Zdaje egz kat D

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » poniedziałek 26 września 2011, 14:51

1/ A mozecie mi napisac cos nie co o tym autosanie h9 zebym nie wyszedl na glupa ze nie wiem gdzie co jest? przeciez musze wiedziec chyba gdzie jest wlew oleju, bagnet, pl chlodzący, spryskiwacz, sprezarka, jak sie drzwi otwiera itp jak są światla itp

2/ a jesli przed jazdą nie będę mial napompowanego powietrza i rusze to nie zdam? ile musi byc? conajmniej 8barów? czekac na jalowych czy pompowac na obrotach?

3/ No wlasnie dziwie sie dlaczego tu wszyscy piszą ze nie wolno mi przejechac podwójnej ciągłej to jak niby mam skrecac? jesli raz przejade po krawezniku to koniec? to nie takie latwe zeby nie zahaczyc tylem o kraweznik, a jesli bede jechał i najade na podwójną ciągła albo na ciągłą na luku to tez koniec? nawet jesli droga za szeroka nie jest?

4/ z czego co wiem to podczas łuku mozna jechac po linii no i moze obrys auta wychdzic poza łuk

5/ no i najbardziej sie boje cofania tz jak zatrzymac sie optymalnie nie zadaleko, nie za blisko

6/ no i dlaczego na testach co sie ucze to wychodzi ze nie mozna przejechac przez podwóną, ciagłą albo ciągłą np skrecając w prawo i nie wolno wjechac na pas przeznaczony do ruchu przeciwnego tylko trzeba skracac w prawo z lewego pasa a w lewo z prawego pasa jesli droga ma 2 pasy a instruktor mnie inaczej uczyl jak skrecam w prawo to z prawego pasa tylko ze wjezdzam pod prąd tak zeby na kraweznik nie najechac prawym tylnim kolem a to podobno jest zabronione wiec powinnem z lewego pasa skrerac w prawo tak zeby nie najechac na linie?

dzieki
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » poniedziałek 26 września 2011, 20:09

tomaszwoz123 napisał(a):1/ A mozecie mi napisac cos nie co o tym autosanie h9 zebym nie wyszedl na glupa ze nie wiem gdzie co jest? przeciez musze wiedziec chyba gdzie jest wlew oleju, bagnet, pl chlodzący, spryskiwacz, sprezarka, jak sie drzwi otwiera itp jak są światla itp

Jeśli nie wiesz, gdzie jest wlew oleju, płynu chłodzącego i jak to mówisz "bagnet", to czego Ty szukasz na tej kategorii? Pomyśl logicznie. Poza tym, o jaki spryskiwacz i sprężarkę Ci chodzi? Przyciski od otwierania drzwi zazwyczaj się wyróżniają i są koloru czerwonego.
Pomyśl czasem trochę, a nie tylko czekasz, aż ktoś Cię za rękę poprowadzi.
tomaszwoz123 napisał(a):2/ a jesli przed jazdą nie będę mial napompowanego powietrza i rusze to nie zdam? ile musi byc? conajmniej 8barów? czekac na jalowych czy pompowac na obrotach?

Myślenie, część druga. Jak zamierzasz ruszyć, skoro nie będziesz mieć powietrza? Pewnie nawet nie będziesz miał siły sprzęgła wcisnąć. Po pierwsze, egzaminator na 99% podstawi Ci autobus "napompowany", a po drugie, nawet jeśli nie, to mówisz, że trzeba czekać i już. Obsługa autobusu również jest oceniana, a bynajmniej nie jest to tylko przypadłość H9, ale i wielu innych autobusów.
tomaszwoz123 napisał(a):3/ No wlasnie dziwie sie dlaczego tu wszyscy piszą ze nie wolno mi przejechac podwójnej ciągłej to jak niby mam skrecac?

A niby gdzie ci wszyscy tak piszą? Bo nie zauważyłem.
tomaszwoz123 napisał(a):4/ z czego co wiem to podczas łuku mozna jechac po linii no i moze obrys auta wychdzic poza łuk

Porażka... Po pierwsze - wątpię w tą jazdę po linii, a po drugie - Jak można się nie mieścić 9 metrowym autobusem w pasie ruchu? Autobus ma 2,5m szerokości, a pas 4m na prostej, a w zakręcie nawet więcej. Jedynie przy wyjściu z zakrętu i przy wchodzeniu w trakcie cofania lewy róg wychodzi nad linię. A i to dostrzegałem głównie w autobusie 12 metrowym, bo 10 metrowy aż tak bardzo nie musiał wychodzić.
tomaszwoz123 napisał(a):6/ no i dlaczego na testach co sie ucze to wychodzi ze nie mozna przejechac przez podwóną, ciagłą albo ciągłą np skrecając w prawo i nie wolno wjechac na pas przeznaczony do ruchu przeciwnego tylko trzeba skracac w prawo z lewego pasa a w lewo z prawego pasa jesli droga ma 2 pasy a instruktor mnie inaczej uczyl jak skrecam w prawo to z prawego pasa tylko ze wjezdzam pod prąd tak zeby na kraweznik nie najechac prawym tylnim kolem a to podobno jest zabronione wiec powinnem z lewego pasa skrerac w prawo tak zeby nie najechac na linie?

Jeśli masz dwa pasy, to czasem musisz skręcić z lewego w prawo i na odwrót. Jednak, jeśli masz jeden pas, to chyba lepiej przy skręcie wychodzić na przeciwny, niż przed skrętem, prawda?

http://www.youtube.com/watch?v=ppqJeEo_DBc
http://www.youtube.com/watch?v=QZlIZsJRXxE
http://www.youtube.com/watch?v=JhU8cJqLiZA
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » wtorek 27 września 2011, 17:59

Sorki ze nie pisałem egz mialem w pn kolo 16-17h no i oblałem na placu raz uderzylem w pacholek tylni podczas zatrzymywania przejechalem jakies 20cm, a drugi raz za daleko stanołem ok 2-3m wysiadlem i cofłem i nadal bylo 120cm zamiast 1m, jestem załamany :(

1/ a skad mam wiedziec jak nigdy nie widzialem z bliska autosana ani nigdy nie siedzialem w nim?
spryskiwacz chodzi mi o zbiorniczek od pl spryskującego szyby oraz o sprezarke powietrza? tam jest powietrze? jednak jak tam jest plyn hamulcowy to wnioskuje ze hamulce są jak w osobówce tak? a nie na powietrze?

2/ h9 ma hamulce hydrauliczne bo zbiorniczek pl hamulcowego i sprzegla jest tz ze nie trzeba nic pompować? a jak dziala w takim razie reczny? mam go spuszczac szybko jak w ciezarówce pod czas podjezdzania pod górkę czy wolno jak w osobówce bo reczny jest na linke?

3/ spotkalem sie ze mnie wyśmiali ze jak przejade przez linie to koniec egzaminu

4/ z jazdą po łuku nie mam problemów, gorzej z zatrzymaniem przodem oraz tyłem jak to zrobic zeby bylo od 0-100cm ani dalej ani blizej? :hmm:

5/ prawda, ale jesli mam 2 pasy a ja skrecam w bardzo wąską ulice to czy robiąc tak nie obleje?
Jade np mam skrecic w prawo wiec właczam migacz w prawo i wjezdzam na polowe lewego pasa tak ze autobus ustawiam na 2 pasach i z środka jezdni skręcam w prawo czy mam wczesniej wlaczyc migacz w lewo ustawic autobus na środku jezdni i w prawo włączyc migacz i skrecac?

6/ jeszcze chcialem sie zapytac jak robic autosanem parkowanie prostopadle przodem i tylem? mozna zrobic 1 korekte kiedy ją wykonac? nie moge wyjsc obrysem poza linie tak? da sie na raz zrobic te parkowania?

szerokosci
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » wtorek 27 września 2011, 18:28

tomaszwoz123 napisał(a):1/ a skad mam wiedziec jak nigdy nie widzialem z bliska autosana ani nigdy nie siedzialem w nim?

Ogarnij się, człowieku. Większość pojazdów jest budowanych na takich samych zasadach, a jeśli chodzi o wlew oleju, to jest to zagadka nie do rozwiązania. Pomyśl, do czego służy olej i które miejsce najbardziej pasuje do jego wlewu.
tomaszwoz123 napisał(a):tam jest powietrze? jednak jak tam jest plyn hamulcowy to wnioskuje ze hamulce są jak w osobówce tak? a nie na powietrze?

Szkoda gadać... Za co płaciłeś instruktorowi? Wiedza kosztuje, a Ty wydałeś kasę i wiedzy zero.
tomaszwoz123 napisał(a):2/ h9 ma hamulce hydrauliczne bo zbiorniczek pl hamulcowego i sprzegla jest tz ze nie trzeba nic pompować?

:wow: Powaga?
tomaszwoz123 napisał(a):4/ z jazdą po łuku nie mam problemów, gorzej z zatrzymaniem przodem oraz tyłem jak to zrobic zeby bylo od 0-100cm ani dalej ani blizej?

Idź na psychotesty. Bo to już podchodzi bardziej pod chorobę, a nie niedouczenie.
tomaszwoz123 napisał(a):5/ prawda, ale jesli mam 2 pasy a ja skrecam w bardzo wąską ulice to czy robiąc tak nie obleje?
Jade np mam skrecic w prawo wiec właczam migacz w prawo i wjezdzam na polowe lewego pasa tak ze autobus ustawiam na 2 pasach i z środka jezdni skręcam w prawo czy mam wczesniej wlaczyc migacz w lewo ustawic autobus na środku jezdni i w prawo włączyc migacz i skrecac?

A skąd mam to wiedzieć? Wszystko zależy od indywidualnej sytuacji, kąta skrętu, szerokości obu dróg, natężenia ruchu i innych czynników. Kolejny raz powtarzam, że trzeba myśleć, a nie tylko pytać i udawać, że jest super.
tomaszwoz123 napisał(a): da sie na raz zrobic te parkowania?

Dasie.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » środa 28 września 2011, 08:22

1/ ok to juz wiem

2/
tam jest powietrze? jednak jak tam jest plyn hamulcowy to wnioskuje ze hamulce są jak w osobówce tak? a nie na powietrze?
ja sie uczylem na autobusie który mial hamulce na powietrze tak jak w cieżarówkach a widze ze autosany mają zbiorniczki z płynem hamulcowym i od wspomagania sprzęgła to wkońcu one tez mają sprezarke i hamulce na powietrze? wnioskuje ze mają tak jak w osobówce hamulce z servem a sprzegło nie ma wspomagania pneumatycznego tak?

3/
Idź na psychotesty. Bo to już podchodzi bardziej pod chorobę, a nie niedouczenie.
co mi sugerujesz?

4/
Dasie.
jak da sie to napisz mi prosze jak
na początku napisz prosze z jakiej linii zaczynamy parkowanie prostopadłe? Od linii która wyznacza łuk tej lewej tak? w którym miejscu kręcic kierownica na maxa w prawo? w miejscu jak pierwszy pacholek od miejsca parkingowego będzie na wysokości mojego siedzenia? Jakos nie wydaje mi sie zebym na raz wjechał...

5/ masz moze jakies fotki na których mógłbym obejrzec plac manewrowy dla kat D tz z góry gdzie sie ustawiac jak parkowac itp? to samo z materiałami dot autobusu jakas instrukcja obsługi by sie przydała autosana h9

pozdrawiam
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » środa 28 września 2011, 11:01

tomaszwoz123 napisał(a):widze ze autosany mają zbiorniczki z płynem hamulcowym

Coś Ci się chyba pomyliło. Pierwsze słyszę, żeby H9 miały hamulce hydrauliczne.
tomaszwoz123 napisał(a):co mi sugerujesz?

Żebyś poszedł na psychotesty. Problemy z oceną odległości mogą Cię wyeliminować z zawodowej jazdy i może się okazać, że wyrzucasz pieniądze w błoto.
tomaszwoz123 napisał(a):jak da sie to napisz mi prosze jak
na początku napisz prosze z jakiej linii zaczynamy parkowanie prostopadłe? Od linii która wyznacza łuk tej lewej tak? w którym miejscu kręcic kierownica na maxa w prawo? w miejscu jak pierwszy pacholek od miejsca parkingowego będzie na wysokości mojego siedzenia? Jakos nie wydaje mi sie zebym na raz wjechał...

Obejrzyj filmy, które podałem kilka postów wcześniej. Manewry były wykonywane na 10 metrowej Setrze. Za bardzo się nie sugeruję, "w którym miejscu skręcić maksymalnie", więc nie powiem, bo wolałem jeździć na wyczucie, niż wykonywać tańce figurowe.
tomaszwoz123 napisał(a):5/ masz moze jakies fotki na których mógłbym obejrzec plac manewrowy dla kat D tz z góry gdzie sie ustawiac jak parkowac itp?

