Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez BlueDevil » środa 24 lutego 2010, 17:00

wiadomo ze tresc pytan i opd jest "z glowy" i to po 3 dnaich od egzaminu ale odp B jest niepoprawna, akurat na arkuszu odpowiedzi mam 3 pytania kolo siebie i wszedzie C zaznaczone i kazde na plus, nie pomylilem sie w tym pytaniu jak kolwiek by brzmialo poprawna jest odpowiedz o drukowaniu listy, chociaz nie wiem sam czemu akurat tak,

a to pytanie o autobus szkolny ma jeszcze jedna wersje, koles kolo mnie co pisal mial 30 pkt i mial zle to o autobusie, ale odp mial inne niz ja do wyboru, tersc dotyczyla tego samego ale w opdowiedziach wplatana jeszcze byla szczegolna ostroznosc i tez czy w kazdym przypadku czy w tym przypadku

jeszcze jedno pojazd przeznaczony do egzaminowania na kat B
a) dlugosc powyzej 3.5 metra
b) szerokosc minimum 1.65m
c) predkosc co namiej 110km/h
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez wiciu2 » środa 24 lutego 2010, 18:46

Ok nie będziemy się sprzeczać bo tak czy inaczej konsensusu nie osiągniemy. Najważniejsze, że odpowiedź miałeś zaliczoną i do przodu.
A co do tego pytania to moim zdanie tylko odp A
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez BlueDevil » środa 24 lutego 2010, 19:15

dokladnie nie ma co sie spierac wiadomo ze pytania umieszczamy zeby sobie sami pomoc,, wiadomo tez ze poprawna odpowiedz jest taka jaka ma komisja w bazie danych i nie ma co dyskutowac, pytania sa tendencyjne a odp zalezy od tego co autor mial na mysli i jaka wiedze chcial sprwdzic

a co do busa to tak mysle sobie, skoro ustepujemu mu pierwszenstwa to nie przejezdzamy obok niego, wiec skad ma wynikac obowiazek szczegolnej ostroznosci?? to tak na marginesie do drugiej wersji pytania
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez kasiulek102 » środa 24 lutego 2010, 19:50

Nie daje mi to spokoju.
Jak w pyt 3
3. egzaminator po zakonczeniu egz teor przy uzyciu kue
a) oglasza wynik egz
b) na zyczenie osoby ktora dostala P drukuje arkusz odp
c) drukuje liste osob zakwalifikowanych na egz ktora zatwierdza podpisem i pieczatka

...mogłeś mieć zaznaczoną odpowiedź prawidłową C.
Chyba, że pytanie lub odpowiedź nie są do końca precyzyjne.

W tej wersji wychodzi tylko, że odpowiedź prawidłowa to B.

chyba wiem o co chodziło autorowi tegoż pytania i dlaczego nie odpowiedź b, moim zdanie jak dobrze się wczytamy w tą odpowiedź to wychodzi na to, że egzaminator może wydrukować arkusz tylko osobie, która pozytywnie zakończyła egzamin, a na życzenie osoby dokonuje czy to wynik N czy P. Może w tym sęk, że jest ona błędna?! OmG jak ja zdam ten po....ny egzamin!!!
kasiulek102
 
Posty: 36
Dołączył(a): środa 13 maja 2009, 15:49
Lokalizacja: opole

Postprzez slamyr » środa 24 lutego 2010, 19:57

kasiulek102 jest to chyba jedyne rozsądne wytłumaczenie, które uzasadnia, że odpowiedź b jest nieprawidłowa ;)

a na takie pytanie jaką odpowiedź byście udzielili:

Podczas holowania odpowiedzialność spoczywa:
a) na kierującym pojazdem holowanym
b) na kierującym pojazdem holującym
c) odpowiedzialność jest obopólna

Podobne pytanie, z cyklu co układający miał na myśli.
Zaznaczamy odpowiedź C, czy ABC?
Patrząc na poprzednie pytanie zaznaczyłbym tylko C
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kasiulek102 » środa 24 lutego 2010, 20:21

slamyr napisał(a):Podczas holowania odpowiedzialność spoczywa:
a) na kierującym pojazdem holowanym
b) na kierującym pojazdem holującym
c) odpowiedzialność jest obopólna

Podobne pytanie, z cyklu co układający miał na myśli.
Zaznaczamy odpowiedź C, czy ABC?
Patrząc na poprzednie pytanie zaznaczyłbym tylko C

Hmm a ja bym odpowiedziała, że odp. b. Ustawodawca jasno określił warunki jakie musi spełnić kierujący by holować pojazd silnikowy. Ma dostosować prędkość... itd, dopilnować całej reszty określonej w art.31. Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka , tak więc w przypadku holowania cała odpowiedzialność (np. za wypadek na skutek zerwania holu) spoczywa na posiadaczu pojazdu holującego, ponieważ pojazd holowany uznawany jest tylko za element „pociągu holowniczego”.
kasiulek102
 
Posty: 36
Dołączył(a): środa 13 maja 2009, 15:49
Lokalizacja: opole

Postprzez BlueDevil » środa 24 lutego 2010, 21:43

ja bym zaznaczyl A B
a bo wiadomo ze np za sposob holowania i warunki odpowiada holujacy i wszytsko co sie wydarzy,, B bo osoba w pojezdzie musi miec uparwnienia, co np jesli kierujacy pojazdem holowanym nie wyhamuje i walnie w tyl holujacego, to jest jego wina on odpowiada
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez wiciu2 » czwartek 25 lutego 2010, 09:48

BlueDevil napisał(a):dokladnie nie ma co sie spierac wiadomo ze pytania umieszczamy zeby sobie sami pomoc,, wiadomo tez ze poprawna odpowiedz jest taka jaka ma komisja w bazie danych i nie ma co dyskutowac, pytania sa tendencyjne a odp zalezy od tego co autor mial na mysli i jaka wiedze chcial sprwdzic

a co do busa to tak mysle sobie, skoro ustepujemu mu pierwszenstwa to nie przejezdzamy obok niego, wiec skad ma wynikac obowiazek szczegolnej ostroznosci?? to tak na marginesie do drugiej wersji pytania


Wkleiłem cały zapis dotyczący autobusu szkolnego. Oczywiście w tym przypadku jest tak jak napisałeś. A więc w przypadku ustąpienia pierwszeństwa autobusowi nie przejeżdżamy obok, a więc nie musimy zachować szczególnej ostrożności.

Do pytania odnośnie holowania podszedł bym w sposób podobny jak do zwykłych testów na kat B.
Tzn. każdą odpowiedź analizował bym oddzielnie.
Z takiej analizy wynika, że ja zaznaczył bym odpowiedź AB.
A dla tego, że skoro od kierującego pojazdem holowanym wymaga się uprawnień do kierowania takim typem pojazdu to znaczy, że w zamyśle ustawodawcy było to, aby taka osoba posiadała odpowiednie umiejętności i wiedzę z zakresu PoRD.

kasiulek102 wskazała tylko odpowiedź B i całą odpowiedzialność zrzuciła na kierowce pojazdu holującego.
No nie zupełnie. Moim zdaniem. Gdyby sposób holowania wykluczył konieczność kierowania pojazdem holowanym to tak. Ale jeśli w tym pojeździe ma być kierujący to również odpowiada za ewentualne szkody czy spowodowanie zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Odpowiedź B również jest jak najbardziej prawidłowa.

Co innego gdyby był zapis: TYLKO kierujący pojazdem holowanym czy holującym.

No i dochodzimy do odpowiedzi C. I tu rodzi się wątpliwość. A to dlatego, że jest napisane odpowiedzialność OBOPÓLNA. Czyli niezależnie kto spowodował by kolizję to tak czy inaczej odpowiadali by oboje (solidarnie).
Ja tej odpowiedzi bym nie zaznaczył.

Tak na marginesie. Dlaczego odpowiedzialnym miał by być tylko kierowca pojazdu holującego? Gdyby (czysto hipotetycznie) kierujący pojazdem holowanym odbił kierownicą i uderzył np. w pojazd zaparkowany przy prawej krawędzi jezdni?
No nie sądzę aby w tym przypadku kierujący pojazdem holującym mógł odpowiadać za spowodowanie kolizji.
Czy osoby, które pchają pojazd bo np. skończyło się paliwo w przypadku uderzenia w latarnie są w spół odpowiedzialne za spowodowanie kolizji? Nie, odpowiedzialność spoczywa na osobie kierującej pojazdem.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez slamyr » czwartek 25 lutego 2010, 10:15

Znalazłem taką opinię na temat holowania:

http://rankomat.pl/artykuly/ostroznie-z-holowaniem.html

Co o tym sądzicie?

"kierujący pojazdem holowanym bierze na siebie pełną odpowiedzialność za szkody powstałe podczas przebiegu holowania. Spontaniczna chęć pomocy może zakończyć się poważnymi konsekwencjami."

Z całęgo artykułu wynika, że w powyższym zdaniu powinno być holującym, a nie holowanym
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez wiciu2 » czwartek 25 lutego 2010, 10:28

Może tak być ale w świetle przepisów prawa odnoście ubezpieczeń OC. Czym innym jest ustawa PoRD. Myslę, że jeśli mówimy tu o egzaminie weryfikacyjnym to podstawą będą przepisy PoRD, Warunki techniczne itp. Szczegółowe przepisy prawa o ubezpieczeniach nie bardzo nas dotyczą.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez slamyr » czwartek 25 lutego 2010, 10:33

Dlatego jest to kolejne pytanie kontrowersyjne, bo PoRD (art.31) dokładnie kwestii odpowiedzialności nie reguluje.
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez wiciu2 » czwartek 25 lutego 2010, 10:51

Tu masz rację. Tylko pytań tego typu jest masa i chcąc przebrnąć przez egzamin weryfikacyjny potrzeba również trochę szczęścia aby na takie pytania nie trafić :) Takie odpowiedzi niejednokrotnie budzą wątpliwości nawet wśród członków komisji. Ja na egzaminie wewnętrznym we Wrocławiu miałem przypadek, że było pytanie i tak sformułowane odpowiedzi, że sami członkowie komisji nie mogli dojść do konsensusu i uznali oba warianty możliwych odpowiedzi jako prawidłowe. Czy to nie jest właśnie przegięcie?
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez cman » czwartek 25 lutego 2010, 11:01

Mogę wiedzieć dlaczego tak uparcie powtarzacie o ustąpieniu pierwszeństwa autobusowi?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez wiciu2 » czwartek 25 lutego 2010, 11:20

No dobra. Masz rację. Skoro czepiamy się szczegółów to wyrażajmy się zgodnie z tym co zapisane w ustawie. A więc umożliwienie kierującemu autobusem włączenie się do ruchu.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez slamyr » czwartek 25 lutego 2010, 11:49

Chciałbym jeszcze zasięgnąc Waszej opinii na temat tego pytania. Słyszałem już tyle wersji poprawnych odpowiedzi, że sam już nie wiem co myśleć...

Egzaminator może przeprowadzić egzamin teoretyczny:
a) Tylko z osobą, która ma termin egzaminu wyznaczony na dany dzień i dana godzinę;
b) Z osobą, która ma wyznaczony egzamin w danym dniu i została wyeksportowana z innej listy;
c) Z osobą, która ma wyznaczony egzamin w innym dniu niż bieżący dzień egzaminu i została wyeksportowana z innej listy;
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości