Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 20:19
przez brzeszczot33 » wtorek 04 grudnia 2012, 20:39
przez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 21:10
czyli wyprzedać na podwójnej linii ciągłej też można latem, tłumacząc się że zimą tego nie będzie widać?
przez BOReK » wtorek 04 grudnia 2012, 22:04
troche sniegu i wszystkie te linie i inne cuda przestaja miec znaczenie a obowiazek jest wciaz niezmienny
przez dylek » wtorek 04 grudnia 2012, 22:21
rusel napisał(a): nie mialem juz zadnego wplywu na sytuacje, cudem ominal mnie z prawej strony, bylem wsciekly ze dopuscilem do tej sytuacji wjezdzajac na to skrzyzowanie z pod znaku ustap pierwszenstwa i wiem ze gdyby doszlo do poszkodowanych odpowiadalbym za to zdarzenie i przyznalbym sie do winy
przez rusel » wtorek 04 grudnia 2012, 22:59
przez dylek » wtorek 04 grudnia 2012, 23:06
rusel napisał(a):tylko ze w takiej sytuacji kierowca zjezdza z drogi z pierwszenstwem na droge podporzadkowana wprost pod nadjezdzajacy pojazd, a tu sytuacja inna
przez szerszon » wtorek 04 grudnia 2012, 23:27
To już za daleko idaca interpretacja robiaca z poszkodowanego kozła ofiarnego.rusel napisał(a):niech sobie jedzie jak chce, z innego paragrafu zostanie pociagniety do odpowiedzialnosci a polskie prawo nie zwalania z obowiazku ustepowania przejazdu nawet idiotom, troche sniegu i wszystkie te linie i inne cuda przestaja miec znaczenie a obowiazek jest wciaz niezmienny
przez rusel » środa 05 grudnia 2012, 08:28
jeden jest na podporządkowaniu i dojeżdża do linii zatrzymania, a drugi wtarania mu się na pas uzurpując sobie pierwszeństwo do tego miejsca...
Ten na podporządkowanej nie złamał żadnego przepisu
przez szerszon » środa 05 grudnia 2012, 09:31
przez LeszkoII » środa 05 grudnia 2012, 10:35
przez rusel » środa 05 grudnia 2012, 10:47
przez BOReK » środa 05 grudnia 2012, 10:52
LeszkoII napisał(a):Prawda jest taka, że znak A-7 obowiązuje tylko wtedy, kiedy nie są widoczne znaki poziome
LeszkoII napisał(a):Wciąż nie widzę sensu istnienia poziomych trójkątów na jezdni.
LeszkoII napisał(a):Ustąpienie pierwszeństwa sprowadza się do przepisu o zmianie pasa ruchu
przez LeszkoII » środa 05 grudnia 2012, 13:33
(...)Znak P-13 „linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów” (rys. 4.2.4.1) stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak pionowy A-7 „ustąp pierwszeństwa”.
Dodam od siebie, że w tym punkcie nie ma sytuacji jaką określił forumowicz w tym temacie. Za to do tej sytuacji bardziej pasuje punkt 7.7.2.2. Pasy włączania. Nie widzę tam żadnych linii P-13. Każdy może powiedzieć, że co nie jest zabronione jest dozwolone no i wszystko okej - stąd moja wątpliwość sensowności P-13 w miejscu, o którym dyskutujemy.Zastosowanie znaku P-13 na wlotach podporządkowanych na skrzyżowaniach przedstawiono w punkcie 7.6.2.2.
przez maryann » środa 05 grudnia 2012, 13:44
Ciekawym przyczyn Twego rozbawienia; najwyraźniej nie wynika ono ze zrozumienia kontekstu przykładu podanego przez LeszkoII. To do powyższego rysunku z jego postu.BOReK napisał(a):LeszkoII napisał(a):Prawda jest taka, że znak A-7 obowiązuje tylko wtedy, kiedy nie są widoczne znaki poziome
![]()
![]()
![]()
DOBRE!