Mam tylko coś takiego: http://www2.picturepush.com/photo/a/179 ... d-plac.jpg
Instrukcji do H9 nie posiadam.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » środa 28 września 2011, 12:25

Coś Ci się chyba pomyliło. Pierwsze słyszę, żeby H9 miały hamulce hydrauliczne.
zgłębł się w ten temat bo daje sobie głowe uciąć ze mają ale nie wiem czy mają tez wspomaganie pneumatyczne, na 200procent jest zbiorniczek od pł hamulcowego i od sprzęgła, bardzo mnie ciekawi w jaki sposób dziala ręczny? wiesz?

Żebyś poszedł na psychotesty. Problemy z oceną odległości mogą Cię wyeliminować z zawodowej jazdy i może się okazać, że wyrzucasz pieniądze w błoto.

Ty bez problemu umiesz cofnąć ciężarówką, autobusem tak zeby było do 1m? wątpie zresztą to takie łatwe nie jest, pamietam ze jak zdawalem na kat c to obralem sobie punkt odniesienia na płocie i dokladnie tak samo stanałem jak przed ruszaniem bo w lusterkach za bardzo nie widać

Obejrzyj filmy, które podałem kilka postów wcześniej. Manewry były wykonywane na 10 metrowej Setrze. Za bardzo się nie sugeruję, "w którym miejscu skręcić maksymalnie", więc nie powiem, bo wolałem jeździć na wyczucie, niż wykonywać tańce figurowe.
ok

Obejrzyj filmy, które podałem kilka postów wcześniej. Manewry były wykonywane na 10 metrowej Setrze. Za bardzo się nie sugeruję, "w którym miejscu skręcić maksymalnie", więc nie powiem, bo wolałem jeździć na wyczucie, niż wykonywać tańce figurowe.
no serdeczne dzięki
Wykonując parkowanie prostopadle przodem i tylem to po za linie ta prostopadłą do miejsca parkingowego mozna obrysem wyjsc? czy nie? poza miejsce parkingowe to nie a po za tą linie dlugą? Podczas parkowania prostopadłego powinnem na raz wjechac i wyjechac? to samo z prarkowaniem tyłem? wszystko na raz da sie zrobic?
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » środa 28 września 2011, 12:41

tomaszwoz123 napisał(a):zgłębł się w ten temat bo daje sobie głowe uciąć ze mają ale nie wiem czy mają tez wspomaganie pneumatyczne, na 200procent jest zbiorniczek od pł hamulcowego i od sprzęgła, bardzo mnie ciekawi w jaki sposób dziala ręczny? wiesz?

Nie wiem, bo pierwszy raz słyszę o tym, że w H9 jest hydraulika. Podejrzewam, że ten ręczny jest pneumatyczny, bo w dużych pojazdach ręczny służy tylko i wyłącznie do stania, czyli dla niego przewidywane są pozycje tylko ON i OFF. Bez jakiejkolwiek regulacji stopnia jego "zaciągnięcia". Choć faktem jest, że H9 nigdy nie jeździłem, a jedynie raz, czy dwa miałem z nim styczność, bo na placu stał ex-szkoleniowy czekający na ostatnią podróż życia (w stronę stacji demontażu pojazdów).
tomaszwoz123 napisał(a):Ty bez problemu umiesz cofnąć ciężarówką, autobusem tak zeby było do 1m? wątpie zresztą to takie łatwe nie jest, pamietam ze jak zdawalem na kat c to obralem sobie punkt odniesienia na płocie i dokladnie tak samo stanałem jak przed ruszaniem bo w lusterkach za bardzo nie widać

To jest kwestia treningu. Jasne, że jak za pierwszym razem wsiadłem do ciężarówki, to nie wiedziałem, co i jak, ale później już się nad tym panowało. W autobusie nie miałem praktycznie żadnych problemów, szczególnie, że można przecież wysiąść i sprawdzić.
tomaszwoz123 napisał(a):Wykonując parkowanie prostopadle przodem i tylem to po za linie ta prostopadłą do miejsca parkingowego mozna obrysem wyjsc? czy nie? poza miejsce parkingowe to nie a po za tą linie dlugą?

Nie wiem, o jakiej linii mówisz. Jeśli chodzi Ci o linię, która wyznacza też pas dla łuku, to tak. "Wyjść obrysem" - a raczej podejrzewam, że chodzi Ci o tylny zwis - można, jednak nie radziłbym najeżdżać na linię.
tomaszwoz123 napisał(a):Podczas parkowania prostopadłego powinnem na raz wjechac i wyjechac? to samo z prarkowaniem tyłem? wszystko na raz da sie zrobic?

Prostopadłe przodem H9 - tak. Na filmie jeżdżę 10 metrową Setrą i się mieszczę, jak widać. 12 metrowym autobusem już trzeba się dalej wysunąć, jak do skośnego i cofnąć. Wtedy nawet 12 metrowy wchodzi w miejsce, jak w masełko.
Prostopadłe tyłem nawet 12 metrowym robi się za 1 razem.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » środa 28 września 2011, 17:22

1/
Nie wiem, bo pierwszy raz słyszę o tym, że w H9 jest hydraulika. Podejrzewam, że ten ręczny jest pneumatyczny, bo w dużych pojazdach ręczny służy tylko i wyłącznie do stania, czyli dla niego przewidywane są pozycje tylko ON i OFF. Bez jakiejkolwiek regulacji stopnia jego "zaciągnięcia". Choć faktem jest, że H9 nigdy nie jeździłem, a jedynie raz, czy dwa miałem z nim styczność, bo na placu stał ex-szkoleniowy czekający na ostatnią podróż życia (w stronę stacji demontażu pojazdów).
na 200 procent jest zb od plynu hamulcowego i sprzegla wiec co to oznacza?

2/
To jest kwestia treningu. Jasne, że jak za pierwszym razem wsiadłem do ciężarówki, to nie wiedziałem, co i jak, ale później już się nad tym panowało. W autobusie nie miałem praktycznie żadnych problemów, szczególnie, że można przecież wysiąść i sprawdzić.
no tak ale tylko raz, a to tak latwo nie jest stanąc? skąd Ty wiedzaiałeś ze jest od 0 do 1m bo łatwo stanac za wczesnie lub przejechac

3/
Nie wiem, o jakiej linii mówisz. Jeśli chodzi Ci o linię, która wyznacza też pas dla łuku, to tak. "Wyjść obrysem" - a raczej podejrzewam, że chodzi Ci o tylny zwis - można, jednak nie radziłbym najeżdżać na linię.
chodzi mi o tą długą linie wyznaczającą z kąd mamy wjezdzac prostopadle do garażu, przed wjazdem mam sie ustawic równolegle do niej w odleglosci ok 20cm skrecając na maxa w prawo wyjdzie mi po za tą linie lewy tylni obrys moze? czy nie moze wyjsc? bo w garazu nie

4/
Prostopadłe przodem H9 - tak. Na filmie jeżdżę 10 metrową Setrą i się mieszczę, jak widać. 12 metrowym autobusem już trzeba się dalej wysunąć, jak do skośnego i cofnąć. Wtedy nawet 12 metrowy wchodzi w miejsce, jak w masełko.
Prostopadłe tyłem nawet 12 metrowym robi się za 1 razem.

jak ww. moze ten obrys zachodzic za tą linie? przeciez zajdzie na 100procent podczas wjezdzania tylem lewy przód jak nic
A co do parkowania prostopadłego to czy moge wjechac na raz a podczas wyjazdu wyjechać i zatrzymac sie włączyc lewy migacz dac 2 i na maxa w lewo i przodem wyjechac?

5/Jeszcze co do sprzegla to dlaczego w jednym autobusie/ciezarówce gdy powietrza jest 0 nie da sie wcisnąc, lub sie da ale trzeba sie zapierac o fotel/kierownice gdy powietrze jest, wciska sie ale baaaardzo ciężko, twardo, a np w autosanie h9 sprzegło chodzi tak leciutko ze duzo lzej niz w osobówce, jak to mozliwe, tez bym chcial zeby u mnie sprzeglo tak leciutko dzialało :hmm: a takze mam sprzęgło hydrauliczne.

6/jeszcze co do pozycji i lusterek to jak najlepiej ustawic fotel, tz odleglosc i oparcie zeby latwo mógłbym manewrowac, co do lusterek to widze ze w prawym widzisz lekko obrys a w lewym duzo wiecej tak sie ustawia? nie lepiej ustawic oba tam samo i zeby bylo minimalnie widac obrys autobusu?

pozdrawiam
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » środa 28 września 2011, 18:36

tomaszwoz123 napisał(a):na 200 procent jest zb od plynu hamulcowego i sprzegla wiec co to oznacza?

Nie wiem. Nie widziałem, więc nie wiem.
tomaszwoz123 napisał(a):no tak ale tylko raz, a to tak latwo nie jest stanąc? skąd Ty wiedzaiałeś ze jest od 0 do 1m bo łatwo stanac za wczesnie lub przejechac

Tak zwane "wyczucie gabarytów pojazdu". Nie wiem, skąd wiedziałem. Kilka prób na kursie i już się wyłapywało. Tym bardziej, że można wysiąść, więc jak już będzie "ciepło", to się wysiada, sprawdza i powoli dojeżdża.
tomaszwoz123 napisał(a):lewy tylni obrys moze? czy nie moze wyjsc?

Może.
tomaszwoz123 napisał(a):jak ww. moze ten obrys zachodzic za tą linie? przeciez zajdzie na 100procent podczas wjezdzania tylem lewy przód jak nic

Może. Najważniejsze, żeby nie najechać na linię. Ale wcale nie musi. Tą 10 metrową dało się wjechać tyłem nawet nie wystając obrysem. Tyczki raczej egzaminator odsunie, żebyś nie uderzył, a jednak mógł wysunąć przedni zwis nad linię.
tomaszwoz123 napisał(a):6/jeszcze co do pozycji i lusterek to jak najlepiej ustawic fotel, tz odleglosc i oparcie zeby latwo mógłbym manewrowac

Tak, żeby Ci było wygodnie. Żebyś nie miał problemów ze zgięciem się do przodu, kiedy będziesz musiał wychylić głowę w lewo, lub w prawo.
tomaszwoz123 napisał(a):co do lusterek to widze ze w prawym widzisz lekko obrys a w lewym duzo wiecej tak sie ustawia? nie lepiej ustawic oba tam samo i zeby bylo minimalnie widac obrys autobusu?

Szczerze powiem, że nigdy tych lusterek nie musiałem ustawiać. Są w pozycji uniwersalnej, a pole widzenia jest wystarczająco dobre, aby kontrolować sytuacje po lewej i prawej stronie, ale również, żeby widzieć linię autobusu w trakcie manewrów.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez tomaszwoz123 » środa 28 września 2011, 19:12

Może. Najważniejsze, żeby nie najechać na linię. Ale wcale nie musi. Tą 10 metrową dało się wjechać tyłem nawet nie wystając obrysem. Tyczki raczej egzaminator odsunie, żebyś nie uderzył, a jednak mógł wysunąć przedni zwis nad linię.
jakie tyczki?

Tak, żeby Ci było wygodnie. Żebyś nie miał problemów ze zgięciem się do przodu, kiedy będziesz musiał wychylić głowę w lewo, lub w prawo.
podobno trzeba miec kolana włożone pod kolo kierownicy? jednak dla mnie to za blisko znowu tak jak ja ustawie to jak krece kierownicą przy skretach musze sie odrywac od oparcia i pochylać do przodu

Szczerze powiem, że nigdy tych lusterek nie musiałem ustawiać. Są w pozycji uniwersalnej, a pole widzenia jest wystarczająco dobre, aby kontrolować sytuacje po lewej i prawej stronie, ale również, żeby widzieć linię autobusu w trakcie manewrów.
wg techniki jazdy nie powinno sie ustawic tak zeby nie bylo wcale widac obrysu pojazdu?

Jeszcze co do sprzegla to dlaczego w jednym autobusie/ciezarówce gdy powietrza jest 0 nie da sie wcisnąc, lub sie da ale trzeba sie zapierac o fotel/kierownice gdy powietrze jest, wciska sie ale baaaardzo ciężko, twardo, a np w autosanie h9 sprzegło chodzi tak leciutko ze duzo lzej niz w osobówce, jak to mozliwe, tez bym chcial zeby u mnie sprzeglo tak leciutko dzialało a takze mam sprzęgło hydrauliczne.
tomaszwoz123
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota 24 września 2011, 14:39

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez mk61 » środa 28 września 2011, 19:46

tomaszwoz123 napisał(a):jakie tyczki?

Tyczki, pachołki, które stoją na liniach.
tomaszwoz123 napisał(a):podobno trzeba miec kolana włożone pod kolo kierownicy?

Nie "trzeba", ale zazwyczaj jest to tak skonstruowane, że chcąc - nie chcąc kolana jednak są pod kierownicą.
tomaszwoz123 napisał(a):wg techniki jazdy nie powinno sie ustawic tak zeby nie bylo wcale widac obrysu pojazdu?

A to niby z jakiego powodu? Na egzaminie również nie ustawiałem lusterek, a prawe było jeszcze bardziej w stronę burty i jakoś nikt nie miał zastrzeżeń. Ważne, że "coś" widzisz w tym lustrze, a w autobusie to "coś" jest widoczne na naprawdę sporej powierzchni.
tomaszwoz123 napisał(a):Jeszcze co do sprzegla to dlaczego w jednym autobusie/ciezarówce gdy powietrza jest 0 nie da sie wcisnąc, lub sie da ale trzeba sie zapierac o fotel/kierownice gdy powietrze jest, wciska sie ale baaaardzo ciężko, twardo, a np w autosanie h9 sprzegło chodzi tak leciutko ze duzo lzej niz w osobówce

Nie wiem. Kiedyś ktoś mi to tłumaczył, ale nie uznałem tego za szczególnie ważne, więc nie pamiętam.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez Borys_q » środa 28 września 2011, 20:35

ja sie uczylem na autobusie który mial hamulce na powietrze tak jak w cieżarówkach a widze ze autosany mają zbiorniczki z płynem hamulcowym i od wspomagania sprzęgła to wkońcu one tez mają sprezarke i hamulce na powietrze? wnioskuje ze mają tak jak w osobówce hamulce z servem a sprzegło nie ma wspomagania pneumatycznego tak?


Jeśli to taki sam system jak w starze 1142, a zapewne tak jest, to masz hydrauliczne ale uruchamiane sprężonym powietrzem. Obsługujesz jak pneumatyka tylko masz zbiornik z płynem hydraulicznym, pedałem zwiększasz ciśnienie w tłoku pneumatycznym sprzężonym z pompą hydrauliczną i do kół już olej idzie, Polacy nie montowali tłoków powietrznych przy kołach a przynajmniej rzadko. Ręczny masz pneumatyczny sterowany zaworem, powietrza musisz napompować, co do wspomagania sprzęgła nie wiem ale nie sądzę żeby w autosanie występowało.


Jeszcze co do sprzegla to dlaczego w jednym autobusie/ciezarówce gdy powietrza jest 0 nie da sie wcisnąc, lub sie da ale trzeba sie zapierac o fotel/kierownice gdy powietrze jest, wciska sie ale baaaardzo ciężko, twardo, a np w autosanie h9 sprzegło chodzi tak leciutko ze duzo lzej niz w osobówce


Kwestia regulacji i zjechania docisku, jeśli masz pneumatykę na sprzęgle powinno wchodzić jak w masło nie ma bata chyba, że coś nie działa lub niedługo padnie. Kiedyś w MB atego tak miałem i okazało się, że jakiś idiota zamiast wymienić pęknięta sprężynę od pedału założył tą połówkę tylko 2 razy mocniej naciągnął.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez Damian89 » środa 28 września 2011, 20:58

Dobry wieczór. Witam wszystkich ;) Ja również w tym roku będę zdawał egzamin na kat. D ale niestety w mieście po którym w ogóle autobusem nie jeździłem...;/ Zostało mi jeszcze 12 godzin jazd i jeszcze muszę w tym wykonać łuk... (w prawdzie po łuku jeździłem ale ciężarówką Manem - czyli coś tam potrafię..)
I tym miastem będą Katowice zamiast Bytomia.. Nie mam pojęcia komu kat. D przeszkadzała w bytomskim WORD-zie..
Na pewno w Katowicach będzie o wiele ciężej zdać niż w BTM-ie.. , ale bardzo był bym wdzięczny jeśli ktoś z Was napisałby na co szczególnie uważać, może jakieś przykładowe trasy.. ;P , i w ogóle wszystko co by mogło pomóc ;)
Damian89
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 28 września 2011, 20:43

Re: Zdaje egz kat D

Postprzez Borys_q » środa 28 września 2011, 21:02

Nie łatwiej było do Katowic dojeżdżać na kurs przecież to rzut beretem.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości