Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez ubunciak » piątek 23 września 2011, 19:56

ee tam, w ten sposób można stwierdzić, że 10km/h nie zapewnia bezpieczeństwa. sprowadzenie dyskusji na bezcelowy tor. nie mylę i takie mam zdanie po nieprzyjemnym incydencie (a także po OPR na egzaminie)
ubunciak
 
Posty: 52
Dołączył(a): czwartek 20 listopada 2008, 20:25

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » piątek 23 września 2011, 20:43

Mogą zdarzyć się nawet i takie sytuacje, w których jazda z prędkością 10 km/h nie będzie zapewniała panowania nad pojazdem - zresztą jako posiadacz prawa jazdy powinieneś doskonale o tym wiedzieć, no chyba, że wierzysz bezgranicznie w liczbowe ograniczenia prędkości i nie rozumiesz tego, że prędkość należy dostosować do szeroko pojętych warunków. Tutaj: viewtopic.php?f=3&t=26918 - możesz poczytać o tym szerzej.

Nie sprowadzam dyskusji na bezcelowy tor (w ogóle nie mam specjalnej ochoty brać w niej udziału), tylko próbuję Ci uświadomić, że, mówiąc potocznie: jechałeś za szybko i wyleciałeś z zakrętu - i nie ma to nic wspólnego z wciśniętym sprzęgłem, którym jedynie próbujesz zasłonić swoje wykroczenie.
No chyba, że byłbyś w stanie racjonalnie wytłumaczyć przyczynę utraty przyczepności spowodowanej jedynie wciśniętym sprzęgłem. Co się takiego z fizycznego punktu widzenia stało, że wciśnięte sprzęgło spowodowało wypadnięcie z zakrętu?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » piątek 23 września 2011, 21:09

Witam
Znalazłem autora uznającego za błąd - pokonywanie skrętów na skrzyżowaniach z wciśniętym sprzęgłem

Jest nim Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie który przeprowadził ankietę na temat najczęściej popełnianych błędów na egzaminie praktycznym. W jej opracowaniu wzięło udział 11 egzaminatorów ośrodka.

Dlatego OSK przepisały te błędy i podają z małymi poprawkami na swoich stronach internetowych.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez ubunciak » piątek 23 września 2011, 23:47

@cman: ok, nie będę się wykłócał, to mnie właśnie na tym forum strasznie denerwuje (wieczne kłótnie).
Niestety prawka jeszcze nie mam (stres mnie niszczy). ja w każdym razie przychylam się do opinii wcześniejszych, że jeżeli tylko można to lepiej tej nogi na tych zakrętach tam nie pchać.

A sytuacja jak i opiernicz z egzaminu autentyczny. Zresztą mam to chyba wpisane na karcie egz.
ubunciak
 
Posty: 52
Dołączył(a): czwartek 20 listopada 2008, 20:25

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » piątek 23 września 2011, 23:59

kto tu pisał o przekroczeniu? na dwójce? na zakręcie?


Dwójką można jechać dużo za szybko, do tego dochodzi tor jazdy po kwadracie zamiast po łuku i nawet 15 na godzinę nie trafisz w zakręt i zgadzam się z cmanem sprzęgło może pomogło w utracie panowanie ale prędkość była główną przyczyną.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » sobota 24 września 2011, 00:21

U mnie na kursie dowiedziałem się tyle, że lepiej pokonywać na biegu, bo... że szczególnie jak jest większa szansa na utratę przyczepności warto tego pilnować, ale też nie tylko tego, A przy większości sytuacji nie jest to jakiś rażący błąd. Na egzaminie nikt mi za to nie zwrócił uwagi, chociaż pewnie się przytrafiło. Ogólnie raczej nie miałem na kursie tekstów w stylu, że mam robić to tak i inaczej nie wolno, bo tak jest najlepiej, za to miałem wytłumaczone jakie są zalety, a jakie wady takiego czy innego postępowania.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » sobota 24 września 2011, 02:30

Jadac caly czas na biegu (nawet niezbyt dobrze dobranym) unikamy na zakrecie szarpniecia przy puszczaniu sprzegla, ktore moze doprowadzic do poslizgu lub chwilowej blokady kol napedzanych. Mozemy takze bardziej skupic sie na samym prowadzeniu pojazdu, a nie na czynnosci zbednej podczas pokonywania zakretu, jaka jest zmaina biegu. To jedyne znane mi korzysci z jazdy na biegu, jakie moze odczuc przecietny kierowca.

Mozliwosc natychmiastowego zwolnienia/przyspieszenia? Wymaga stalego utrzymywania wysokich obrotow zazwyczaj 3000-4000. Podczas jazdy na IV 50 km/h lub na V 90 km/h nawet zdecydowane odjecie/dodanie gazu bedzie miec malo odczuwalny efekt.

Kontrolowanie poslizgu? Mozna smialo wlozyc miedzy bajki. Wymaga bowiem systematycznych trenigow i swiadomej jazdy na granicy przyczepnosci. Nieswiadome operowanie silami, jakie dzialaja na samochod moze zrobic tyle samo zlego co dobrego.

Wypadniecie z drogi na skutek wcisniecia sprzegla? Mocno naciagane.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » sobota 24 września 2011, 13:35

Witam
Nie mylcie skrętów (w lewo, prawo) na skrzyżowaniu z zakrętami na drodze.
Wciskanie sprzęgła na zakrętach jest błędem. Pokonywanie zakrętów stosuje tylko jedną zasadę hamuje do zakrętu (silnikiem i hamulcem bez wciskania sprzęgła, redukcja biegu stosownie do prędkości), gdy już jestem w zakręcie dodaje gazu w zależności od warunków i sytuacji na drodze.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » sobota 24 września 2011, 13:42

lechB napisał(a):Wciskanie sprzęgła na zakrętach jest błędem.

Jednym ze znaczeń słowa "błąd" jest: działanie, które przynosi złe skutki.
Czy w powyższym zdaniu właśnie takie ma być jego znaczenie? Jeżeli tak, to jakie złe skutki przynosi wciskanie sprzęgła na zakrętach?



PS Link w tym poście: viewtopic.php?f=3&t=28519&start=15#p271037 - wrzuciłem nie dla jaj, tylko żeby poczytać.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez piotrekbdg » sobota 24 września 2011, 16:31

Pokonywanie zakrętów stosuje tylko jedną zasadę hamuje do zakrętu (silnikiem i hamulcem bez wciskania sprzęgła, redukcja biegu stosownie do prędkości), gdy już jestem w zakręcie dodaje gazu w zależności od warunków i sytuacji na drodze.

Czyli najpierw hamuję żeby zaraz w zakręcie przyspieszyć. A samo przyhamownaie i zmiana biegu po wyjściu z zakrętu też jest błedem?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » sobota 24 września 2011, 20:32

A samo przyhamownaie i zmiana biegu po wyjściu z zakrętu też jest błedem?

A w którym miejscu napisałem że zmieniam biegi po wyjściu z zakrętu.
Pokonywanie zakrętów stosuje tylko jedną zasadę hamuje do zakrętu (silnikiem i hamulcem bez wciskania sprzęgła, redukcja biegu stosownie do prędkości), gdy już jestem w zakręcie dodaje gazu w zależności od warunków i sytuacji na drodze.


To co jest napisane w nawiasach rozumiesz jaki czynności wykonuje do zakrętu.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » sobota 24 września 2011, 20:40

Jadac caly czas na biegu (nawet niezbyt dobrze dobranym) unikamy na zakrecie szarpniecia przy puszczaniu sprzegla, ktore moze doprowadzic do poslizgu lub chwilowej blokady kol napedzanych.


To ja nie chciał bym się spotkać z kimś kto tak sprzęgło puszcza :)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez piotrekbdg » niedziela 25 września 2011, 08:58

A w którym miejscu napisałem że zmieniam biegi po wyjściu z zakrętu.

A w którym ja tak napisałem? Pytam się czy jest to błędem (według Ciebie)?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » niedziela 25 września 2011, 19:20

Borys_q napisał(a):
Jadac caly czas na biegu (nawet niezbyt dobrze dobranym) unikamy na zakrecie szarpniecia przy puszczaniu sprzegla, ktore moze doprowadzic do poslizgu lub chwilowej blokady kol napedzanych.


To ja nie chciał bym się spotkać z kimś kto tak sprzęgło puszcza :)

:lol: rozumiem, ze jesli zajdzie potrzeba zalaczenia biegu w trakcie zakretu, to robisz przegazowke, zeby dostosowac predkosc pojazdu do predkosci obrotowej silnika?

@cman: sam piszesz, ze istnieja przypadki, w ktorych jazda z wcisnietym sprzeglem prowadzi do negatywnych konsekwencji, wiec jest to blad czy nie? Rozumiem, ze instruktorzy maja swidomosc automatyki zachowan... tlumaczysz kursantom "zakrecanie ze sprzeglem jak jest sucho - cacy, jak jest mokro - be"?
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » niedziela 25 września 2011, 19:38

Że istnieją przypadki, to pisałem może na wyrost, bo szczerze mówiąc, ciężko mi w tej chwili nawet wymyślić taki przypadek. I dlatego też właśnie chętnie bym takie poznał.
Nie szkolę kursantów.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości