Drezyna napisał(a):Przecinanie się kierunków ruchu wynika raczej z zamiaru obu kierowców, a pierwszeństwo to sprawa wtórna...
Ustąpienia pierwszeństwa przejazdu (np. na podstawie Art.22.4.) zobowiązuje do powstrzymania się od ruchu w kierunku, który przecina się z kierunkiem ruchu innego pojazdu. Jeżeli więc jeden z pojazdów od ruchu się powstrzyma jego kierunek ruchu nie przetnie się z kierunkiem ruchu drugiego pojazdu.
Jeżeli natomiast pomimo obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przejazdu od ruchu się nie powstrzyma i kierunki ruchu pojazdów się przetną nie określa się pierwszeństwa przejazdu na nowo na podstawie innego artykułu (np. Art.25.1.) tylko pozostając przy poprzednim określeniu pierwszeństwa przejazdu występuje zjawisko nieustąpienia pierwszeństwa przejazdu lub wymuszenia pierwszeństwa przejazdu.
Drezyna napisał(a):Więc stosujemy 22 i 25, czyż nie?
Nie. W tym przypadku tylko 22.4.
Drezyna napisał(a):Czyżby w tym przypadku "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, nie jest obowiązany (...) ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo."?
Oczywiście, że jest, ale pojazdowi, z którym przecina się jego kierunek ruchu. A w tym przypadku kierunki ruchu obu pojazdów nie przecinają się z prostej przyczyny:
1. Pojazd czarny wjeżdżając na drogę pionową nie ma fizycznie możliwości zając prawego pasa ruchu.
2. Pojazd czarny wjeżdżając na drogę pionową nie ma fizycznie innej możliwości niż zając prawy pas ruchu.
Więc dopóki któryś z kierujących nie zmieni zajmowanego pasa ruchu wyjadą ze skrzyżowaniu kierunkami ruchu nieprzecinającymi się; zielony prawym pasem ruchu, czarny środkowym lub lewym pasem ruchu.
-----
Przypominam, że jak dotąd nikt nie wykazał, że pojazd zielony wyprowadzony poprzez układ dróg na prawy pas ruchu drogi pionowej nie zajmuje tego pasa ruchu.