Zoltan napisał(a):Ano zapewne przeczytałeś te same, ale czy je zrozumiałeś to już chyba inna bajka.
Dobra uwaga.
kopan napisał(a):No to po co więcej pasów jak należy jeździć prawym????
Miedzy innymi po to, żeby łatwiej się wyprzedzało.
kopan napisał(a):No i dlaczego można wyprzedzać prawym pasem????
a nie tylko lewym????
Jak już wspomnieli poprzednicy nie zawsze można.
kopan napisał(a):No i dlaczego nie pisze że jeżeli pasy ruchu są wyznaczone to należy jeździć prawym pasem????
To że nie należy zajmować więcej niż jednego pasa ruchu świadczy że można zajmować dowolny pas prawy lub lewy.
Przepis że należy jechać blisko prawej krawędzi jezdni ma zastosowanie gdy pasy ruchu nie są wyznaczone, jak są wyznaczone to posówamy środkiem pasa.
Proszę, zacznij wreszcie czytać ze zrozumieniem.
Przepis zacytowany przez ellę mówi sam za siebie:
Art. 16.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
Przepis o jeździe możliwie blisko prawej krawędzi ma zastosowanie nie tylko wtedy, gdy pasy ruchu nie są wyznaczone - na podstawie czego twierdzisz, że jest inaczej? Zdanie "Jeżli pasy ruchu są wyznaczone..." tylko rozwija punkt 4, a wnioski przez Ciebie na jego podstawie wysuwane dla mnie absurdalne.
Powinno sie jeździć możliwe blisko prawej krawędzi jezdni, czyli gdy pasy są wyznaczone prawym pasem, a gdy nie są to jak najbliżej prawej ( czasem nie są wyznaczone, a jezdnia jest tak szeroka, że zmieszczą się 2 rzędy pojazdów) i to chyba jasne. Natomiast jesli prawy jest zajęty jedziesz środkowym itp. - miedzy innymi po to jest kilka pasów, żeby rozładować korki.
Oczywiście jeśli na prawym pasie są dziury, lub np. jestes w obcym miescie i nie znasz skrzyzowań itp. wygodniej jest jechać środkowym, i nikt Ci za to mandatu nie wlepi - co oczywiście nie znaczy, że powinno się naduzywac lewego - co niektórzy robią.