okular766 napisał(a):1/ ale wg mnie mozna sprzeglo zużyć o wiele mniej jesli w korku bedziemy jechac caly czas na 1 z duzymi odstępami niz co chwile sprzeglo 1 , hamule sprzeglo 1 2 hamulec sprzeglo 2 hamulec sprzeglo 1 itd itp
Nie ma konkretnej recepty... musisz sie dostosować. Na jedynce można się kulać, operujac sprzęgłęm możesz sprawić, że auto Ci się nie zadławi i nie zgaśnie czy też nie będzie udawać żaby (najczęściej kończy się wrzuceniem na luz). Nie polecam jeździć z wiśniętym sprzęgłem. Jak możesz, unikaj zatrzymywania się i kulej sie na jedynce. Nie uczył Cię nikt jeździć "na sprzęgle" w razie potrzeby?
2/ co do ekonomiki jazdy zawsze mnie to interesowalo który kierowca mniej zuzyje paliwa?
kierowca 1 przyspiesza normalnie jedzie 50 hamuje normalnie
kierowca 2 przyspiesza normalnie jedzie powiedzmy 80 hamuje normalnie
kierowca 3 przyspiesza normalnie ale hamuje ostro i wszystkie manewry wykonuje szybciej
Spokojna i płynna jazda = mniejsze spalanie. Deptanie po gazie, zrywy spod świateł, szybka jazda = większe spalanie. Styl jazdy ma znaczenie: pędzisz 140-160 po autostradzie i (w przypadku bezynowego silnika) spalanie jest na poziomie 10-12 litrów. Jak jadę wolniej - 100-110, to spalanie utrzymuje się na poziomie 7-8 litrów. Gwałtowne przyspieszenie i spalanie rośnie...
np parkowanie
czy spalanie jest uzaleznione od tego jak dlugo bedziemy jechac z pkt a do b?
Im spokojniejsza jazda, tym lepsze wyniki spalania. Jadąc ze stałą prędkością 110 km/h od węzła w Sośnicy do Świerklan A1, spalanie jest na poziomie 7.5-8.5 litra. Poza tym, na spalanie ma wpływ choćby opór powietrza, stopień załadowania auta...
powiedzmy jak ktos jedzie o wiele dluzej ale wolniej i manewry parkowania robi spokojnie, hamuje wolno to silnik bedzie pracowal duzo dluzej, a inny kierowca jedzie szybciej na wyzszym biegu szybciej przejedzie trase, hamuje mocniej tak ze szybciej wytraca predkosc, parkuje blyskawicznie
Niższe obroty silnika = niższe spalanie. Unikaj po prostu zbyt dużego przyspieszania gdy widzisz, że za chwilę będziesz musiał(a) się zatrzymać lub zwolnić, a tam gdzie często są sygnalizatory nie rozwijaj zbyt dużej prędkości. W trasie jedź wolniej. Dlaczego? 160km/h na autostradzie to znacznie większe spalanie niż 120km/h.
to wg eko jadzy pierwszy kierowca powinien zużyc mniej paliwa bo jedzie eko ale na zdrowy rozum jesli silnik krócej pracowal to 2 kierowca powiniej zużyć mniej paliwa bo przejechal ten sam dystans szybciej zakladamy ze przyspieszał tak samo.
Znalezione w sieci.
Jedź płynnie, przewiduj sytuację, patrz daleko do przodu. Najwięcej energii pochłania ruszanie z miejsca i przyspieszanie. Po co się zrywać spod świateł, jeżeli będzie trzeba zatrzymać się na następnych? Lepiej ruszyć i pojechać spokojniej, by na następnym skrzyżowaniu już nie musieć się zatrzymywać tylko od razu skorzystać z zielonego. To kosztuje dużo mniej, a czasowo wychodzi zwykle na to samo.