ogóle zwracanie uwagi w mieście gdzie się jedno skrzyżowanie kończy, a drugie zaczyna to moim zdaniem poroniony pomysł, bo nie jesteśmy w stanie na szybko ocenić co jest jaką drogą, czy to 2 drogi, czy jedna, gdzie się kończy jedno skrzyżowanie, a zaczyna drugie (a co dopiero, żeby od tego uzależniać sygnalizowanie). Dla mnie liczą się pojedyncze miejsca przecinania się kierunków ruchu. Sygnalizuję zawczasu przed miejscem, w którym będę rzeczywiście skręcał, a nie mam zamiaru się zastanawiać w ramach jakiego skrzyżowania ten manewr wykonam i gdzie to skrzyżowanie się zacznie.

edit:
np. tutaj:
http://goo.gl/maps/lzoT2
Masz 1 duże skrzyżowanie (sprawdzałem i w dokumentach funkcjonuje jako 1 skrzyżowanie).
Jadąc z dołu 12-lutego i chcąc skręcić w prawo w Królewiecką nie będę sygnalizował przed skrzyżowaniem tylko poczekam aż minę Nowowiejską.

Skrzyżowania nie są wydumane. Wklejam pierwsze lepsze większe skrzyżowania z miejsc którymi po prostu często jeżdżę.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości