przez rocko19 » piątek 01 stycznia 2010, 17:37
przez Nadzienie » piątek 01 stycznia 2010, 19:01
§11 ust. 7
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;
2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami
pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne;
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi
znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości
rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm;
5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
osnowę;
6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
przeciwślizgowymi.
przez scorpio44 » piątek 01 stycznia 2010, 20:06
Nadzienie napisał(a):opony montowane na tej samej osi powinny być:
* tej samej marki
przez dylek » piątek 01 stycznia 2010, 21:25
scorpio44 napisał(a):Nadzienie napisał(a):opony montowane na tej samej osi powinny być:
* tej samej marki
A o tym jaki przepis mówi? :shock:
przez szerszon » piątek 01 stycznia 2010, 23:42
Nie podstawy prawne ,a zdrowy rozsądek.Jak masz do wymiany przednią,to możesz przerzucić tylne o ile sa takie same,na przód,a nówkę wraz ze starą dobrą przednią na tył.rocko19 napisał(a):Czy na jednej osi samochodowej, muszą być opony tej samej firmy, o takim samym bieżniku? Jak tak to gdzie znajde jakies podstawy prawne. Np: przebita opona, kupuje nową to musze od razu komplet kupić na jedną oś?
przez marcij » sobota 02 stycznia 2010, 02:43
dylek napisał(a):scorpio44 napisał(a):Nadzienie napisał(a):opony montowane na tej samej osi powinny być:
* tej samej marki
A o tym jaki przepis mówi? :shock:
Ten o rzeźbie bieżnika :P
Akurat to podlega prawom autorskim i każda firma projektuje własny bieżnik ;) i nie chce być posądzana o plagiat ;)
Tak więc taki sam bieżnik będzie na oponach jednej marki...... (chyba) :D:D:D:D
przez jimorrison » sobota 02 stycznia 2010, 12:22
przez sterciu » sobota 02 stycznia 2010, 12:36
rocko19 napisał(a): Np: przebita opona
kupuje nową to musze od razu komplet kupić na jedną oś?
przez marcij » sobota 02 stycznia 2010, 16:45
jimorrison napisał(a):... W procesie bieżnikowania (z tego co wiem) to nadawany jest nowy układ bieżnika, stary jest zdzierany.
przez lith » sobota 02 stycznia 2010, 17:36
przez rocko19 » sobota 02 stycznia 2010, 20:16
szerszon napisał(a):Nie podstawy prawne ,a zdrowy rozsądek.Jak masz do wymiany przednią,to możesz przerzucić tylne o ile sa takie same,na przód,a nówkę wraz ze starą dobrą przednią na tył.rocko19 napisał(a):Czy na jednej osi samochodowej, muszą być opony tej samej firmy, o takim samym bieżniku? Jak tak to gdzie znajde jakies podstawy prawne. Np: przebita opona, kupuje nową to musze od razu komplet kupić na jedną oś?
przez szerszon » sobota 02 stycznia 2010, 21:20