lith napisał(a):Co nie zmienia faktu, że jedzie się przez to z A na 1 i 2, a z B na 3.
O tym czy zmienia, czy też nie zmienia to za chwilę.
Skoro zgodziłeś się, że linia prowadząca ma
ułatwiać manewr i
zapobiegać przecinaniu się torów jazdy to oba te założenia (ułatwianie i zapobieganie) nie będą miały
najmniejszego znaczenia, gdy manewr skrętu będzie wykonywał tylko jeden pojazd.
A skoro tak to może on wykonać manewr skrętu jadąc z dowolnego pasa na dowolny poas po skręcie.
Oczywiście, że jest to skrajny przypadek (
ale jest!!!), bo wystarczy, że będą jechały dwa pojazdy i wówczas linia prowadząca
ułatwi im jazdę i
zapobiegnie ew. kolizji.
Nie trzymajmy się więc sztywno jednej, przez siebie założonej sytuacji (choćby występowała bardzo często), gdyż wariantów na drodze może być bez liku i PoRD nigdy nie będzie miał na celu uwzględnienie ich wszystkich.
posty scalone przez moderatora (edytuj posty!)mapmen napisał(a):Bład polex, celem jest oddzielenie i wskazanie.
Ze mną jak z dzieckiem i nie zaprzeczę - ja wskazałem na cel jaki taka linia ma za zadanie osiągnąć.
mapmen napisał(a):Poza tym powinna być tam linia P-3b, zamiast P-1d co wynika z rysunku.
Jeśli byłaby tam wymalowana inna linia to i argumenty byłyby inne. Nie mieszajmy więc własnych domysłów z przedstawionym nam stanem.