Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez slamyr » czwartek 05 listopada 2009, 23:45

Skoro znak B-32 mówi, że zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu wyznaczonym w tym celu, a jeżeli nie jest wyznaczone-przed znakiem. Dalszy ruch może nastąpić za zgodą uprawnionej osoby lub po nadaniu sygnału zezwalającego na ruch. Może źle to interpretuje, ale czy w tym przypadku nie powinien oczekiwać na nadejście dróżnika? Rozumiem, że może to się zdarzyć na przejeździe niestrzeżonym przez dróżnika, ale mam wątpliwość co do tej sytuacji ;)
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez cman » piątek 06 listopada 2009, 00:01

Chodzi o to, że dalszy ruch może nastąpić za zgodą uprawnionej osoby (w tym przypadku dróżnika) lub po nadaniu sygnału zezwalającego na ruch. Odpowiedź A oznacza, że zawsze należy oczekiwać na dróżnika. A jeżeli nadawany jest sygnał zezwalający na ruch, to dróżnik nie jest wtedy do niczego potrzebny. Ponieważ mamy tylko pytanie, bez dodatkowych informacji i bez zdjęcia, to nie wiemy czy jest tam sygnalizacja, która może zezwalać na ruch, czy nie i w związku z tym odpowiedź A nie jest prawidłowa.
Co innego w przypadku pytania dla kandydatów na kierowców, tam jest zdjęcie, na którym widać, że nie ma żadnej sygnalizacji, a więc dróżnik jest niezbędny dla możliwości dalszej jazdy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez slamyr » piątek 06 listopada 2009, 00:04

Dzięki za wyjaśnienie. Widzę kolejne pytanie z kolekcji wymagających głębszej analizy ;)
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Konikowaty » piątek 06 listopada 2009, 21:07

Pytanie z żołnierzem już jest wyjaśnione bo nie ma zasadniczej służby wojskowej i jak na potrzeby wojska to psychotesty a jak nie to sobie prywatnie wyrabia jak szary Kowalski.
Konikowaty
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 17 stycznia 2009, 21:31

Postprzez Poznanianka » piątek 06 listopada 2009, 21:12

To ja mam kilka pytań i moje odpowiedzi

1. Kierujący pojazdem:
a) jadąc za znakiem A7 nie jest włączającym się do ruchu
b) jadąc za znakiem B20 jest włączającym się do ruchu
c) jadąc za znakiem B31 jest włączającym się do ruchu

A
-----------------------
2. Kierujący pojazdem:
a) jadąc za znakiem A7 nie jest włączającym się do ruchu
b) jadąc za znakiem D41 jest włączającym się do ruchu
c) jadąc za znakiem B20 jest włączającym się do ruchu

AB
-----------------------
3. Kierujący pojazdem powinien zachować szczególną ostrożność wykonując manewr:
a) wyprzedzania
b) omijania
c) wymijania

A
----------------------
4. Podczas hamowania awaryjnego w samochodzie z ABS należy:
a) wcisnąć gwałtownie hamulec i trzymać tak długo jak trzeba
b) hamować z wyczuciem aby nie doprowadzić do zablokowania kół
c) po gwałtownym wciśnięciu hamulca wciskamy sprzęgło

AC
..........................
5. PRD :
a) pozwalają wyprzedzać na rondzie
b) pozwalają zmienić pas ruchu na skrzyżowaniu
c) nie pozwalają cofać na drodze jednokierunkowej

AB
---------------------
6. Na placu manewrowym:
a) można drugi raz powtórzyć zadanie
b) po dotknięciu autem tyczki przy parkowaniu tyłem egzaminator kończy egzamin
c) do wykonania są 2 zadania

A
.........................
7. PRD:
a) zezwalają na wyprzedzanie z prawej strony
b) każą zawsze sygnalizować włączanie się do ruchu
c) pozwalają cofać na wiadukcie

A
Poznanianka
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek 05 listopada 2009, 13:28

Postprzez Billon » piątek 06 listopada 2009, 22:17

Co do pytania z ABS, po co sprzeglo do awaryjnego hamowania ?
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Postprzez oskbelfer » piątek 06 listopada 2009, 22:21

Billon napisał(a):Co do pytania z ABS, po co sprzeglo do awaryjnego hamowania ?


aby niedoprowadzić do unieruchomienia silnika. Unieruchomiony silnik = np. brak wspomagania układu kierowniczego
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez Poznanianka » piątek 06 listopada 2009, 22:49

Jak to powiedział przewodniczący komisji ...
spróbuj ominąć przeszkodę gdy silnik zgaśnie w przypadku, gdy jednak okaże się, że droga hamowania jest za krótka i się nie uda wyhamować ..............
Poznanianka
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek 05 listopada 2009, 13:28

Postprzez Billon » piątek 06 listopada 2009, 23:53

oskbelfer napisał(a):
Billon napisał(a):Co do pytania z ABS, po co sprzeglo do awaryjnego hamowania ?


aby niedoprowadzić do unieruchomienia silnika. Unieruchomiony silnik = np. brak wspomagania układu kierowniczego
nie potrafię zgodzić się z tym twierdzeniem, po pierwsze w jaki sposób silnik miał by zostać unieruchomiony? z układem abs koła nie zablokują się wiec wał korbowy cały czas będzie w ruchu więc silnik nie zostanie unieruchomiony aż do czasu zatrzymania czy samego końca hamowania, po drugie prędzej wciśniecie sprzęgła spowoduje zatrzymanie silnika może to i sytuacja nietypowa, ale dajmy na to pojazd który ma problemy z utrzymaniem niskich obrotów zgaśnie przy włączeniu sprzęgła, wstyd się przyznać ale moje auto tak ostatnio ma. Zresztą ogólna zasada hamowania awaryjnego mówi o samym wciśnięciu pedału hamulca i nie ma mowy o wyjątku z układem abs.
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Postprzez Poznanianka » sobota 07 listopada 2009, 00:22

Bilon to proponuję podyskutować z panami z WORDA, któregokolwiek lub też wybrać się do szkoły, gdzie uczą techniki jazdy. Tam z pewnością pokażą czym kończy się nie wciśnięcie sprzęgła :)
Lub też nie zaznacz tej odpowiedzi w razie w ... a będziesz miał błąd :)
Poznanianka
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek 05 listopada 2009, 13:28

Postprzez Billon » sobota 07 listopada 2009, 01:26

Poznanianka napisał(a):Bilon to proponuję podyskutować z panami z WORDA, któregokolwiek lub też wybrać się do szkoły, gdzie uczą techniki jazdy. Tam z pewnością pokażą czym kończy się nie wciśnięcie sprzęgła :)
Lub też nie zaznacz tej odpowiedzi w razie w ... a będziesz miał błąd :)
w tym że sprzęgło może przeszkadzać w hamowaniu z abs się zgodzę, ale nie dlatego że silnik zgaśnie, tylko dlatego że układ napędowy zakłóca w ten czas działanie abs, jednak niech ktoś mi powie dlaczego na egzaminie hamowanie awaryjne jest wykonywane tylko z hamulcem skoro auta są wyposażone w abs. A wspominając o Panach z WORDU to jakoś na kursie na egzaminatora uczono hamowanie awaryjne = hamulec i nic więcej(bez podziału na abs i bez abs) i założę się że większość egzaminatorów tak powie. Jeżeli chodzi o abs to hamowanie ze sprzęgłem ma swoje wady i zalety odsyłam do strony http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html#conajpierw dlatego tak pewnie nie zaznaczył bym tej odpowiedzi. No ale skoro taka jest odpowiedź na weryfikacji to trza zaznaczać tak :D
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Postprzez Poznanianka » sobota 07 listopada 2009, 01:32

Jednak wychodzi, że zaznaczyć trzeba bo bez tego odpowiedź jest błędna.
Może komuś na przyszłość się przyda to pytanie :)
Poznanianka
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek 05 listopada 2009, 13:28

Postprzez laciak » sobota 07 listopada 2009, 16:20

Potrzebuję pomocy z następującymi pytankami:

1. Znak B-35
a) nie dotyczy zatoki jeżeli krawędź jezdni wyznaczona jest linią P-19
b) nie dotyczy miejsca oznaczonego znakiem P-20
c) nie dotyczy osoby niepełnosprawnej mającej trudności w poruszaniu się

A i C - oczywiste, natomiast kto mi może coś podpowiedzieć na temat odpowiedzi B ??? Bo moim zdaniem B nie jest prawidłowa...



2. Opony zimowe skracają drogę hamowania:
a) na nawierzchni pokrytej śniegiem
b) zawsze gdy temperatura powietrza wynosi poniżej 7 stopni C
c) na nawierzchni pokrytej śniegiem gdzie temperatura powietrza wynosi poniżej 7 stopni C

A i C oczywiste , ale co z odpowiedzią B ?

Będę wdzięczny za pomoc :D
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

Postprzez oskbelfer » poniedziałek 09 listopada 2009, 22:50

Billon napisał(a):jednak niech ktoś mi powie dlaczego na egzaminie hamowanie awaryjne jest wykonywane tylko z hamulcem skoro auta są wyposażone w abs.


Bilon pisałem Ci że urzekła mnie Twoja historia - ale admin wywalił nasze posty do kosza :) i to mnie ubawiło - jest w końcu w demokratycznym państwie cenzura :)

Ale do rzeczy :)
Po pierwsze hamowanie awaryjne niejest obligatoryjne na egzaminie. (tylko na kat A i A 1 obowiązkowe)

Po drugie - na egzaminie hamowanie awaryjne wykonywane jest następująco:

pada komenda hamuj awaryjnie - osoba egzaminowana wciska do dechy hamulec a czy wciśnie sprzegło czy nie to już inna sprawa.
"Zduszenie" auta nie jest traktowane jako błąd - co wcale nieoznacza że jest to prawidłowe :)

Billon napisał(a):
A wspominając o Panach z WORDU to jakoś na kursie na egzaminatora uczono hamowanie awaryjne = hamulec i nic więcej(bez podziału na abs i bez abs) i założę się że większość egzaminatorów tak powie.


No to że Ciebie tak uczono - to mógłbym napisać że uczono Cię źle - ale nienapiszę tego w ten sposób - tylko napisze inaczej - w innym wordzie uczono HAMOWANIE AWARYJNE = hamulec i w końcowej fazie sprzegło :)

I nie zakładaj się :) bo wiekszość egzaminatorów wcale może niepodzielić twojego zdania :)


Billon napisał(a):Jeżeli chodzi o abs to hamowanie ze sprzęgłem ma swoje wady i zalety odsyłam do strony http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html#conajpierw dlatego tak pewnie nie zaznaczył bym tej odpowiedzi. No ale skoro taka jest odpowiedź na weryfikacji to trza zaznaczać tak :D


A co to za strona ?? Jakiż to autorytet w dziedzinie techniki motoryzacyjnej wypowiada się na tej stronie zeby go tutaj przywoływać :) ??

Natomiast pytania weryfikacyjne są jakie są wszyscy wiemy - aczkolwiek to pytanie nie budzi przynajmnie u mnie żadnych kontrowersji i odpowiadać trzeba jak Poznanianka
:)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez wiciu2 » środa 16 grudnia 2009, 16:43

Otrzymałem parę pytań z ostatniego egzaminu weryfikacyjnego, który odbył się w Legnicy. Część pytań może się trochę różnić od oryginału dlatego, że są pisane z pamięci. Ale jako pytania poglądowe mogą się komuś przydać. Sens pytań jest zachowany.

Znak A-24 ostrzega o miejscu w którym rowerzyści mogą wjeżdżać z drogi dla rowerów na jezdnię
1. prostopadle
2. równolegle
3. skośnie

Pytanie w teście na prawo jazdy posiada:
1. Jedną odpowiedź prawidłową,
2. Żadna z odpowiedzi może nie być prawidłowa,
3. Odpowiedzi prawidłowe mogą być jedna, dwie lub trzy

Pas ruchu do wykonania zadania egzaminacyjnego „ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu” na kat. B prawa jazdy:
1. Może mieć szerokość od 3,0 do 3,5 m,
2. Powinien być o szerokości 3 m
3. Powinien posiadać na wzniesieniu „linię bezwzględnego zatrzymania - STOP”

Egzaminator może przeprowadzić egzamin na prawo jazdy z osobą, która okazała:
1. Książeczkę wojskową
2. Dowód osobisty
3. Kartę pobytu

Egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. B zostanie przerwany przez egzaminatora w sytuacji gdy:
1. Osoba po raz pierwszy nie zastosuje się do znaku pionowego STOP
2. Jeżeli po raz pierwszy przejedzie linię podwójną ciągła
3. Jeżeli naruszy przepisy w sposób określony w tabeli 12

Drżenie kierownicy spowodowane może być:
1. Niewyważonymi kołami tylnymi,
2. Niewyważonymi kołami przednimi,
3. Uszkodzonymi łożyskami kół przednich

WORD powinien posiadać co najmniej:
1. Pomieszczenie do administrowania danymi
2. Dla egzaminatorów
3. Do przechowywania dokumentacji związanej z egzaminem

Podczas jazdy w warunkach niedostatecznej widoczności:
1. Pojazd zaprzęgowy powinien poruszać się po poboczu,
2. Pojazdem silnikowym nie można wyprzedzać,
3. Kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe podczas wymijania.

Na znaku B-32 mogą być napisy:
1. uszkodzona sygnalizacja
2. pobór opłat
3. kontrola drogowa

Poza obszarem zabudowanym zabrania się kierującemu:
1. oddalania od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu,
2. pozostawiania pracującego silnika podczas postoju,
3. używania pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu pasażerowi.

Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1. przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk
2. najechanie na pachołki lub tyczki
3. zatrzymanie się podczas jazdy pasem ruchu do tyłu

Zabrania się zatrzymania pojazdu przed przejazdem kolejowym:
1. w odległości mniejszej niż 10m
2. w odległości 10m
3. w odl. mniejszej niż 5m

Poduszka powietrzna w kierownicy chroni od uderzeń:
1. czołowych
2. bocznym
3. wywrócenia pojazdu

Na skrzyżowaniu o ruchu niekierowanym można wyprzedzić :
1. rower
2. pojazd szynowy
3. pojazd zaprzęgowy wiozący ładunek o dużych gabarytach
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości