Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez wiciu2 » wtorek 25 maja 2010, 14:13

Rusel po części się z Tobą zgadzam. Ale tylko po części. Podchodząc literalnie do zapisu ustawy, a nie dopisując sobie swoje uwagi, to będąc już na skrzyżowaniu, szczególnej uwagi zachować nie musisz. Wyraźnie Atr. ustawy to precyzuje. "Zbliżając się", a nie "w trakcie przejeżdżania przez". Napisałeś również, że mam sobie wyobrazić skrzyżowanie szerokie..... OK może i tak. Ale odnoszę się do konkretnej sytuacji przedstawionej w pytaniu i rysunku. W pytaniu jest wyraźnie napisane. "W tej sytuacji" skoro w tej to nie dopisujmy kolejnych rzeczy, których po prostu nie ma. Gdybyśmy sobie dopisywali to równie dobrze można by dodać, że pojazd skręcający w prawo zatrzymał się i czeka aż z niego wysiądzie jakaś osoba, że dojeżdżał do skrzyżowania bardzo powoli (niedzielny kierowca z żółwikiem na głowie) itd. Chodzi mi o konkretną sytuację z pytania. Widzimy pojazd który już znajduje się na skrzyżowaniu i drugi, który zamierza na to skrzyżowanie wjechać.
Co innego gdyby oba samochody do skrzyżowania dopiero dojeżdżały. Ale tak jak pisałem sytuacja jest zupełnie inna.
Nie jestem oczywiście pewien na 100% że odpowiedzi ABC są prawidłowe. Ale znając specyfikę pytań weryfikacyjnych może tak być.
Dlatego chcąc poznać prawidłowe odpowiedzi należało by dotrzeć do autora pytania i zapytać co autor miał na myśli.

Często pytania i odpowiedzi na pozór oczywiste są błędne.

Np. Było pytanie na weryfikacji takie:

Linie ograniczające pas ruchu powinny być uzupełnione:
A. 7 pachołkami
B. Co najmniej 5 pachołkami na linii zewnętrznej
C. Co najmniej 5 pachołkami na linii wewnętrznej

No i teraz czekam na Twoją interpretację. Powodzenia :)
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Amadeus » wtorek 25 maja 2010, 14:30

Wiciu2 - pozwól że się wtrące do waszej dyskusji.

Napisałeś:
"...Chodzi mi o konkretną sytuację z pytania. Widzimy pojazd który już znajduje się na skrzyżowaniu i drugi, który zamierza na to skrzyżowanie wjechać.
Co innego gdyby oba samochody do skrzyżowania dopiero dojeżdżały. Ale tak jak pisałem sytuacja jest zupełnie inna.
Nie jestem oczywiście pewien na 100% że odpowiedzi ABC są prawidłowe. Ale znając specyfikę pytań weryfikacyjnych może tak być."

Ale zapomniałeś że pieszy na rysunku też jest już na jezdni co może sugerować że pojazd 2 powinien powstrzymać się od dalszej jazdy i przepuścić pieszego.
No chyba że przyczepimy się do słowa przejeżdża, w tedy pieszy przechodzi a pierwszy przejeżdża pojazd 2. Oto Ci chodzi zaznaczając odpowiedź C ?

Co do pytania z pachołkami to podstawowym problemem jest to, co to jest linia wewnętrzna?
Ja spotkałem się ze stwierdzeniem że liniami wewnętrznymi są tylko te wyznaczające pole zatrzymania.

Moim zdaniem prawidłowa odpowiedź to B
Amadeus
 
Posty: 26
Dołączył(a): czwartek 11 marca 2010, 16:23

Postprzez wiciu2 » wtorek 25 maja 2010, 15:12

Amadeus Możesz mi powiedzieć na jakiej podstawie pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem 2? Są Art ustawy PoRD które to regulują. Przytoczyłem je wcześniej. Pieszy dokładnie w tej sytuacji nie ma pierwszeństwa przed pojazdem 2. Ma pierwszeństwo tylko przed pojazdem 1.

Odnośnie drugiej części pytania to podzielam Twoje zdanie i również zaznaczył bym odpowiedź B.

Co do linii wewnętrznej to jest to dużo bardziej skomplikowane i musiał bym nieźle rozpisać. Ale to wątek oddzielny
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Amadeus » wtorek 25 maja 2010, 15:44

Ależ ja nie napisałem że pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem 2.
Napisałem że rozważając obrazek jako sytuację zaistniałą w danej chwili (swoista stop klatka) widzimy pieszego który już jest na jezdni (przyglądając się rysunkowi to widać). W związku z tym pojazd 2 powinien zwolnić i pozwolić przejść temu pajacowi, przecież go nie rozjedzie.
Kierujący pojazdem 2 nie może zakładać że pieszy nagle kapnie się co nawywijał i zatrzyma się, cofnie przepuszczając pojazd. Musi zakładać że mu wlezie pod koła.

Tego typu pytanie jest nawet w teście na B - jeśli dobrze pamiętam.

Co do lini wewnętrznej chętnie bym poczytał.
Amadeus
 
Posty: 26
Dołączył(a): czwartek 11 marca 2010, 16:23

odp

Postprzez rusel » wtorek 25 maja 2010, 16:19

jesli zblizam sie do skrzyzowania a przed skrzyzowaniem mam wjazd do posesji i tam chce wjechac musze zachowac szczegolna ostroznosc zgodnie z art 25? bo jesli art 25 dotyczy skrzyzowania a nie tylko opcji zblizania sie do niego to zapis rowniez na nim obowiazuje.

po drugie w zadnym przypadku nasza pozycja na skrzyzowaniu nie zmienia pierszenstwa ktore ustalone bylo przed nim poto zeby na nim obowiazywalo dlatego przepis ustapienia pierszenstwa obowiazuje rowniez w sytuacj gdy dojazdy pojazdow nie zbiegaja sie idealnie w czasie bo w innym przypadku taka argumentacja stanowila by zasade kto pierwszy dojedzie ten lepszy

na obrazku wszyscy uczestnicy znajduja sie w obrebie skrzyzowania

co do pacholkow moja opcja BC bez zanudzania forumowiczow
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez kasiulek102 » wtorek 25 maja 2010, 20:20

rusel napisał
co do pacholkow moja opcja BC bez zanudzania forumowiczow

Oooo... co to to nie!!! Pytanie, które jako pierwsze pojawiło mi się na weryfikacji, zasugerowałam się odpowiedziami jakie padły na kilku stronach wcześniej i zaznaczyłam BC i oczywiście 0 pkt a pytanie było za 1 punkt. Ktoś pisał, że zaznaczył A i też miał źle. To może ktoś jeszcze inaczej odpowiedział, niech się odezwie. Być może ktoś kiedyś utrafi myśl autora tegoż pytania :)
kasiulek102
 
Posty: 36
Dołączył(a): środa 13 maja 2009, 15:49
Lokalizacja: opole

odp

Postprzez rusel » wtorek 25 maja 2010, 21:47

odp A z wiadomych przyczyn nie moze byc uwzledniona, a jesli odp BC byla zla no to niewiele pozostalo jak tylko zostawic B i sie nad tym wiecej nie glowic :)
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez X_man » środa 09 czerwca 2010, 20:13

Kiedyś na forum padło takie pytanie wraz z następującymi odpowiedziami:

Egzamin może zostać przerwany, jeżeli osoba egzaminowana:
A. 2 razy najedzie na linie wewnętrzne wyznaczające pole zatrzymania pojazdu,
B. stworzy bezpośrednie zagrożenie życia,
C. dotknie pachołka.

Zaznaczona prawidłowa odpowiedź: C.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dużymi literami w jakim przypadku dotknięcie pachołka MOŻE, a nie MUSI skończyć się przerwaniem egzaminu? Może źle to interpretuję, ale wydawało mi się, że zaliczony pachołek to przerwany egzamin. Oj, chyba mam już głupawkę przedegzaminacyjną :?
X_man
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2010, 00:03

Postprzez fryderyk » środa 09 czerwca 2010, 21:47

Linie ograniczające pas ruchu powinny być uzupełnione:

B. Co najmniej
C. Co najmniej

Bzdura, bowiem jest dokładnie ustalona ilość sztuk.
Avatar użytkownika
fryderyk
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela 06 czerwca 2010, 15:15

Postprzez Borys_q » środa 09 czerwca 2010, 21:49

i jest to 7 chociaż nie wiem czemu nie liczą szczytowych.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez fryderyk » środa 09 czerwca 2010, 23:38

gdyby chodziło o szczytową to byłaby liczba 3
lub 16
Avatar użytkownika
fryderyk
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela 06 czerwca 2010, 15:15

Postprzez Amadeus » czwartek 10 czerwca 2010, 12:01

fryderyk napisał(a):Linie ograniczające pas ruchu powinny być uzupełnione:

B. Co najmniej
C. Co najmniej

Bzdura, bowiem jest dokładnie ustalona ilość sztuk.


Nie bierzesz pod uwagę że egzamin dotyczy również kat B+E
Amadeus
 
Posty: 26
Dołączył(a): czwartek 11 marca 2010, 16:23

Postprzez fryderyk » piątek 11 czerwca 2010, 00:29

kryteria dla kat B, B1, ale gdy uwzględniasz B+E to jaka jest różnica
Avatar użytkownika
fryderyk
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela 06 czerwca 2010, 15:15

Postprzez Amadeus » poniedziałek 14 czerwca 2010, 09:34

Różnica jest taka że na B+E masz pas ograniczony 5 pachołkami.
W rozporządzeniu jest jasno podana ilość pachołków dla danych stanowisk, w naszym przypadku jest to ilość 5 lub 7 w zależności na jaką kategorię „będziesz egzaminował”.

Ponieważ w pytaniu nie podano kategorii, więc odpowiedź 7 odpada.

Ponieważ stwierdzenie linia wewnętrzna też jest dla mnie niejasne, (w rozporządzeniu – w kryteriach oceny wykonanych zadań na placu manewrowym- jest sugestia że liniami wewnętrznymi są linie wyznaczające pole zatrzymania) i ja osobiście tak interpretuję linie wewnętrzną to odpowiedź C „Co najmniej 5 pachołkami na linii wewnętrznej” też odpada.

Dla tego jedyną odpowiedzią (moim zdaniem) do zaakceptowania jest odpowiedź B.

I pamiętaj że walczysz o uzyskanie uprawnień do egzaminowania na kat. B1,B,B+E,T więc pytanie nie musi uwzględniać o jaką kategorię chodzi, uwzględnia to sam egzamin.
Amadeus
 
Posty: 26
Dołączył(a): czwartek 11 marca 2010, 16:23

ciekawe pytanie

Postprzez slawz » poniedziałek 14 czerwca 2010, 11:28

Mam ciekawe pytanie za 3 punkty z weryfikacji. Teraz wydaje mi się, że znam odpowiedź ale ciekaw jestem Waszych opinii.
Jedzie sobie pojazd nr 1 i skręca w prawo na drogę jednokierunkową na której na skrzyżowaniu na przejściu dla pieszych są już piesi. Z jego lewej strony lewym pasem jedzie sobie pojazd nr 2. I teraz:
a) pojazd nr 1 musi ustąpić pierwszeństwa pieszym
b) pojazd nr 2 może ominąć pojazd nr 1 gdyż nie jechał w tym samym kierunku
c) pojazd nr 2 musi ustąpić pierwszeństwa pieszym
“jeśli bałagan na biurku świadczy o chaosie w mózgu właściciela, to o czym może świadczyć całkiem puste biurko?” - A. Einstein
slawz
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 03 lutego 2010, 15:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości