podwójna ciągła.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » czwartek 12 maja 2011, 13:22

Równie dobrze wystarczyło w definicji dopisać, że P-4 nakazuje poruszanie się z jej prawej strony.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: podwójna ciągła.

Postprzez athlon » czwartek 12 maja 2011, 18:00

rusel napisał(a):linia P4 jest poprzedzona linia ostrzegawcza, w przepisach powienien byc zapis ktory widnieje przy odmianie lini ostrzegawczej P6a ktora literalnie NAKAZUJE POWROT na prawy pas, zapewne nikt nie pomyslal ze ludzie beda kombinowac jak omijac znaki :)


tylko manewr wyprzedzania to nie jest 5-10-15 metrów, tylko kilkadziesiąt do kilkuset. Więc bardziej na miejscu by było wcześniejsze informowanie znakami pionowymi o wystąpieniu linii podwójnej ciągłej za x metrów. Tylko biorąc pod uwage już istniejącą ilość znaków, dokladanie kolejnych i dalsze rozpraszanie kierowców mija się z celem.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Re: podwójna ciągła.

Postprzez sankila » czwartek 12 maja 2011, 22:38

athlon napisał(a):tylko manewr wyprzedzania to nie jest 5-10-15 metrów, tylko kilkadziesiąt do kilkuset. Więc bardziej na miejscu by było wcześniejsze informowanie znakami pionowymi o wystąpieniu linii podwójnej ciągłej za x metrów.
Tylko przepisy nakładają, żeby przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania upewnić się o możliwości jego wykonania. A to znaczy, że musisz widzieć te kilkadziesiąt czy kilkaset metrów drogi. Linia podwójna jest dobrze widoczna, a nie maluje się jej dla ozdoby.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » czwartek 12 maja 2011, 22:42

Często podwójna wyglada rzeczywiście jakby była dla ozdoby. Są miejsca gdzie widoczność jest strasznie marna i max co w takim miejscu można wyprzedzić to jakiś traktor/rower/koparkę/matiza bojącego się przekroczyć 40, a potrafi byc długa pusta prosta droga z doskonałą widocznością... i co kawałek wstawionymi podwójnymi 'bo wyjazd z pola' .
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: podwójna ciągła.

Postprzez boboman » piątek 13 maja 2011, 00:38

Ciągła nie jest malowana raczej gdy jest wyjazd z pola, lecz gdy do drogi którą jedziemy dochodzi droga utwardzona. Wówczas mamy już do czynienia ze skrzyżowaniem, na którym nie możemy wyprzedzić nawet gdy rozpoczniemy i zakończymy manewr na przerywanej... Tak mi się wydaję. Ciągła malują też przed przejściami dla pieszych i wówczas również nie możemy wyprzedzić nawet gdy rozpoczniemy i zakończymy manewr na przerywanej bo nie wolno wyprzedzać tuż przed, na przejściu. Nie wiem czy znajdzie ktoś przypadek, w którym można by wyprzedzić na ciągłej bez łamania przepisów oprócz sytuacji na łuku bez znaku ostrzegawczego A-1(na którym nie wolno wyprzedzać). Musiała by to być sytuacja -----=======-------- a takiej nigdy nie widziałem, gdyż w środku ciągłej będzie albo przejście, albo skrzyżowanie itp.
boboman
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek 04 marca 2011, 13:53

Re: podwójna ciągła.

Postprzez rusel » piątek 13 maja 2011, 07:24

bardzo czesto poprzedza sie podwojna ciagla przejscie dla pieszych
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » niedziela 15 maja 2011, 23:37

ha... to ja dzisiaj ciekawostkę przyuważyłem w Sztumie
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s ... 1&t=h&z=19

Mało widać, więc już pisze o co chodzi. Leci po jednym pasie w każdą stronę i środkiem na zmianę wyłączona z ruchu, jakieś wysepki, pasy do lewoskrętu. I teraz ciekawostka. odchodzi pas od lewoskrętu, przez chwilę z prawej go oddziela przerywana tak, ze można normalnie na niego zmienić, z lewej normalnie P-4 oddziela go od przeciwnego kierunku. W pewnym momencie przerywana z prawej strony zamienia się w drugą P-4. dzięki czemu równolegle idą 2 P-4, a między nimi pas do lewoskrętu. Potem ta P-4 z lewej zamienia się w jednostronnie przekraczalną p-3 po której skręcamy w poprzeczną drogę. Imo dziwoląg... ale przemawia za tym, że jednak można legalnie się znaleźć po drugiej stronie P-4 :P

Aha.. sytuacja tak wygląda praktycznie na wszystkich skrzyżowaniach na tej drodze wzdłuż tej miejscowości.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: podwójna ciągła.

Postprzez maryann » poniedziałek 16 maja 2011, 09:44

Może tą alejkę między popdwójnymi P4 można pokonać w dwóch kierunkach- skręcając w lewo tak jak piszesz, jak i jadąc z przeciwka??? Nie wim co bardziej kosmiczne. Chyba z 'Twojej' prawej miała być pojedyncza P2, nie?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » poniedziałek 16 maja 2011, 11:05

nie można z dwóch stron, bo na całości są wymalowane strzałki do lewoskrętu (widać w która stronę), a poza tym z drugiej nie da się wjechać na ten pas, bo jest P-4 i P-3 z ciągłą od lewej strony.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości