Obszar zabudowany, droga 2 jezdniowa i radio CB

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Obszar zabudowany, droga 2 jezdniowa i radio CB

Postprzez oskbelfer » piątek 18 grudnia 2009, 23:57

Jadę sobie drogą 2 kierunkową 2 jezdniową w obszarze zabudowanym - wdzę znaki ograniczenie do 70 km/h oraz zakaz wyprzedzania przez cięzarówki :) Słucham radyjka CB.
Słyszę taki tekst - uwazajcie mobilki bo na 98 km fotoradar jest aktywny robi fotki etc.
Jadę osobówką - moja prędkość około 60 - 65 km/h. Wyprzedza mnie lewym pasem ciężarowy MAN z naczepą.

Przez radyjko wołam - kolego z MANa dlaczego mnie wyprzedzasz na zakazie ??
A kolega z MANa mówi - bo wleczesz się tym "tryplem". Masz ograniczenie do 70 a jedziesz 60.

Ja do kolegi z MANa mówię - no tak - tylko Ty masz zakaz wyprzedzania, a na dodatek to ograniczenie(podwyższenie dop. prędkości) do 70 nie jest dla ciebie. Ty możesz tutaj maksymalnie jechać 50 km/ h, a pozatym za 200 metrów fotoradar zrobi ci zdjęcie do albumu :)
Wtedy (po moich słowach) zaczyna się taka wrzawa na radyjku że musze je sciszać :). Najczęściej słysze : co ty p......, poczytaj sobie kodeks drogowy, aleś wymyślił, etc.............:)

Teraz sie zastanawiam czy może ja coś źle interpretuję - może mnie ktoś oświecić ?? :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez skov » sobota 19 grudnia 2009, 10:23

" Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem..."

a fotki pewnie fotoradar nie zrobił ponieważ nie rozpoznaje on rodzaju pojazu i ustawiany jest zazwyczaj z "marginesem"
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1412
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Obszar zabudowany, droga 2 jezdniowa i radio CB

Postprzez cman » sobota 19 grudnia 2009, 10:48

oskbelfer napisał(a):Wtedy (po moich słowach) zaczyna się taka wrzawa na radyjku że musze je sciszać :). Najczęściej słysze : co ty p......, poczytaj sobie kodeks drogowy, aleś wymyślił, etc.............:)

Teraz sie zastanawiam czy może ja coś źle interpretuję - może mnie ktoś oświecić ?? :)

Po prostu żenująco niska znajomość przepisów wśród dominującej części kierowców, połączona z samouwielbieniem i przekonaniem o własnej wszechwiedzy i nieomylności - no i efekt j.w. niestety...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Olin » sobota 19 grudnia 2009, 11:26

Oczywiście popieram pogląd cmana.
A co powiecie o kierowcach autobusów, kiedy ruszając z przystanku bez zatoki uparcie włączają lewy kierunkowskaz ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez dylek » sobota 19 grudnia 2009, 11:51

Olin napisał(a):Oczywiście popieram pogląd cmana.
A co powiecie o kierowcach autobusów, kiedy ruszając z przystanku bez zatoki uparcie włączają lewy kierunkowskaz ?


To samo co o tych, którzy uważają, że włączenie lewego kierunkowskazu w zatoce może się odbywać jeszcze przed zatrzymaniem, a potem tenże lewy kieruneczek upoważnia do wyjeżdżania bez patrzenia w lustro...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez x098 » sobota 19 grudnia 2009, 11:58

Olin napisał(a):A co powiecie o kierowcach autobusów, kiedy ruszając z przystanku bez zatoki uparcie włączają lewy kierunkowskaz ?


Pisarz tego art.18 Najwidoczniej uznał że, autobus rozpoczynający jazdę po postoju na przystanku który jest przy jezdni nie potrzebuje uprzywilejowania, więcej z zapisu Art.18 ust. 2 wynika iż, kierowca autobusu może rozpocząć jazdę, z takiego przystanku, nie zwracając uwagi na zagrożenia bezp. ruchu drogowego.


Ale tu jest Polska i tu się pije i chwała kierowcom autobusów że, informują innych o zamiarze rozpoczęcia jazdy po postoju na przystanku.

PS. Czy kierowca autobusu rozpoczynający jazdę po postoju na przystanku jest włączającym się do ruchu? :hmm:
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 13:07

Koledzy, koleżanki pytanie jest retoryczne :) czy właczony kierunkowskaz informuje o właczaniu się do ruchu :)?? :P
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez XPepeX » sobota 19 grudnia 2009, 14:09

ja statnio miałem podobną sytuację: jadę sobie drogą jednojezdniową dwukierunkową też fotoradar się zbliża ograniczenie do 60 było, ja zwalniam do 60km/h a tu tir po obszarze wyłączonym z ruchu wyprzedza mnie trąbi wyzywa na CB jak go poinformowałem co i jak zajechał drogę i wyskoczył do mnie- bić się chciał- i na CB grono jego pseudo kolegów tirowców bardzo mu kibicowała- poprostu żenada kierowców tirów dot. kultury jazdy i nieznajomości nic a nic przepisów. Juz nie pierwszy raz spotykam się osobiście z tak wrednym zachowaniem kierowców tych pojazdów, oni chyba sa przekonania że duzy ma jakies szczególne prawa na drodze. Aż szkoda słów...
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

odp

Postprzez rusel » sobota 19 grudnia 2009, 14:17

x098 jak kierowca autobusu sygnalizuje kierunkowskazem wlaczenie do ruchu a nie zmienia kierunku jazdy to wg. mnie nie jest to az tak ciezki grzech choc wiemy co mowia przepisy ale pewnie i doswiadczeni kierowcy tez tak robią zeby zwrocic na siebie uwagę innych utalentowanych kierowcow, gorzej jak uzurpują sobie pierszenstwo w tym przypadku i ruszają nie zwracając uwagi czy ktos juz rozpoczął manewr omijania badz wyprzedzania myslac ze są przeciez w tej sytuacji uprzywilejowani...rutyna zmusza nas czesto do podejmowania innych decyzji nie do konca spojnych z PRD, a co sądzicie o zatrzymaniu na s2 w momencie kiedy widzicie za sobą innego "podnieconego" kierowcę ktory prawdopodonie nigdy tego nie robi...zawsze mam dylemat kiedy widze ciezarowke w lusterku to sie nie zatrzymuje :?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez glor » sobota 19 grudnia 2009, 16:26

Witam.

Olin napisał(a):A co powiecie o kierowcach autobusów, kiedy ruszając z przystanku bez zatoki uparcie włączają lewy kierunkowskaz ?


Powiem, że myślenie to ich mocna strona. Oby więcej takich.

Pozdrawiam.
glor
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa 20 czerwca 2007, 10:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 17:34

glor a możesz doprecyzować tę mocną stronę ??
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez slamyr » sobota 19 grudnia 2009, 18:28

Też uważam, że powinno być więcej takich kierowców komunikacji miejskiej. Co z tego, że w świetle przepisów nie powinni włączać kierunkowskazu, lecz dzięki sygnalizacji ułatwiają zrozumienie ich intencji innym kierującym. Wolę widzieć kierunkowskaz autobusu niż wjeżdzający mi przed maskę bez sygnalizacji. To tak samo jak z uprzejmością na drodze. To tak samo oskbelfer jak z sytuacją stania na podporządkowanej i oczekiwania na wjazd. Kierujący na drodze z pierwszeństwem nie musi Cię "wpuszczać", ale gdyby tego nie zrobił w pewnych okolicznościach mógłbyś tam stać kilka godzin...
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez XPepeX » sobota 19 grudnia 2009, 18:33

glor napisał(a):Witam.

Powiem, że myślenie to ich mocna strona. Oby więcej takich.

Pozdrawiam.


czyli wg ciebie glor łamanie przepisów ruchu drogowego jest mocną stroną? :lol: więc idąc twoim tokiem myslenia- przepisy sa niepotrzebne i niech wszyscy jeższą tak jak im się wydaję że jest dobrze a nie tak jak przepisy mówią.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 19:08

slamyr napisał(a):Też uważam, że powinno być więcej takich kierowców komunikacji miejskiej. Co z tego, że w świetle przepisów nie powinni włączać kierunkowskazu, lecz dzięki sygnalizacji ułatwiają zrozumienie ich intencji innym kierującym. Wolę widzieć kierunkowskaz autobusu niż wjeżdzający mi przed maskę bez sygnalizacji. To tak samo jak z uprzejmością na drodze. To tak samo oskbelfer jak z sytuacją stania na podporządkowanej i oczekiwania na wjazd. Kierujący na drodze z pierwszeństwem nie musi Cię "wpuszczać", ale gdyby tego nie zrobił w pewnych okolicznościach mógłbyś tam stać kilka godzin...


chyba nie o to mi chodziło albo mnie zrozumiałeś nie tak jak należało")
Kierunek z zatoczki ma być włączony.
Tylko że poprzez właczenie kierunkowskazu nie sygnalizujemy manewru właczania się do ruchu - jesli by tak było to jak naloezałoby rozumieć włączenie kierunku przy wyprzedzaniu - też właczamnie do ruchu ??

Właczenie kierunkowskazu to sygnalizowanie manewru zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy a nie właczania się do ruchu czy wyprzedzania.

Idąc tym tokiem rozumowania uważam że autobus który stoi na przystanku który jest na jezdni (droga jednojedzniowa - dwa pasy ruchu) ruszajac z przystanku nie musi właczać kierunku - bo po co ?? Finito :)
Xpepex ma racje :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

odp

Postprzez rusel » sobota 19 grudnia 2009, 21:33

grzech w domu, grzech na drodze rzecz ludzka :) jedynie nad czym ubolewam to brak partnerskich zachowan na drodze i duuzo niestety glupoty co czyni naszych kierowcow jak pokazuja badania najgorszymi w Europie, dyskutujemy nad sensem uzywania kierunkowskazu w momencie wlaczania sie do ruchu z przystanku przy chodniku a ogromny procent kierowcow nie potrafi poprawnie zrealizowac podstawowych zadan jak manewru omijania badz wyprzedzania, nie wiedzą co tak naprawde mają sygnalizowac....dzis przejezdzalem przez "rondo" przede mna jechal pojazd ktorego kierujacy najpierw wlaczyl prawy kierunek bo odbijal w prawo dookola wyspy a potem szybko lewy bo kierunek ruchu zmusil go do jazdy w lewo żaluje ze nie widzialem w jaki sposob opusci to skrzyzowanie byc moze z wewnetrznego pasa z lewym kierunkowskazem.............
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości