,,branie'' zakrętów

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

,,branie'' zakrętów

Postprzez tk421 » wtorek 04 maja 2010, 05:17

Czy można/powinno się wchodzić w zakręt na sprzęgle z dostosowaną prędkością (wczesniej wytraconą) czy na zredukowanym (lub nie) biegu tak ze samochód zwalnia w trakcie skęcania (takze dostosowaną predkoscia przed manewrem). Czy moze niema roznicy? chodzi mi o poczatek luku jeszcze przed przyspieszaniem na wyjsciu.
tk421
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek 04 maja 2010, 04:58

Postprzez arkadiuszw » wtorek 04 maja 2010, 07:17

Było już na forum.
Przed zakrętem zmniejszasz prędkość, jeżeli jest potrzeba redukujesz bieg. Zakręt pokonujemy na biegu .
W przeciwnym razie możemy łatwo stracić kontrolę nad pojazdem.
17.07.2009r - rozpoczęcie nauki
3.09.2009r - pierwsza jazda
6.01.2010r - egzamin państwowy ZDANY za I razem !
18.01.2010r - prawo jazdy w kieszeni

pozdrawiam Arkadiusz
arkadiuszw
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 28 listopada 2009, 17:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez WOJO » wtorek 04 maja 2010, 07:33

arkadiuszw napisał(a):W przeciwnym razie możemy łatwo stracić kontrolę nad pojazdem.

Też tak słyszałem, jednak nie udało mi się nigdy dokonać utraty kontroli - jak to się robi ?:)
WOJO
 
Posty: 182
Dołączył(a): wtorek 08 grudnia 2009, 18:19

Re: ,,branie'' zakrętów

Postprzez barbra » wtorek 04 maja 2010, 07:56

tk421 napisał(a):Czy można/powinno się wchodzić w zakręt na sprzęgle z dostosowaną prędkością (wczesniej wytraconą) czy na zredukowanym (lub nie) biegu...

Tu sporo w temacie:
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... hp?t=17517
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 3w&start=0
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Borys_q » wtorek 04 maja 2010, 12:57

W przeciwnym razie możemy łatwo stracić kontrolę nad pojazdem.


Z tym łatwo bym nie przesadzał,ale istnieje takie prawdopodobieństwo.

Druga sprawa czy po zakręcie chcesz sie zastanawiać jaki bieg włączyć, lub czy włączony jest odpowiedni czy po prostu jechać???

Trzecia sprawa technika kierowania zaleca na przyczepnej nawieszchni przyśpieszać od połowy zakrętu żeby zacząć równoważyć malejącą siłe odśrodkową (niewiem dokładnie o co chodzi ale sprawdza się ) na ta okoliczności nalezało by wjechać na takim biegu w zakręt co by dało radę rozpocząć rozpędzanie jeszcze w zakręcie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Cyberix » wtorek 04 maja 2010, 13:55

Borys_q napisał(a):Trzecia sprawa technika kierowania zaleca na przyczepnej nawieszchni przyśpieszać od połowy zakrętu żeby zacząć równoważyć malejącą siłe odśrodkową (niewiem dokładnie o co chodzi ale sprawdza się ) na ta okoliczności nalezało by wjechać na takim biegu w zakręt co by dało radę rozpocząć rozpędzanie jeszcze w zakręcie.
Zasieje ziarno niepewności. Mówisz o samochodach z napędem na przednią oś, tylną, czy generalizujesz?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron