Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 20:19

niech sobie jedzie jak chce, z innego paragrafu zostanie pociagniety do odpowiedzialnosci a polskie prawo nie zwalania z obowiazku ustepowania przejazdu nawet idiotom, troche sniegu i wszystkie te linie i inne cuda przestaja miec znaczenie a obowiazek jest wciaz niezmienny
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez brzeszczot33 » wtorek 04 grudnia 2012, 20:39

czyli wyprzedać na podwójnej linii ciągłej też można latem, tłumacząc się że zimą tego nie będzie widać?
brzeszczot33
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 01 grudnia 2012, 22:45

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 21:10

czyli wyprzedać na podwójnej linii ciągłej też można latem, tłumacząc się że zimą tego nie będzie widać?


odpowiedziales sobie na pytanie tym pytaniem

na podstawie linii nie mozesz wnioskowac wjazdu lub nie na skrzyzowanie ani zimą ani latem
tak jak patrzysz rowniez na znaki pionowe czy wyprzedzac mozna czy nie, widocznosc jaka masz i warunki na drodze, tak jak ustępujesz pierwszenstwa komus kto jedzie zgodnie i niezgodnie z przepisami. Jezeli miales wplyw na sytuacje a mogles miec bo byles w ruchu to miales obowiazek wynikajacy z art 3, i pytanie co zostalo zrobione z Twojej strony zeby go wypelnic?

Pare lat temu blisko miejsca zamieszkania codziennie pokonywalem bardzo trudne skrzyzowanie, zgineglo na nim wczesniej 8 osob lacznie z matką i 4 dzieci, skrzyzowanie poza obszarem zabudowanym, codziennie wyjezdzalem z drogi podporządkowanej, na drodze z pierwszenstwem byl pas do jazdy na wprost i skretu w lewo, często kiedy kierowca na drodze z piewszenstwem skrecal w prawo innym nie chcialo sie zmniejszac predkosci wiec wykorzystywali pas do lewoskretu jadąc na wprost bez utraty prędkosci, kiedys widząc pojazd sygnalizujacy skret wjechalem na to skrzywanie i nagle z za jego tylu wylonil sie szaleniec ktory z niewlasciwego pasa kontynuowal jazde, nie mialem juz zadnego wplywu na sytuacje, cudem ominal mnie z prawej strony, bylem wsciekly ze dopuscilem do tej sytuacji wjezdzajac na to skrzyzowanie z pod znaku ustap pierwszenstwa i wiem ze gdyby doszlo do poszkodowanych odpowiadalbym za to zdarzenie i przyznalbym sie do winy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez BOReK » wtorek 04 grudnia 2012, 22:04

troche sniegu i wszystkie te linie i inne cuda przestaja miec znaczenie a obowiazek jest wciaz niezmienny

Jak będzie śnieg to porozmawiamy, a w omawianej sytuacji śniegu nie było. Możemy wrócić do faktów?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez dylek » wtorek 04 grudnia 2012, 22:21

rusel napisał(a): nie mialem juz zadnego wplywu na sytuacje, cudem ominal mnie z prawej strony, bylem wsciekly ze dopuscilem do tej sytuacji wjezdzajac na to skrzyzowanie z pod znaku ustap pierwszenstwa i wiem ze gdyby doszlo do poszkodowanych odpowiadalbym za to zdarzenie i przyznalbym sie do winy

rusel, a gdybyś jednak został na podporządkowaniu przed linią z trójkątów i nie wyjeżdżał a tylko dojeżdżał do trójkątów, a ów szaleniec w ciebie zawalił i cały przód ci pokiereszował, bo sobie wymyslił skręt tam gdzie stałeś, ścinając go jak to tylko możliwe....też byś się czuł winny, że mu nie ustąpiłeś ?
Albo ten rysunek :
Obrazek
Będziesz się czuł winny, że nie ustąpiłes zjeżdżającemu z pierwszeństwa ?
W końcu on tylko linie olał, a ty wjechałeś przed niego mimo A-7 ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 22:59

tylko ze w takiej sytuacji kierowca zjezdza z drogi z pierwszenstwem na droge podporzadkowana wprost pod nadjezdzajacy pojazd, a tu sytuacja inna, kolega zmienial kierunek jazdy i byl juz na drodze poprzecznej, pamietaj ze mowimy o wjezdzie na skrzyzowanie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez dylek » wtorek 04 grudnia 2012, 23:06

rusel napisał(a):tylko ze w takiej sytuacji kierowca zjezdza z drogi z pierwszenstwem na droge podporzadkowana wprost pod nadjezdzajacy pojazd, a tu sytuacja inna

serio ?
...bo mi się zdaje, że w obu sytuacjach jeden jest na podporządkowaniu i dojeżdża do linii zatrzymania, a drugi wtarania mu się na pas uzurpując sobie pierwszeństwo do tego miejsca...

Nie zapominaj rusel, że znaki poziome są równie ważne jak pionowe, bo to co gadasz trochę trąci wyższością A-7 nad liniami poziomymi....
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez szerszon » wtorek 04 grudnia 2012, 23:27

rusel napisał(a):niech sobie jedzie jak chce, z innego paragrafu zostanie pociagniety do odpowiedzialnosci a polskie prawo nie zwalania z obowiazku ustepowania przejazdu nawet idiotom, troche sniegu i wszystkie te linie i inne cuda przestaja miec znaczenie a obowiazek jest wciaz niezmienny
To już za daleko idaca interpretacja robiaca z poszkodowanego kozła ofiarnego.
Ten na podporządkowanej nie złamał żadnego przepisu. Autobus mu przydzwonił i jeszcze ma być za to głaskany po główce ?
Argument ze śniegiem w zaistniałej sytuacji wyglada mi na wycofywanie sie rakiem.

aha, a jaka to linię poziomą Twoim zdaniem przeciął autobus ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez rusel » środa 05 grudnia 2012, 08:28

jeden jest na podporządkowaniu i dojeżdża do linii zatrzymania, a drugi wtarania mu się na pas uzurpując sobie pierwszeństwo do tego miejsca...


to wyobraz sobie ze tam tej lini ciaglej teraz nie ma i autobus ma zamiar wjechac na ten pas i "zachodzic" przed momentem ustawienia linii warunkowego zatrzymania, i nadal wtarania mu sie przed nosem, nie zachowuje szczegolnej ostroznosci, czy mamy zatem przeniesc dyskusje na temat nadrzednosci zmiany pasa wobec kierujacego na drodze podporządkowanej? czy linia ciagla lub pojedyncza ma tu cos zmienic procz dodatkowego wykroczenia kierowcy autobusu?

Ten na podporządkowanej nie złamał żadnego przepisu


szerszon podam inną perspektywe....bedziesz mial mozliwosc przeprowadzac egzamin, wyobraz sobie ze kursant znajduje sie na drodze z pierwszenstwem, podczas zawracania na skrzyzowaniu nie miesci sie na pasie na ktory powinien wjechac i konczy manewr przecinajac linię pojedynczą ciaglą na pasie zewnętrznym, z podporządkowanej wyjezdza UPS na pas na ktorym kursant nie powienien sie znalesc, wbijasz gwozdzia nogą i zapobiegasz sytuacji bo kursant byl w ruchu i niereagowal, kurier oczywiscie rowniez, jaka decyzja egzaminatora? kursat stwarza zagrozenie? kurier juz nie?

I teraz wyobraz sobie ze gwozdzia nie zdazyles przybic i dochodzi do stluczki, czy kierowca UPS ma prawo czuc sie kozlem ofiarnym?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez szerszon » środa 05 grudnia 2012, 09:31

Nie migaj się i nie rób wycieczek, co by było gdyby.... :D
mamy konkretna sytuację-linie są, sniegu nie ma...
Ja obstawiam 100% winy autobusu
jaka linię przejechał autobus ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez LeszkoII » środa 05 grudnia 2012, 10:35

Prawda jest taka, że znak A-7 obowiązuje tylko wtedy, kiedy nie są widoczne znaki poziome - tutaj linia ciągła. Wciąż nie widzę sensu istnienia poziomych trójkątów na jezdni. Ustąpienie pierwszeństwa sprowadza się do przepisu o zmianie pasa ruchu - o ile takie nie jest ograniczone linią ciągłą na pewnym odcinku. Identycznie jest na wjazdach na autostradę. W moim mieście mam skrzyżowanie, gdzie droga podporządkowana ma praktycznie pierwszeństwo, gdyż droga z pierwszeństwem łączy się z podporządkowaną za pomocą długiej linii ciągłej a następnie pas będący naturalna kontynuacją dla pojazdów wyjeżdżających z drogi głównej - kończy się. W ten sposób droga z pierwszeństwem staje nią tylko na papierze. Nie chodzi tutaj o pierwszeństwo znaków poziomych nad pionowymi, tylko o kolejność ich zastosowania. W takim przypadku znak A-7 jest przepisem martwym.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez rusel » środa 05 grudnia 2012, 10:47

ja sie migam? Chyba wszystko w tej kwestii wyjasnilem, teraz niech wyjasni sad, moze kolege uniewinni a moze nie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez BOReK » środa 05 grudnia 2012, 10:52

LeszkoII napisał(a):Prawda jest taka, że znak A-7 obowiązuje tylko wtedy, kiedy nie są widoczne znaki poziome

:lol: :lol: :lol: :lol: DOBRE!

LeszkoII napisał(a):Wciąż nie widzę sensu istnienia poziomych trójkątów na jezdni.

To przeczytaj rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych z roku 2002, par. 89 p. 2 ORAZ Dz. U. 220 poz. 2181 podpunkt 4.2.4. Dostaniesz za jednym zamachem definicję i dodatkowe objaśnienia.

LeszkoII napisał(a):Ustąpienie pierwszeństwa sprowadza się do przepisu o zmianie pasa ruchu

... ¿qué dices? :hmm:

Nie rozważamy tu wjazdu na autostradę ani skrzyżowania w Twoim mieście (które może być źle oznakowane). Ta dyskusja robi się coraz zabawniejsza, więc chyba najlepiej poczekać na rozprawę i wyrok. Wiem, że to potrwa, ale temat przecież nie utonie. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez LeszkoII » środa 05 grudnia 2012, 13:33

Wiem, że to co napisałem śmiesznie brzmi :lol: No ale czytam ponownie to rozporządzenie i nic w nim śmiesznego nie ma.
Wspomniany przez Ciebie punkt 4.2.4. brzmi:
Znak P-13 „linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów” (rys. 4.2.4.1) stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak pionowy A-7 „ustąp pierwszeństwa”.
(...)
Zastosowanie znaku P-13 na wlotach podporządkowanych na skrzyżowaniach przedstawiono w punkcie 7.6.2.2.
Dodam od siebie, że w tym punkcie nie ma sytuacji jaką określił forumowicz w tym temacie. Za to do tej sytuacji bardziej pasuje punkt 7.7.2.2. Pasy włączania. Nie widzę tam żadnych linii P-13. Każdy może powiedzieć, że co nie jest zabronione jest dozwolone no i wszystko okej - stąd moja wątpliwość sensowności P-13 w miejscu, o którym dyskutujemy.

Obrazek
Obrazek
Gdzie te trójkąty?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stłuczka a trójkąty wyznaczające miejsce zatrzymania

Postprzez maryann » środa 05 grudnia 2012, 13:44

BOReK napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Prawda jest taka, że znak A-7 obowiązuje tylko wtedy, kiedy nie są widoczne znaki poziome

:lol: :lol: :lol: :lol: DOBRE!
Ciekawym przyczyn Twego rozbawienia; najwyraźniej nie wynika ono ze zrozumienia kontekstu przykładu podanego przez LeszkoII. To do powyższego rysunku z jego postu.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości