Samochód wchodzi w wysokie obroty

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Samochód wchodzi w wysokie obroty

Postprzez LAK32 » poniedziałek 01 lutego 2010, 00:33

Cześć

Od kilku dni mam problem ze swoim samochodem (Ford Fiesta 99')
Wchodzi on w obroty które wahają się miedzy 1400-1700 później po około minucie wchodzi do 3000-3200 a nawet do 4000 i ciągle je utrzymuje.Podczas jazdy auto samo przyspiesza przez takie wchodzenie w wysokie obroty i boje się żeby komuś nie wjechać w ... "gazowanie" samochodu do maksymalnych obrotów i zmniejszanie nie pomaga , to samo zgaszenie silnika i ponowne zapalenie. Czy ktoś wie czym może być spowodowany mój problem ?
Obrazek
LAK32
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 23:29

Postprzez marcij » poniedziałek 01 lutego 2010, 04:13

W pierwszej kolejnosci sprawdz zespol przepustnicy , czyli krokowca i czujnik polozenia przepustnicy.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez cman » poniedziałek 01 lutego 2010, 10:24

A doraźnie, to po prostu odłącz na kilkanaście minut akumulator, może pomóc.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » poniedziałek 01 lutego 2010, 12:02

Dolot, przepływomierz (jeśli występuje), przepustnica (wraz z potencjometrem jej położenia), regulator wolnych obrotów (nazywany zwykle silnikiem krokowym).
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez komono » poniedziałek 01 lutego 2010, 19:12

Tak jak bruno i marcij napisali. Na 90% to będzie silniczek krokowy :)
(1/04/10) Egzamin zdany - WORD Tychy
(1/12/10) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek -
(1/18/10) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
(1/18/10) Niepoprawne dane, brak spraw w toku lub dokument wydany
Prawko w łapce ;)
komono
 
Posty: 58
Dołączył(a): poniedziałek 04 stycznia 2010, 22:16
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez athlon » poniedziałek 01 lutego 2010, 21:49

na 99,9999999% silniczek krokowy, toż to w końcu ford :P

Przeczyscic, zamontowac, jakiś czas spokoju :P
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez LAK32 » poniedziałek 01 lutego 2010, 23:54

cman :

Odłączenie akusia nie pomoglo ,

Może mi ktoś wytlumaczyć jak mam pokombinować z tym krokowym ?
Obrazek
LAK32
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 23:29

Postprzez cman » wtorek 02 lutego 2010, 00:17

Najpierw go zlokalizuj, gdzieś w okolicach przepustnicy. Wygląda tak: http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... gory=50862
No i potem wymontuj, przeczyść, sprawdź styki, zamontuj i enjoy (o ile to w nim tkwi przyczyna).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez LAK32 » wtorek 02 lutego 2010, 19:05

Byłem dzisiaj u mechanika i strwierdzil że problem tkwi w tym silniczku krokowym , najlepsze jest to ze jego zdaniem nowy silniczek bedzie kosztowal kolo 200 zł + 30 zl za wymiane , a z tego co widze to na allegro sa nawet po 62 zl
(oczywiscie nie z forda) i teraz pytanie , czy zamontowanie nie oryginalnego silniczka to dobry pomysl ?
Obrazek
LAK32
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 23:29

Postprzez athlon » środa 03 lutego 2010, 01:16

na alledrogo masz przeważnie zamienniki,

A warsztat zarabia i na czesciach i na wymianie, to po pierwsze
To tak jak np z szybą do auta, oryginalna może kosztować 1000zł a zamiennik 20% tej ceny.

Po drugie po co go wymieniac jak wystarczy wyczyscic.

Po 3cie jak tak bardzo chcesz nowy to zamów sobie na alledrogo silniczek odpowiedni dla twojego modelu auta
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez LAK32 » środa 03 lutego 2010, 02:22

wyczyszczenie tego cuda nic nie dało , samochód nadal świruje i dlatego też pytam was o zdanie , czy z takim zamiennikiem nie będzie problemów (czy nie rozpadnie się po paru miesiącach)
jak już mówiłem nie znam się na mechanice i dlatego zrobiłem ten temat
Obrazek
LAK32
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 23:29

Postprzez bruno666 » środa 03 lutego 2010, 20:11

Tylko żeby nie wyszło, że kupisz ten zawór, wymienisz, a objawy nie ustąpią.
Mechanik jest PEWIEN, że to zawór wolnych obrotów?
Sprawdź z ciekawości co się stanie jak odłączysz wtyczkę od niego na chwilę. Nie bój się - nic nie popsujesz.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez LAK32 » środa 03 lutego 2010, 22:27

W jednym zakladzie jest pewien i w drugim to samo wiec chyba oboje nie moga sie mylic ...


z tą wtyczką popatrze jutro.
Obrazek
LAK32
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 23:29

Postprzez Biała » środa 03 lutego 2010, 22:51

U mojego kumpla linka gazu zamarzła i miał podobnie, z tym, że obroty większe.
Biała
 
Posty: 5
Dołączył(a): sobota 17 stycznia 2009, 18:45
Lokalizacja: Polska C

Postprzez bruno666 » środa 03 lutego 2010, 22:57

LAK32 napisał(a):W jednym zakladzie jest pewien i w drugim to samo wiec chyba oboje nie moga sie mylic ...

Oj mogą, mogą.

Przerabiałem już trochę różnych mechaników, elektroników. W zasadzie nie chce mi się pisać, bo zaraz wyszedłby esej, ale dwa punkty na szybko:

1. dla przeciętnego "mechanika" problem z obrotami oznacza: SILNIK KROKOWY. Mniejsza z tym, że chodzi tak naprawdę o regulator wolnych obrotów w kanale obejściowym przepustnicy, który w niektórych autach jest sterowany silnikiem krokowym, w innych pracuje na innej zasadzie oraz, że problemy z obrotami mogą wynikać z co najmniej kilku innych przyczyn.

2. przeciętny "mechanik-elektronik-komputerowiec" samochodowy NIE POTRAFI korzystać z miernika, oscyloskopu oraz nie potrafi myśleć. Posiadł jedynie drogą kupna oprogramowanie i interfejsy pozwalające na odczytanie błędów zapisanych przez sterownik silnika i na tej tylko podstawie dyktuje, co biedny klient ma wymienić.

Oczywiście są chlubne wyjątki i to się chwali, ale z w/w postawami spotkałem się nawet w serwisie Boscha, gdzie kazano mi wymienić przepływomierz (2500 zł), "bo komputer pokazał błąd przepływomierza".





ps. a pokazał go dlatego, że odłączyłem go przy pracującym silniku dnia poprzedniego. Jak się okazało, problem tkwił w zupełnie innym miejscu.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości