podwójna ciągła

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez sankila » sobota 12 czerwca 2010, 01:21

Na obu rysunkach czerwony - tak, czarny - nie.

policja prawdopodobnie widzą Cię w takiej sytuacji będzie próbowała wcisnąć mandat.

A niby za co? Od strony przerywanej mam pełne prawo przejechać - po to ona jest; w innym przypadku byłaby podwójna ciągła.
NIe ma żadnego niedopatrzenia w przepisach. Przerywaną robi się od strony lepiej widocznej, np. od wewnątrz łuku.
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lith » sobota 12 czerwca 2010, 10:09

Powiedz mi czemu na lewym czarny nie?

A co do przypadku drugiego to linia ta jest przerywana bo samochody będące w tym miejscu, a jadące w druga stronę mają dobrą widoczność... powiedz tylko co mi przy wyprzedzaniu po dobrej widoczności do tyłu?

edit:
specjalnie dla sankili :>
Obrazek
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez czubaka87 » sobota 12 czerwca 2010, 12:33

zgodzę się z lith. w pierwszym przypadku oba tak, bo przepis nic nie mówi że trzeba zacząć i skończyć na p3. w drugim przypadku trzeba uważać bo różne są sytuacje na drodze i różnie też są malowane linie. ale na moje przepisów nie łamiemy także przed mandatem myślę że mamy dobre argumenty aby się obronić
...
Avatar użytkownika
czubaka87
 
Posty: 90
Dołączył(a): poniedziałek 07 czerwca 2010, 18:59
Lokalizacja: Charlottenwerder

Postprzez scorpio44 » niedziela 13 czerwca 2010, 20:39

jasiek23 napisał(a):jak rozpatrywalibyście taką sytuację kiedy zaczynam wyprzedzać na przerywanej, podczas wyprzedzania jest podwójna ciagła i kończę wyprzedzać na przerywanej?

Temat na forum wielokrotnie przewałkowany, a wnioski są takie, że ustawodawca dał dupy, bo ściśle od strony przepisów nie popełnia się tutaj żadnego wykroczenia (oczywiście przy zachowaniu innych wymaganych warunków wyprzedzania).

lith napisał(a):nikt się nie odniósł do mojej interpretacji, że jeżeli oddziela ona części jezdni o przeciwnym kierunku ruchu to jazda za podwójną to po prostu jazda pod prąd.

Ale podczas każdego wyprzedzania wymagającego przejechania na przeciwny pas ruchu de facto jedziemy pod prąd, a linia P-1 wymalowana na środku również oddziela de facto części jezdni o przeciwnych kierunkach. A ogółem sęk w tym, że tak naprawdę nie istnieje w ogóle takie wykroczenie jak jazda pod prąd sama w sobie. ;) Normalnie mamy obowiązek jechać jak najbliżej prawej krawędzi itd., jednak jeżeli chcemy wyprzedzić i nie da się zrobić tego inaczej, niż wjeżdżając na pas ruchu dla kierunku przeciwnego, wtedy zjeżdżamy na tę przeciwną część jezdni i legalnie nią jedziemy. A zatem wracając do tematu podwójnej ciągłej - samo to, że przebywamy na pasie przeciwnym, nie może być żadnym argumentem.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez lith » niedziela 13 czerwca 2010, 21:59

Właśnie ja to interpretowałem w ten sposób, że przy P-1 nie jest nigdzie napisane który pas jest dla którego kierunku ruchu... więc to są tak jakby pasy 2 kierunkowe i w razie potrzeby (wyprzedzanie) możemy sobie z niego skorzystać. A przy podwójnej ciągłej jest wyraźnie napisane, że to co za podwójną jest przeznaczone dla kierunku przeciwnego, więc zgodnie z przepisami nie mamy prawa tamtędy w ogóle jechać. Tak samo jak są pasy oznaczone P-5, gdzie kierunek jest zmienny, ale w danym momencie jest tylko jeden słuszny, więc w momencie kiedy jest przeciwny to po prostu nie możemy tamtędy jechać, bo nie jest przeznaczony dla nas i nie trzeba do tego odrębnych przepisów.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez sankila » niedziela 13 czerwca 2010, 22:29

lith napisał(a):Powiedz mi czemu na lewym czarny nie?

bo nie przejeżdża się przez ciągłą, z wyjątkiem powrotu.

A co do przypadku drugiego to linia ta jest przerywana bo samochody będące w tym miejscu, a jadące w druga stronę mają dobrą widoczność... powiedz tylko co mi przy wyprzedzaniu po dobrej widoczności do tyłu?

Pisałam o łuku, nie o zakręcie 90st.

Jak będziesz miał okazję wyjechać poza miasto, to przyjrzyj się, w jakich miejscach jest jednostronnie przerywana a w jakich podwójna.
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lith » niedziela 13 czerwca 2010, 22:42

sankila napisał(a):
lith napisał(a):Powiedz mi czemu na lewym czarny nie?

bo nie przejeżdża się przez ciągłą, z wyjątkiem powrotu.

I dobrze, a przez w ten sposób umieszczoną P-3 może wracać od strony ciągłej, więc nie widzę problemu, czemu czarny tam nie mógłby wracać.

sankila napisał(a):Jak będziesz miał okazję wyjechać poza miasto, to przyjrzyj się, w jakich miejscach jest jednostronnie przerywana a w jakich podwójna.

No jest w takich miejscach, w których pojazdy jadące w jedną stronę mają dobrą widocznośći warunki do wyprzedzania, a w przeciwną nie. I stosowana jest o to, żeby nie blokować bezsensownie możliwości wyprzedzania dla obu kierunków, w momencie kiedy w wypadku jednego z nich nie ma żadnych przeciwskazań do wyprzedzania. Ma to na przykłąd miejsce za zakrętem, gdzie pojazd który już wyjeżdża z zakrętu ma dobrą widoczność na prostą przed sobą i blokowanie możliwości wyprzedzania byłoby bezsensem, podczas gdy pojazdy jadące z przeciwka są przed samym zakrętem i zmiana pasa na przeciwny nie wchodzi w grę, bo w każdej chwili z tego zakrętu moze coś wyjechać. Inna sytuacja to na przykjłąd pojazd, który minął szczyz wzniesienia i jedzie z góki ma doskonałą widoczność i nie ma sensu blokować mu możliwości wyprzedzania. Jednocześnie pojazdy jadące pod górkę nie widzą co znajduje się za szczytem wzniesienia.

A to, że na przeciwny pas trochę wcześniej, jak jeszcze było P-1 nie zmienia faktu, że widoczność to maja w tym momencie dobrą, ale pojazdy jadące z przeciwka, i przesunięcie sie o 2m w lewo za wiele tu nie zmienia :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez sankila » środa 16 czerwca 2010, 00:31

lith napisał(a):a przez w ten sposób umieszczoną P-3 może wracać od strony ciągłej, więc nie widzę problemu, czemu czarny tam nie mógłby wracać.

Bo porządek musi być :)
A zakaz jest po to, żebyś na widok ciągłej wrócił na swój pas, a potem się zastanawiał, czy masz możliwość wyprzedzenia, zamiast pakować się pod prąd i myśleć, co będzie jak ktoś wyjedzie z naprzeciwka.
A to, że na przeciwny pas trochę wcześniej, jak jeszcze było P-1 nie zmienia faktu, że widoczność to maja w tym momencie dobrą,

Najlepsza widoczność nie pomoże, jeśli nie masz wolnego miejsca na prawym pasie, żeby uciec przed nadjeżdżającymi samochodami.
A miejsca nie masz, bo nie jechałbyś lewym pasem :)
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lith » środa 16 czerwca 2010, 00:43

Ja już przestaje Ciebie rozumieć.
Co do pierwszego- to jaki porządek? ciągłą po mojej lewej stronie jest dla jadących z przeciwka. ja mam cały czas przerywaną. Pierw P1, a potem p3 z przerywaną z mojej strony. Nie widzę nigdzie powodu do wracania skoro mogę na obu wyprzedzać. Nigdzie nie pakuje się czarny pod prąd i cąły czas ma dobrą widoczność więc nie musi myśleć co wyjedzie z przeciwka- ma patrzeć.

Co do drugiego to chyba nasiałaś żeby coś napisać. Właśnie dobra widoczność potrzebna jest do tego, żeby móc ocenić, czy wyrobimy się z wyprzedzaniem i w porę zdążymy wrócić na prawy pas.

Już nie cytując paragrafów w uproszczeniu to działa tak, że przy p-3 interesuje Cię tylko i wyłącznie linia po prawej stronie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez kg1956 » środa 16 czerwca 2010, 09:14

Zastanawiam się dlaczego przy podwójnej ciągłej raz jest zakaz wyprzedzania ( znak ), a innym razem nie ma.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez BOReK » środa 16 czerwca 2010, 09:51

Dlatego:
§ 23. 1. Znak B-25 "zakaz wyprzedzania" zabrania kierującym pojazdami silnikowymi wyprzedzania pojazdów silnikowych wielośladowych.


Przy świadomości znaczenia linii podwójnej ciągłej już chyba wiesz, jakie są konsekwencje tej definicji. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez kg1956 » środa 16 czerwca 2010, 12:02

Właśnie nie do końca. Czy to oznacza, że przy braku B 25 można wyprzedzać na podwójnej ciągłej?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lith » środa 16 czerwca 2010, 12:06

Oczywiście że można :) tyle, że:

stanowisko 1:
nie najechać na podwójną ciągłą

stanowisko 2 (w tym moje):
-jechać po części jezdni przeznaczonej dla naszego kierunku ruchu i nie najechać na podwójną ciągłą.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez kg1956 » środa 16 czerwca 2010, 12:16

Chodzi o wyprzedzanie zaczęte jeszcze na przerywanej.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lith » środa 16 czerwca 2010, 12:22

Czyli 'po drugiej stronie'? IMO nie można... ale póki co nikt z 'uczonych w piśmie' się ze mną chyba nie zgadza :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości