Kierunkowskazy na rondzie ?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez Michał_86 » piątek 25 grudnia 2009, 23:47

Nie mam słabej wyobrazni,tylko skąd mam wiedziec co poeta miał na myśli


Nie strzela focha tylko nie pomyślałeś i od razu założyłeś że musiałem strzelić gafę. Zawsze tak podchodzisz do sprawy? "skro nie wiem o co chodzi znaczy że to znaczy że sensu nie ma bo jestem wszechwiedzący i to inni musieli po prostu być głąbami".


Ciekawostka:
Obrazek

Podobno największe rondo w Polsce.
Pierwsza jazda: listopad 2006
Egzamin teoretyczny 3: 6 grudnia 2008 - 1 błąd
Egzamin praktyczny 4: 27 marca 2009 - wynik pozytywny! :)
Odbiór prawka: 17 kwietnia 2009 (w praktyce 10 kwietnia)
Michał_86
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek 18 lutego 2008, 10:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez krzysiek20 » piątek 25 grudnia 2009, 23:50

Jeżeli uwazamy za poprawna ta definicje:
Zmiana kierunku jazdy - Manewr ten polega na zmianie kierunku poruszania się pojazdu w prawą lub lewą stronę względem jego dotychczasowego położenia , to wtedy:

Kierujący, który wjeżdża na skrzyżowanie o ruchu okrężnym od strony południowej i wyjeżdża od strony zachodniej, jedzie w rozumieniu przepisów cały czas prosto, z wyjątkiem opuszczania skrzyżowania, kiedy to zmienia kierunek jazdy (w prawo).

Nie, kierujacy zmienia kierunek jazdy jadac w prawo, nastepnie w lewo, na koncu ponownie w prawo.

Kierujący, który jedzie pasem ruchu oznaczonym znakiem P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" (w lewo), będzie zmieniał kierunek jazdy (w lewo) i jest obowiązany sygnalizować zamiar wykonania tego manewru.

Tak
Obrazek
Avatar użytkownika
krzysiek20
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 05 września 2008, 02:06

Postprzez cman » sobota 26 grudnia 2009, 00:00

Nikolaus napisał(a):Jak zrozumiałem od instruktora - prosto tzn. na drugim wyjazd (czyli północ), przed opuszczeniem sygnalizowany kierunkiem w prawo.

Pisałem o wyjeździe na zachód, czyli trzecim wyjazdem.

krzysiek20 napisał(a):Nie, kierujacy zmienia kierunek jazdy jadac w prawo, nastepnie w lewo, na koncu ponownie w prawo.

Zdaje się, że:
krzysiek20 napisał(a):Wiesz co? Potraktuj odpowiedzi Michała jako te, ktore maja pociagnac Twoj wywod.

Więc po co wracamy do punktu wyjścia?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez krzysiek20 » sobota 26 grudnia 2009, 00:06

cman napisał(a):

krzysiek20 napisał(a):Wiesz co? Potraktuj odpowiedzi Michała jako te, ktore maja pociagnac Twoj wywod.

Więc po co wracamy do punktu wyjścia?


Bo ja sie wycofalem z dyskusji, a tamte posty byly Michala, ja mialem inne zdanie. Ale jesli to problem, to mozemy zostac przy wersji Michala.
Obrazek
Avatar użytkownika
krzysiek20
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 05 września 2008, 02:06

Postprzez szerszon » sobota 26 grudnia 2009, 00:06

Jeszcze raz,przedstawiona przez Ciebie sytuacja była zgodna z PoRD ?Czy muszę sie domyslać co miałeś na mysli ?Skomentowałem tylko podany przykład,który nie był przemyślany z Twojej strony,a nie z mojej,taki drobny szczegół.Więc strzeliłeś gafę.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez cman » sobota 26 grudnia 2009, 00:09

krzysiek20 napisał(a):Bo ja sie wycofalem z dyskusji, a tamte posty byly Michala, ja mialem inne zdanie. Ale jesli to problem, to mozemy zostac przy wersji Michala.

Ja rozumiem. Może to nie jest wielki problem, ale jeżeli już, to wolałbym, żeby to była już jakaś jednolita wersja.

Więc jeszcze raz, czy możemy przyjąć, że te twierdzenia są prawdziwe:

Twierdzenia napisał(a):Kierujący, który wjeżdża na skrzyżowanie o ruchu okrężnym od strony południowej i wyjeżdża od strony zachodniej, jedzie w rozumieniu przepisów cały czas prosto, z wyjątkiem opuszczania skrzyżowania, kiedy to zmienia kierunek jazdy (w prawo).

Kierujący, który jedzie pasem ruchu oznaczonym znakiem P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" (w lewo), będzie zmieniał kierunek jazdy (w lewo) i jest obowiązany sygnalizować zamiar wykonania tego manewru.


PS Widzę, że Michał_86 się pojawił, więc może też by potwierdził dla pewności.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez d » sobota 26 grudnia 2009, 00:18

Nie ma uniwersalnych zasad.

Przykładowo jest sobie znak "nakaz skrętu w prawo".
Jednak często na drodze wygląda to tak, że pas którym się poruszamy wchodzi w główną drogę po łuku i jest krótki pas rozbiegowy.
Powiedzmy że wygląda to tak:
Obrazek

Jakiego kierunkowskazu powinien użyć kierowca czerwonego samochodu? "Nakaz skrętu w prawo" -- czyli z przepisów wynika że prawego. Jednak dużo bardziej życiowe będzie włączenie kierunku lewego -- bo ta sytuacja to w zasadzie zmiana pasa ruchu.
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez Michał_86 » sobota 26 grudnia 2009, 00:22

Mogłeś się domyślać? Mogłeś skoro zinterpretowałeś że nie jest zgodna z PoRD. Pytanie, to nie była jedyna możliwość, dlaczego więc wybrałeś taką? Odpowiedź jest oczywista i kryje się w tobie.

To tyle ode mnie.


cman

Dyskutować mi się nie chce już o rondzie, opisałem jak jeżdżę, wypowiedziałem się na temat waszego sposobu i po co to kontynuować? Mnie odpowiada mój, wam wasz i tyle.

Skoro nawet w WORDach są takie rozbieżności w tej sprawie to prawda nie jest jasna i zależy tylko od tego jak nas uczono. I oczywiście każdy przystaje przy swoim.
Pierwsza jazda: listopad 2006
Egzamin teoretyczny 3: 6 grudnia 2008 - 1 błąd
Egzamin praktyczny 4: 27 marca 2009 - wynik pozytywny! :)
Odbiór prawka: 17 kwietnia 2009 (w praktyce 10 kwietnia)
Michał_86
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek 18 lutego 2008, 10:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez krzysiek20 » sobota 26 grudnia 2009, 00:24

cman napisał(a):Więc jeszcze raz, czy możemy przyjąć, że te twierdzenia są prawdziwe:

Twierdzenia napisał(a):Kierujący, który wjeżdża na skrzyżowanie o ruchu okrężnym od strony południowej i wyjeżdża od strony zachodniej, jedzie w rozumieniu przepisów cały czas prosto, z wyjątkiem opuszczania skrzyżowania, kiedy to zmienia kierunek jazdy (w prawo).

Kierujący, który jedzie pasem ruchu oznaczonym znakiem P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" (w lewo), będzie zmieniał kierunek jazdy (w lewo) i jest obowiązany sygnalizować zamiar wykonania tego manewru.


Tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
krzysiek20
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 05 września 2008, 02:06

Postprzez Nikolaus » sobota 26 grudnia 2009, 00:30

d napisał(a):Jakiego kierunkowskazu powinien użyć kierowca czerwonego samochodu? "Nakaz skrętu w prawo" -- czyli z przepisów wynika że prawego. Jednak dużo bardziej życiowe będzie włączenie kierunku lewego -- bo ta sytuacja to w zasadzie zmiana pasa ruchu.


Powinien włączyć prawy kierunkowskaz i tyle, a "po co" to jak w wielu sytuacjach należy zapytać tego, kto to wymyślił :P
Avatar użytkownika
Nikolaus
 
Posty: 94
Dołączył(a): poniedziałek 21 września 2009, 18:13
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez cman » sobota 26 grudnia 2009, 00:35

d napisał(a):Jakiego kierunkowskazu powinien użyć kierowca czerwonego samochodu? "Nakaz skrętu w prawo" -- czyli z przepisów wynika że prawego. Jednak dużo bardziej życiowe będzie włączenie kierunku lewego -- bo ta sytuacja to w zasadzie zmiana pasa ruchu.

Najpierw polecam lekturę rozporządzenia o szczegółowych warunkach technicznych dla znaków i wtedy się dowiesz, że taki twór jak narysowałeś nie jest możliwy.

Michał_86 napisał(a):Dyskutować mi się nie chce już o rondzie, opisałem jak jeżdżę, wypowiedziałem się na temat waszego sposobu i po co to kontynuować?

Po to, że w momencie kiedy przeczytam "tak" dla moich twierdzeń, udowodnię, że Wasze sposoby są niezgodne z przepisami.
Oczywiście i tak najbardziej zatwardziali zawodnicy zaraz znajdą na to tysiąc fikcyjnych argumentów, ale przynajmniej ci jeszcze niezdecydowani, ale z otwartymi umysłami, prawdopodobnie zrozumieją w czym rzecz.


Widzę, że w czasie pisania tego posta pojawiło się "tak", więc dotarliśmy już do końca.

Skonfrontujcie teraz powyższe twierdzenia, a zwłaszcza to pierwsze, z następującym skrzyżowaniem o ruchu okrężnym:
http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=1 ... tive=false
Jak widzimy, jadąc od strony wschodniej, mam lewy pas ruchu, oznaczony połączonymi symbolami P-8a i P-8b (w lewo). Znajduje się on przed skrzyżowaniem o ruchu okrężnym i jak wiemy z przepisów:

Rozporządzenie napisał(a):§ 87. 1. Znaki:
1) P-8a "strzałka kierunkowa na wprost",
2) P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania",
3) P-8c "strzałka kierunkowa do zawracania"
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków P-8a, P-8b lub P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach wskazanych strzałkami kierunkowymi.
2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.

Jakie macie spostrzeżenia, dotyczące pierwszego twierdzenia i występującej przed tym skrzyżowaniem m.in. strzałki P-8b (w lewo)?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez d » sobota 26 grudnia 2009, 00:45

cman napisał(a):
d napisał(a):Jakiego kierunkowskazu powinien użyć kierowca czerwonego samochodu? "Nakaz skrętu w prawo" -- czyli z przepisów wynika że prawego. Jednak dużo bardziej życiowe będzie włączenie kierunku lewego -- bo ta sytuacja to w zasadzie zmiana pasa ruchu.

Najpierw polecam lekturę rozporządzenia o szczegółowych warunkach technicznych dla znaków i wtedy się dowiesz, że taki twór jak narysowałeś nie jest możliwy.

Mam zdjęcie zrobić? :)
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez cman » sobota 26 grudnia 2009, 00:47

Yhy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez szerszon » sobota 26 grudnia 2009, 00:48

Michale ,oceniłem tylko to co zapostowałeś i nie ma co się tu doszukiwać drugiego dna.Ze mną naprawdę jest wszystko w porządku i nic się we mnie nie kryje :D Zacznij mysleć zanim coś tu wrzucisz ,to wtedy nie narazisz się na krytykę.Gdybyś trafił na innego instruktora,który uczyłby Ciebie w inny sposób,prawdopodobnie broniłbyś tego z równie wielkim uporem.Cman z uporem maniaka :D próbuje ,,zmusić,, Was do myslenia,ale jakiekolwiek argumenty trafiają tylko po paru postach na osobiste wycieczki.Nie chcialem używać tego ,,argumentu,, ale ile Wy jezdzicie po drogach,jakie macie doswiadczenie ?Pojezdzicie,to sami zobaczycie ile jest absurdów i jak zobaczycie takiego ,,eksperta,, w TV to nóż w kieszeni bedzie się Wam otwierał :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez krzysiek20 » sobota 26 grudnia 2009, 00:53

Nie bede juz cytowal calego posta, ale niestety musze chyba przyznac Ci racje. Na tym rondzie, ktore podales nalezy wlaczyc faktycznie lewy kierunek. Idac dalej, skoro na jednym rondzie tak sygnalizujemy, to dlaczego na innym inaczej.

Inna sprawa, ze na wiekszosci rond jednopasowych i nie turbinowych ( to chyba jest turbinowe, tak?) prawy kierunkowskaz jest dla wiekszosci przyzwyczajonych juz do tego kierowcow czytelniejszy - co w swietle obecnie obowiazujacych przepisow wcale nie oznacza ze jest to poprawne.
Ostatnio zmieniony sobota 26 grudnia 2009, 00:58 przez krzysiek20, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
krzysiek20
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 05 września 2008, 02:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 54 gości