Naprawa opony

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Naprawa opony

Postprzez vito2000 » niedziela 07 lutego 2010, 11:25

Witam

Ostatnio zauważyłem, że mam w jednej oponie z boku pęknięcie wielkości 1cm. Można nawet wsadzić tam kawałek palca jak się podważy gumę. Z tym, że powietrze uchodzi z niej bardzo powoli pewnie dlatego, że ta dziura nie jest głęboka. Czy da się takie coś zwulkanizować, żeby jeszcze pojeździć do końca zimy?
Pozdrawiam
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez Borys_q » niedziela 07 lutego 2010, 11:41

z boku nic nie zrobisz prawdopodobnie opona do wyrzucenia
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez qwer0 » niedziela 07 lutego 2010, 12:01

Opony pekniete z boku teoretycznie sa na smietnik, ale jak chcesz juz tylko do konca zimy to podjedz na wulkanizacje, moze cos jeszcze z tego ulepia.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez bruno666 » niedziela 07 lutego 2010, 12:07

Jak nie masz kasy teraz pod koniec zimy ładować się w 2 nowe zimówki to załóż letnie jak masz na tę jedną oś. To chyba lepsze niż jazda z pękniętą oponą.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez vito2000 » niedziela 07 lutego 2010, 12:42

To już lepiej będzie jak sobie kupię 2 nowe bo to przód. Czy muszą być takie same jak pozostałe (Kleber) czy mogą być innej firmy?
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez ks-rider » niedziela 07 lutego 2010, 13:04

O ile osobiscie nie widze problemu z " lataniem " dziory " w biezniku to jednak przy uszkodzenie boku opona jest do wymiany i nie kusilbym losu.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez sterciu » niedziela 07 lutego 2010, 16:13

Uszkodzeń bocznym opony sie nie powinno naprawiać , ale w większosci wypadków jak sie da to wulkanizatorzy naprawiają ale na odpowiedzialnośc właściciela jezeli ten bardzo nalega.

Opony musisz miec na osi o takiej samej rzezbie biznika , więc jak kupiz na drugą oś innej firmy opony to jest to dozwolone ze na jednej osi bedziesz miał przykladowo Klebera , a na drugiej przykładowo Nokiana.

bruno666 napisał(a):Jak nie masz kasy teraz pod koniec zimy ładować się w 2 nowe zimówki to załóż letnie jak masz na tę jedną oś. To chyba lepsze niż jazda z pękniętą oponą.


Jak juz to niech zalozy letnie na wszystkie osie , poniewaz nie ma nic gorszego jak miec na jednej osi zimówki a drugiej letnie. Zima praktycznie sie juz kończy więc i na letnich przejezdzi reszte tego okresu zimowego. No chyba ze slepo wierzy ze na oponie letnie sie nie da jezdzić w zimie 8) .
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez ks-rider » niedziela 07 lutego 2010, 17:32

sterciu napisał(a):Jak juz to niech zalozy letnie na wszystkie osie , poniewaz nie ma nic gorszego jak miec na jednej osi zimówki a drugiej letnie.


Powiedzial KTO ?

Zadam Ci pytanie zalozmy, zalozmy, ze musisz zalozyc dwie opony letnie i 2 zimowe, na ktora os zalozysz ( tezaz w zimie ) jakie / ktore ?

1. Naped przedni
2. naped tylny
3. naped 4x4

Prosilbym o umotywowanie odpowiedzi

sterciu napisał(a):Zima praktycznie sie juz kończy więc i na letnich przejezdzi reszte tego okresu zimowego. No chyba ze slepo wierzy ze na oponie letnie sie nie da jezdzić w zimie 8) .


No jakos nie widze tego aby sie skonczyla gdy patrze w tek chwili za okno. Piszesz z Tunezji ? ? ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez ks-rider » niedziela 07 lutego 2010, 17:32

sterciu napisał(a):Jak juz to niech zalozy letnie na wszystkie osie , poniewaz nie ma nic gorszego jak miec na jednej osi zimówki a drugiej letnie.


Powiedzial KTO ?

Zadam Ci pytanie zalozmy, zalozmy, ze musisz zalozyc dwie opony letnie i 2 zimowe, na ktora os zalozysz ( tezaz w zimie ) jakie / ktore ?

1. Naped przedni
2. naped tylny
3. naped 4x4

Prosilbym o umotywowanie odpowiedzi

sterciu napisał(a):Zima praktycznie sie juz kończy więc i na letnich przejezdzi reszte tego okresu zimowego. No chyba ze slepo wierzy ze na oponie letnie sie nie da jezdzić w zimie 8) .


No jakos nie widze tego aby sie skonczyla gdy patrze w tek chwili za okno. Piszesz z Tunezji ? ? ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez qwer0 » niedziela 07 lutego 2010, 18:37

Jak juz to niech zalozy letnie na wszystkie osie , poniewaz nie ma nic gorszego jak miec na jednej osi zimówki a drugiej letnie.

Nie ma nic gorszego?
A czemu uwazasz, ze to takie straszne??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez sterciu » niedziela 07 lutego 2010, 18:45

ks-rider napisał(a):
sterciu napisał(a):Jak juz to niech zalozy letnie na wszystkie osie , poniewaz nie ma nic gorszego jak miec na jednej osi zimówki a drugiej letnie.


Powiedzial KTO ?


Powiedziało doświadczenie stosowania przez 1 440 000km (przez ostatnich 10 lat) opon zimowych i letnich , a czasem nawet stosujac na jednej osi takie , a na drugiej takie. Do tego kurs na instruktora techniki jazdy.

Zadam Ci pytanie zalozmy, zalozmy, ze musisz zalozyc dwie opony letnie i 2 zimowe, na ktora os zalozysz ( tezaz w zimie ) jakie / ktore ?

1. Naped przedni


zakładam letnie na jedną oś i dokupuje dwie letnie na drugą oś lub odwrotnie , dwie zimowe na jedną os i dokupuje dwie zimowe na drugą oś

2. naped tylny


j.w.

dodam Ci tylko ze jak juz to napęd ma tu niewielkie znaczenie , jak juz ktos tak chce i zakłada opony to zimowe powinny iśc na tył poniewaz przód pojazdu zawsze kierowca ma pod kontrolą w porównaniu do tyłu.

3. naped 4x4


No tutaj w przypadku to tym bardziej na wszystkich osiach opony o jednakowej rzezbie bieżnika powinny byc więc o czym tutaj mowa aby stosować na jednej osi zimowe a na drugiej letnie.

Prosilbym o umotywowanie odpowiedzi


Jakbyś pomyslał to sam bys do tego doszedł.

Ogólnie nie zaleca sie stosowania takich rozkładow opon ze na jednej osi zimowe a na drugiej letnie. Sam fakt ze samochód na łukach , zakrętach staje sie mniej stabilny i moze byc to niebezpieczne juz wystarcza. Fakt ,moze przyspieszenie i hamowanie bedzie lepsze ale to nie wszystko , ryzyko sie minimalizuje jak najbardziej sie ma zawsze. Jezeli załozysz opony letnie na tył a zimowe na przód to w razie poslizgu jest identyczna sytuacja jak w przypadku jazdy z oponami "łysymi" na tej osi podczas gdy mamy mokrą nawierzchnią. Można stracić kontrole nad pojazdem , a własciwie nad tyłem pojazdu i w przypadku umiejętności wielu naszych kierowcow doprowadzić do jakiejs tragedi. Zawsze powinno sie lepsze opony zakaładc na tył , i to równiez sie tyczy w takich kombinacjach jak tutaj których sie nie powinno robic. W odwrotnej sytuacji gdy na przodzie mamy letnie a na tyle zimowe sytuacja wygląda ciut inaczej , lepiej powiedziałbym , ale i tak to nie zmienia faktu ze taki kierowca szybciej moze stracic kontrole nad pojazdem.

A jezeli juz chcesz byc tak dociekliwym to internet jest wkońcu okienkiem na swiat i tam mozna wszystko znalesc. Zapraszam na płyte poślizgową potrenować sobie taki rozklad opon na róznych osiach. Ja miałem okazje i to niejeden raz i to nie tylko na płycie.
sterciu napisał(a):Zima praktycznie sie juz kończy więc i na letnich przejezdzi reszte tego okresu zimowego. No chyba ze slepo wierzy ze na oponie letnie sie nie da jezdzić w zimie 8) .


No jakos nie widze tego aby sie skonczyla gdy patrze w tek chwili za okno. Piszesz z Tunezji ? ? ?

:wink:
NO tak jak na syberii sie mieszka to sie nie widzi ;). Proponuje przeprowadzkę do cieplejszych rejonów europy , w tym do PL. Jezeli to co jest teraz w PL to ma byc zima to chyba Ty nie widziałes zimy :lol: . A wystarczy do skandynawi sie wybrac :lol: .

A zeby pokazac niektórym jak wygląda zima to bede musiał jutro porobic kilka fotek z samej Norwegii i Finlandii gdzie dziś w nocy sie wybieram po ładunek jak srednio co miesiac od 5 lat ;).

Ja jestem zdania ze jak ktoś potrafi jezdzic to i na oponach letnich w zmienie pojedzie i przejezdzi ją całą , więc dlaczego ma tylko na jedną oś zakładać opony letnie a na drugą zimowe skoro moze załozyc letnie na wszystkie osie ?? Jak kogoś stac na jezdzenie to i stac na dokupienie dwóch opon aby byly wszystkie zimowe lub wszystkie letnie.
Ostatnio zmieniony niedziela 07 lutego 2010, 19:29 przez sterciu, łącznie zmieniany 1 raz
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez ks-rider » niedziela 07 lutego 2010, 19:12

sterciu napisał(a):Zadam Ci pytanie zalozmy, zalozmy, ze musisz zalozyc dwie opony letnie i 2 zimowe, na ktora os zalozysz ( tezaz w zimie ) jakie / ktore ?

Jakbyś pomyslał to sam bys do tego doszedł.


Napisales sie, nacytowales,

Odpowiedz jest w sumie prawidlowa motywacja troche zagmatwana.

Dam Ci tip’a

Bo tylna os jest osia stabilizujaca !

To tyle w jednym zdaniu.

sterciu napisał(a):Zapraszam na płyte poślizgową potrenować sobie taki rozklad opon na róznych osiach. Ja miałem okazje i to niejeden raz i to nie tylko na płycie.


Mialem juz przyjemnosc w roznych porach roku i w roznie wyposazonych osrodkach.

sterciu napisał(a):Jezeli to co jest teraz w PL to ma byc zima to chyba Ty nie widziałes zimy :lol: . A wystarczy do skandynawi sie wybrac :lol: .


Bylem i tam ( rowniez w rounych porach roku ). Tam raczej na letnich nikt nie jezdzi i na szczescie nikomu takie pomysly do glowy nie wpadaja, z tego co wiem to „ spike’s “ sa obowiazkowe.

Miales juz przyjemnosc zobaczyc jaka piekna potrafi byc syberyjska zima ?

sterciu napisał(a):Ja jestem zdania ze jak ktoś potrafi jezdzic to i na oponach letnich w zmienie pojedzie i przejezdzi ją całą ,


Oczywiscie

Pytanie tylko

Jak bezpiecznie dla samego siebie i innych uczestnikow ruchu drogowego ( ostatnio pan instruktor tez jechal z kursantka – efekt dwa trupy ) przypadkow jazdy doswiadczonych kierowcow jest wiecej wystarczy przejrzec kroniki wypadkow ( na oponach zimowych tez wyfrowaja – coz praw fizyki nie da sie zlamac )

Jaka predkoscia i wielu innych. Dziwi mnie tylko fakt, ze niby po kursie a glosisz teorie na temat jazdy zima na letnich oponach. Dla wyjasnienia pytanie jakie Ci zadalem bylo czysto retoryczne ( rownie dobrze moglem spytac o dwie nowe opony a nie mieszane )

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości
cron