Sygnalizacja zmiany kierunku jazdy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez Cyberix » piątek 30 kwietnia 2010, 12:01

Napiszecie, w którym przypadku będziecie włączać kierunkowskaz lewy lub prawy a w którym przypadku nie będziecie tego robić.
Obrazek
Ps. Nie rysowałem pozostałych znaków, sytuacja jest jasna.
Ostatnio zmieniony piątek 30 kwietnia 2010, 12:10 przez Cyberix, łącznie zmieniany 1 raz
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez sjakubowski » piątek 30 kwietnia 2010, 12:06

Przykład 1:

Kierunkowskaz (a nie "kierunek"!) będę włączać (a nie "zapodawać!") w przypadkach:
1, 3, 4.

W przypadkach 2 i 5 nie włączamy kierunkowskazu.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Cyberix » piątek 30 kwietnia 2010, 12:15

@sjakubowski, popsułeś zabawę :( pytanie było do cmana, kg1956 bo pojawiła się ciekawa teoria odnośnie pokonywania takiego skrzyżowania. Ps. poprawiłem nazewnictwo bo widzę, że przeszkadzało.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez sjakubowski » piątek 30 kwietnia 2010, 12:17

Cyberix napisał(a):@sjakubowski, popsułeś zabawę :( pytanie było do cmana, kg1956 bo pojawiła się ciekawa teoria odnośnie pokonywania takiego skrzyżowania.
Nie martw się - jeszcze nie raz będziesz mieć okazję na tym forum ten sam temat podejmować... :-)

Cyberix napisał(a):Ps. poprawiłem nazewnictwo bo widzę, że przeszkadzało.
Wybacz...
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Cyberix » piątek 30 kwietnia 2010, 12:20

sjakubowski napisał(a):Nie martw się - jeszcze nie raz będziesz mieć okazję na tym forum ten sam temat podejmować... :-)
Poczekam jeszcze na komentarze cmana i kg1956. :wink:
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez cman » piątek 30 kwietnia 2010, 12:22

kg1956 napisał(a):Bingo!

To w takim razie nie bardzo mamy o czym rozmawiać w takiej sytuacji (drogi twardej i gruntowej), skoro pomimo tego co już było (sygnalizowanie na łamanym pierwszeństwie) wyjaśniane na forum wielokrotnie i na wszystkie możliwe sposoby, nadal twierdzisz inaczej.

Cyberix napisał(a):Poczekam jeszcze na komentarze cmana i kg1956. :wink:

Mój komentarz jest taki sam, jak sjakubowskiego. Zresztą już właśnie na forum dostateczną ilość razy ten temat był poruszany.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Cyberix » piątek 30 kwietnia 2010, 12:24

cman napisał(a):Mój komentarz jest taki sam, jak sjakubowskiego. Zresztą już właśnie na forum dostateczną ilość razy ten temat był poruszany.

Z niecierpliwością zatem czekam na teorię kg1956 w tej sprawie.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez kg1956 » piątek 30 kwietnia 2010, 13:46

I ja twierdzę, że sjakubowski ma rację. To przecież oczywiste!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cman » piątek 30 kwietnia 2010, 14:29

Jak oczywiste, jak jeszcze dwie godziny wcześniej twierdziłeś coś zupełnie innego:

cman napisał(a):...czy dobrze rozumiem, że jesteś także wyznawcą teorii niesygnalizowania zmiany kierunku jazdy, jadąc po drodze z pierwszeństwem i sygnalizowania jazdy prosto, opuszczając drogę z pierwszeństwem?

kg1956 napisał(a):Bingo!
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kg1956 » piątek 30 kwietnia 2010, 14:33

Po prostu dostosowuje działania do warunków. Tam sytuacja była inna!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cman » piątek 30 kwietnia 2010, 14:53

Ja wyraźnie zapytałem, nie o tamtą sytuację, tylko o skrzyżowanie, na którym droga z pierwszeństwem zmienia swój przebieg (czyli to co zostało później narysowane).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Cyberix » piątek 30 kwietnia 2010, 15:01

cman napisał(a):(czyli to co zostało później narysowane).

A ja właśnie dlatego to narysowałem widząc ciekawą teorię sygnalizowania...
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez kg1956 » piątek 30 kwietnia 2010, 15:24

W tamtym przypadku nie sygnalizowałbym. W tym przypadku tak.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sjakubowski » piątek 30 kwietnia 2010, 16:47

kg1956 napisał(a):W tamtym przypadku nie sygnalizowałbym. W tym przypadku tak.
No to proszę wytłumacz różnicę pomiędzy podanymi sytuacjami? Może kąt natarcia jest ważny?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kg1956 » piątek 30 kwietnia 2010, 17:00

AbuseArt napisał(a):Zaczyna się sudoku... :D

Namalowałem o co chodzi- tak na wszelki. Droga z zakrętem pod prawie prostym kątem, samochód zjeżdża na drogę gruntową i moim zdaniem powinien zasygnalizować ten zamiar za pomocą lewego kierunkowskazu. A kontynuując jazdę drogą twardą nie korzysta z kierunkowskazów.

Obrazek

Tu sygnalizuję wyłącznie zjazd w polną drogę lewym migaczem.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości