Łuk- ogromny problem....

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez netsatan » czwartek 03 lutego 2011, 20:16

Zatrzymanie się na łuku to błąd ewidentny - zatrzymanie i ruszenie to nie jest płynna jazda i tu się kłócić nie można.

Mówimy o używaniu pedału hamulca.
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez guzdziac55 » czwartek 03 lutego 2011, 21:13

ja polecam swoja równie znaną metodę która nigdy (prawie) nie zawodzi
2 pachołek po prawej mijamy kiedy znajduje sie na wysokosci przedniej bocznej szyby robimy
1 obrót kierownicy teraz kontrolujemy tył samochodu spoglądając również w prawe lusterko
prostujemy gdy na srodku tylnej szybie zobaczymy srodkowy końcowy pachołek
guzdziac55
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela 23 stycznia 2011, 16:47

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez piotrekbdg » czwartek 03 lutego 2011, 22:16

I to działa na każdy egzaminacyjny samochód tak? I na Micrę i Na Colta, C1 i na Yarisa?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez oOMGo » czwartek 03 lutego 2011, 22:48

Jeździjcie dalej na dwa słupki zobaczymy na drodze co będzie waszym punktem odniesienia podczas cofania lub parkowania ... Nie lepiej pojechać z instruktorem i 2h poświęcić na naukę łuku ? Trzeba auto wyczuć, auto jest jak ubranie. :hmm:
oOMGo
 
Posty: 18
Dołączył(a): środa 26 stycznia 2011, 14:12

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez oskinstruktor » czwartek 03 lutego 2011, 23:39

Na Yarisie patent z 1 obrotem nie działa....... a bynajmniej nie na wysokości szyby.

Nie uczcie się tak jeździć!!!! Wiem że to najprostszy sposób na łuk ale też najbardziej bezsensowny. Potem wychodzi to w czasie jazdy że nie wiedzą niektórzy co mają ze sobą robić.
Avatar użytkownika
oskinstruktor
 
Posty: 772
Dołączył(a): wtorek 25 stycznia 2011, 23:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez michooo » piątek 04 lutego 2011, 00:03

Powiem tak, jeśli ktoś polega wyłącznie na tych sztuczkach z obrotami i nie potrafi korygować toru jazdy to mała szansa, że mu się uda.
Najprostszą metodą wydaje się nauczenie się jazdy do tyłu.

Ten obrót bodajże przy 3 słupku może być pomocny, bo znasz orientacyjne miejsce rozpoczęcie manewru. Jednak nie można kierować się tylko tym i jechać na ślepo, bo auto może być ustawione nieco krzywo, jakiś słupek może być przesunięty, albo mamy za dużą/za małą prędkość. Zatem mimo obrotu trzeba MYŚLEĆ i korygować tor jazdy patrząc w tylną szybę i lusterka.
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez olusiaxblum » piątek 04 lutego 2011, 00:19

szerszon napisał(a):
olusiaxblum napisał(a):... ale mu pewnie chodzilo uzywanie go do calkowitego hamowania w tym przypadku to prawda.
Ja na zakrecie sie zatrzymalam i przez to musialam poprawiac

Jak sam nie wiedział o co mu chodziło. :D
Całkowite zatrzymanie to co innego, tu chodzi o zwolnienie z wyzszej prędkości do nizszej.

a skad on niby by mial wiedziec czy sobie przyciskales hamulec czy sprzeglo aby zwolnic ?! bez sensu
31.01.11-Plac (+) Miasto (-)
10.02.11-Plac (-)
18.02.11-Plac (+) Miasto (-)
Stres ;(
olusiaxblum
 
Posty: 47
Dołączył(a): czwartek 20 stycznia 2011, 15:14

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez michooo » piątek 04 lutego 2011, 00:55

:wall:

Co ma do rzeczy użycie samego hamulca czy sprzęgła + hamulec do zatrzymania? Chodzi o całkowite zatrzymanie, które jest zabronione. Natomiast zwolnić można na różne sposoby, np samym hamulcem, hamując silnikiem, sprzęgłem, sprzęgłem + hamulcem, otwierając drzwi i trąc butem o asfalt... :P

Poza tym, każde auto posiada 2 lub 3 światła stopu, więc wiadomo kiedy ktoś używa hamulca nożnego ;D
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez oOMGo » piątek 04 lutego 2011, 12:50

Sposób na łuk.

rozglądacie się lewo prawo do tyłu przód i głowa do tyłu można się ręką oprzeć nie trzeba.
Ruszacie powoli skręcając kierownicę i szukacie w lusterku kolejnego słupka dokręcacie do niego i szukacie kolejnego cofacie i nagle patrzycie i już jesteście na wprost. :lol:

Czyli w przypadku łuku punktami odniesienia w lusterku prawym są słupki jedziecie tak, aby widzieć kolejny słupek przy prawej krawędzi. Nie ma szans, aby wyjechać poza linie prawą bo wszystko obserwujecie przez szybę, a z lewej wiadomo, że się nie da jak się trzymacie blisko prawej krawędzi.
oOMGo
 
Posty: 18
Dołączył(a): środa 26 stycznia 2011, 14:12

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez Amos » piątek 04 lutego 2011, 13:41

piotrekbdg napisał(a):I to działa na każdy egzaminacyjny samochód tak? I na Micrę i Na Colta, C1 i na Yarisa?

Tak, na każdy, pod warunkiem że, jak napisał michooo, umie się myśleć, patrzeć i korygować tor jazdy... 8)
To nie prędkość zabija, tylko bezmyslność, złe przepisy i kiepska infrastruktura...
Avatar użytkownika
Amos
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek 16 października 2008, 14:32
Lokalizacja: Kraków

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez szkoda » piątek 04 lutego 2011, 17:02

piotrekbdg napisał(a):I to działa na każdy egzaminacyjny samochód tak? I na Micrę i Na Colta, C1 i na Yarisa?

Nie wiem jak na Yarisa, ale nie dziala na MANa TGL 12.240 bo on nie ma tylnej szyby ...
szkoda
 
Posty: 12
Dołączył(a): czwartek 20 stycznia 2011, 17:10

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez vyrm » piątek 04 lutego 2011, 19:52

jarzabek napisał(a):Na Yarisie patent z 1 obrotem nie działa....... a bynajmniej nie na wysokości szyby.

Nie uczcie się tak jeździć!!!! Wiem że to najprostszy sposób na łuk ale też najbardziej bezsensowny. Potem wychodzi to w czasie jazdy że nie wiedzą niektórzy co mają ze sobą robić.



Działa. No, chyba że wystartujemy krzywo ustawieni, to wtedy może być problem.
vyrm
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek 26 października 2010, 18:03

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez guzdziac55 » piątek 04 lutego 2011, 20:10

działa działa dzisiaj tak robiłem na egaminie poszło gładko ale co z tego jak i tak oblałem ehh

po 1 obrocie szukasz słupków ta metoda jest po to aby dobrze zacząć manewr skrętu mniej wiecej aby zobaczyć te cholerne słupki w lusterku widzieć
ps:kurr u was na examinie to sprzęgło też tak cieżko chodziło?
nie wiem czy to we wszystkich egzaminacyjnych jariskach ale ja chyba pojde na siłke lewą noge pociwiczyć bo mnie po 15 min zaczeła boleć ;/

aa jak robiłem łuk na egzaminie to przygotujcie sie do hamowania na łuku 1 raz mi sie tak zdażyło

popuszczam sobie sprzegło elegacko chce zwolnic sprzegło wciskam a tu samochodzik jedzie dalej i to jeszcze szybciej o0 jeździłem wczesniej puntem , 2 rodzajami yarisek , i lanosem i czegoś takiego na oczy nie widziałem nie dziwne że spora ilość ludzi nie zdaje na tym bo albo rozpedzi samochód i na linie najedzie albo za mocno hamulec naciśnie i sie zatrzyma

kpina !
guzdziac55
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela 23 stycznia 2011, 16:47

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez piotrekbdg » piątek 04 lutego 2011, 20:17

Kpiną jest to że ktoś kto nie potrafi samodzielnie cofać idzie na egzamin i jesczze liczy na jego pomyslne zakończenie.

nie dziwne że spora ilość ludzi nie zdaje na tym bo albo rozpedzi samochód i na linie najedzie albo za mocno hamulec naciśnie i sie zatrzyma


Więc może to wina instruktora, bo na łuk algorytm dał a na operowanie pedałami już nie wymyślił?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Łuk- ogromny problem....

Postprzez vyrm » piątek 04 lutego 2011, 20:20

guzdziac55 napisał(a):po 1 obrocie szukasz słupków ta metoda jest po to aby dobrze zacząć manewr skrętu mniej wiecej aby zobaczyć te cholerne słupki w lusterku widzieć


Ta metoda była o tyle dobra, że właśnie nie wymagała szukania słupków w lusterkach, ale można było się skupić na tylnej szybie i korygowaniu toru jazdy. Ten 1 obrót zawsze elegancko pozwalał pokonać zakręt, a prostowanie kierownicy gdy ostatni słupek (na końcu toru) był na środku szyby. I tyle.
vyrm
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek 26 października 2010, 18:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości