kg1956 napisał(a):To czy p. Dworak by w takiej sytuacji zwolnił nie ma nic do przepisów PoRD. Tym samym nie jest istotne w omawianym przypadku.
1. A czy p. Dworak by zwolnił (mówię oczywiście o przypadku około 8:00) i zrównał prędkość z pojazdem jadącym pasem włączenia?
2. A jeżeli p. Dworak by nie zwolnił to dlaczego?
3. A jeżeli p. Dworak będąc kierującym tej sytuacji nie uważa za niebezpieczną to dlaczego?
4. A jeżeli p. Dworak uważa, że miał wystarczającą widoczność aby być pewnym, że na przejściu dla pieszych ani w pobliżu nie było pieszego to dlaczego twierdzi, że inny kierujący wystarczającej widoczności nie miał?
5. A jeżeli p. Dworak w tej sytuacji by nie zwolnił dlaczego uznaje, że inny kierujący błędnie ocenił sytuację i jego zachowanie było na tyle niebezpieczne, że nie może otrzymać uprawnień do kierowania pojazdami?
Tylko tyle jest tutaj istotne w kwestii stosowania w praktyce przepisów przez p. Dworaka.
-----
kg1956 napisał(a):Omawiany pas włączania jest jednym z pasów drogi pionowej. Nie bardzo rozumiem co tu uzasadniać.
Na to wygląda, że faktycznie jest. Choć zagłębiając się w paragrafy można spróbować wykazać, że nie jest, co w znaczny stopniu zmieni obraz sytuacji.