Skręt na warunku.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręt na warunku.

Postprzez mattis » sobota 05 lutego 2011, 17:03

Więc dodatkowy sygnalizator to ten który jest w tej samej lini co podstawowy. A tutaj mamy chyba sytuacje ze mamy jeden sygnalizator ze strzałka w lewo a zaraz za nim już bez strzalki.Tak ja to odczytalem z obrazka
"dobra wiadomość jest taka, że lądujemy a zła, że awaryjnie"
Avatar użytkownika
mattis
 
Posty: 197
Dołączył(a): środa 21 kwietnia 2010, 20:45

Re: Skręt na warunku.

Postprzez michooo » sobota 05 lutego 2011, 17:12

Wydaje mi się, że rysunek trochę z d*py zrobiony.

On raczej nad jezdnią powinien być ;D
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Skręt na warunku.

Postprzez archis_p » sobota 05 lutego 2011, 17:13

Obrazek
Volenti non fit iniuria
archis_p
 
Posty: 202
Dołączył(a): środa 24 marca 2010, 23:26

Re: Skręt na warunku.

Postprzez mattis » sobota 05 lutego 2011, 17:51

No rozumiem , tylko wg tego powtórzenie powinno być w tej samej lini a nie jako odzielna konstrukcja z sygnalizatorem, przynajmniej ja tak to interpretuje.
"dobra wiadomość jest taka, że lądujemy a zła, że awaryjnie"
Avatar użytkownika
mattis
 
Posty: 197
Dołączył(a): środa 21 kwietnia 2010, 20:45

Re: Skręt na warunku.

Postprzez michooo » sobota 05 lutego 2011, 18:56

Może być na oddzielnym słupie, tak żeby zapewnić dobrą widoczność, niekoniecznie w jednej linii.

Coś w tym stylu:
http://www.wielka-wies.pl/rysunki/aktualnosci/784-Dzialajaca-sygnalizacja-swietlna-w-Modlniczce_big.jpg
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Skręt na warunku.

Postprzez pablo7654 » niedziela 06 lutego 2011, 01:19

archis_p napisał(a):Dobre jest! Pisałem, ze ten nad jezdnią jest sygnalizatorem dodatkowym. On tylko powtarza sygnały sygnalizatora podstawowego, zeby zapewnic lepszą widocznośc tychze sygnałów. Widocznie organizator ruchu uznał, ze zielona strzałka jest wystarczająco dobrze widoczna i nie trzeba jej powtarzac.


Kolega ma 100% rację. Uważam temat za wyczerpany i zakończony.
pablo7654
 
Posty: 55
Dołączył(a): piątek 28 stycznia 2011, 12:45
Lokalizacja: Gdańsk, Elbląg

Re: Skręt na warunku.

Postprzez kopan » niedziela 06 lutego 2011, 15:32

Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub informacje.
2. Minister właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania sygnałów drogowych do postanowień umów międzynarodowych, określi, w drodze rozporządzenia, znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.
3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.

To drugie rozporządzenie nie określa znaczenia i zakresu obowiązywania

§ 96. 1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Sygnał w kształcie zielonej strzałki, nadawany przez sygnalizator S-2, zezwalający na skręcanie w lewo, zezwala również na zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, chyba że jest to zabronione znakiem B-23.
3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.

Sugnalizator S-2 zezwala na skręcenie obojętnie jakie będą sygnały na innych sygnalizatorach.
Dlatego wcześniej ustawiono S-2.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Skręt na warunku.

Postprzez archis_p » niedziela 06 lutego 2011, 17:16

kopan napisał(a):Nie jechać, nawet powiem dlaczego.
Bo czerwone.


kopan napisał(a):Sugnalizator S-2 zezwala na skręcenie obojętnie jakie będą sygnały na innych sygnalizatorach.
Dlatego wcześniej ustawiono S-2.


proponuję nie brać pod uwagę wpisów użytkownika, który w jednym poście twierdzi, że nie można jechać a w drugim, że jednak można.... :?
Volenti non fit iniuria
archis_p
 
Posty: 202
Dołączył(a): środa 24 marca 2010, 23:26

Re: Skręt na warunku.

Postprzez kopan » niedziela 06 lutego 2011, 21:30

archis_p napisał(a):jechać


Pierwsza opina to żart specjalnie dla Ciebie do twojego jakże wyczerpującego wyjaśniającego postu.
Jechać.

No i jedziesz w znanym kierunku.
Co jeszcze zaproponujesz.

Nie chcesz się spytać jak masz w zwyczaju - czy mam prawojazdy ???
Czep się zacytowanych artykółów.

W tych artykułach jest jeszcze jeden żart.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Skręt na warunku.

Postprzez kg1956 » niedziela 06 lutego 2011, 22:49

Czy w komentarzu do S1 są jakieś wyjątki przy których wolno przejechać na czerwonym?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręt na warunku.

Postprzez archis_p » niedziela 06 lutego 2011, 23:36

Można przejechać na czerwonym w przypadku, gdy ruchem kieruje uprawniona do tego osoba.
Volenti non fit iniuria
archis_p
 
Posty: 202
Dołączył(a): środa 24 marca 2010, 23:26

Re: Skręt na warunku.

Postprzez kg1956 » poniedziałek 07 lutego 2011, 00:42

No to dalej nie rozumiem dlaczego w omawianym przypadku można!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręt na warunku.

Postprzez kopan » poniedziałek 07 lutego 2011, 01:24

Chyba pierwszy jest S-2 więc się do niego stosujesz on zezwala na skręcenie pod dwoma warunkami i kropka.
Czyli S-2 upoważnia cię do wykonania skrętu i nie potrzeba żadnych wyjątków do S-1.
Na poziomie sygnalizacji świetlnej sprawa jest rozwiązana.

Gdyby nad jezdnią był S-2 a przy jezdni S-1 to nie da się przejechać bo sygnał czerwony na S-1 oznacza zakaz wjazdu za sygnalizator.
Nigdy nie ma tak że przy takim układzie sygnalizatorów są dwa S-2 .
Zawsze jest układ pierwszy S-2 drugi S-1.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości