sankila napisał(a):lith napisał(a):Powiedz mi czemu na lewym czarny nie?
bo nie przejeżdża się przez ciągłą, z wyjątkiem powrotu.
I dobrze, a przez w ten sposób umieszczoną P-3 może wracać od strony ciągłej, więc nie widzę problemu, czemu czarny tam nie mógłby wracać.
sankila napisał(a):Jak będziesz miał okazję wyjechać poza miasto, to przyjrzyj się, w jakich miejscach jest jednostronnie przerywana a w jakich podwójna.
No jest w takich miejscach, w których pojazdy jadące w jedną stronę mają dobrą widocznośći warunki do wyprzedzania, a w przeciwną nie. I stosowana jest o to, żeby nie blokować bezsensownie możliwości wyprzedzania dla obu kierunków, w momencie kiedy w wypadku jednego z nich nie ma żadnych przeciwskazań do wyprzedzania. Ma to na przykłąd miejsce za zakrętem, gdzie pojazd który już wyjeżdża z zakrętu ma dobrą widoczność na prostą przed sobą i blokowanie możliwości wyprzedzania byłoby bezsensem, podczas gdy pojazdy jadące z przeciwka są przed samym zakrętem i zmiana pasa na przeciwny nie wchodzi w grę, bo w każdej chwili z tego zakrętu moze coś wyjechać. Inna sytuacja to na przykjłąd pojazd, który minął szczyz wzniesienia i jedzie z góki ma doskonałą widoczność i nie ma sensu blokować mu możliwości wyprzedzania. Jednocześnie pojazdy jadące pod górkę nie widzą co znajduje się za szczytem wzniesienia.
A to, że na przeciwny pas trochę wcześniej, jak jeszcze było P-1 nie zmienia faktu, że widoczność to maja w tym momencie dobrą, ale pojazdy jadące z przeciwka, i przesunięcie sie o 2m w lewo za wiele tu nie zmienia :)