Instrukcja obsługi Clio III

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Instrukcja obsługi Clio III

Postprzez kamilka257 » czwartek 30 lipca 2009, 23:16

Czy mogę kogoś poprosić o podanie linka, ew. przesłanie (podałabym maila) instrukcji obsługi do w/w Clio III? Dzisiaj na wewnętrznym dostałam takie pytania (odnośnie silnika i świateł), że do głowy by mi nie przyszło, że o coś takiego można zapytać... Pan mi zaliczył, ale wiem, ze totalnie nie zasłużyłam. Totalnie... :cry: Dlatego na właściwy egzamin chcę się wyuczyć tak, by egzaminator pytał mnie jako autorytet, a nie by mnie oblać ;)) Pozdrawiam i z góry dziękuję.
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez denat123 » piątek 31 lipca 2009, 12:51

tez bede na cliówce jeździł w koninie za tydzien mam jazde 14 egzamin bo musiałem 5 h dokupić ..wcześniej jeździłem na mikrze ...a jeszcze wczesniej na corsie..taki film co do obsługi micry był na youtube ale do clio nie ma bo szukałem :cry:
denat123
 
Posty: 12
Dołączył(a): wtorek 21 lipca 2009, 09:43

Postprzez kamilka257 » piątek 31 lipca 2009, 13:49

ale wiesz, nie chodzi mi o takie coś, że "pokaż gdzie jest wlew oleju" tylko ja dostałam pytanie "jak powiązane są układy smarowania i chłodzenia". Ja: :shock: i stoję z takim "L" na czole (tym razem nie jako "eL-ka" :P). Jak bym takie pytanie dostała na egzaminie, to bym nawet łuku nie zrobiła. A w sumie to nie takie głupie zapytać o coś takiego- po co egzaminator ma tracić swój czas na jazdę po mieście, czy choćby sprawdzanie, czy nie najeżdżam na linie na łuku, skoro może mnie wyeliminować po 3 sekundach... :cry:
Jestem bardzo wdzięczna swojemu egzaminatorowi na wewnętrznym, bo w życiu, never ever, by mi do głowy nie przyszło, że takie pytanie może paść. Dlatego tak pilnie potrzebuję jakiejś instrukcji obsługi :(
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez sara_rokitnica » piątek 31 lipca 2009, 13:55

egzaminator nie może Cię raczej oblać za to, że czegoś takiego nie wiedziałaś... bez przesady- nie jesteś w stanie nauczyć się na pamięć instrukcji obsługi wszystkich pojazdów... w rozporządzeniu jest dokładnie napisane co powinnaś wiedzieć i potrafić i na pewno nie ma tam czegoś takiego jak powiązanie między układem smarowania i chłodzenia.. wiedząc to na pewno zyskałabyś "plusa" u egzaminatora ale wątpię w to żeby mógł Cię oblać za coś takiego...
rozpoczęcie kursu- 13.01.2009r
zakończenie kursu- 13.03.2009r
teoria- 21.05.2009r : ZDANE :D
praktyka- 28.07.2009r: miasto (-)
II podejście- 18.09.2009r: miasto (-)
III podejście- 16.10.2009r: ZDANE!!! :D
pozdrawiam całą ABJ "Lanette" w Zabrzu :D
sara_rokitnica
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 08 maja 2009, 16:54
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez kamilka257 » piątek 31 lipca 2009, 14:15

no wiesz, to, co na zewnątrz pojazdu nie jest nagrywane i on może stwierdzić, że zapytał mnie o sprawdzenie oleju albo płynu do spryskiwaczy i nie udowodnię mu, że tak nie było. A do kogo mam się zwrócić ze skargą? Kto ją będzie rozważać? "Koledzy z Ośrodka, z którymi pije wódkę" - kiedyś przeczytałam tu na forum takie ładne sformułowanie.

Wiem, wiem, jestem wstrętna, nieufna, obrażam egzaminatorów, neguję ich dobrą wolę, ale po prostu I'M FREAKIN' OUT. Byłam dzisiaj się zapisać na teorię i pytałam 3 razy w infromacji, co mam zrobić, gdzie się udać, a pani do mnie, że masz wziąć numerek "a" i "c" (nie, że "a" i "c" to literki) i wejść "tam" (też nie, że jestem tu pierwszy raz i nie koniecznie muszę wszystko ogarniać, gdzie co się znajduje). Ja nie wiem co to "a" i "c" i skąd to się bierze, więc wchodzę "tam" i pytam pana o pomoc, a pan "ja pani nie wzywałem", aż w końcu inny pracownik informacji mi wyjaśnił wszystko. Potem już z taką zniszczoną pewnością siebie, wchodzę z kwitem uiszczenia opłaty, aż pan nagle "No ale to nie ma sensu się zapisywać - ja: :?: :?: - bo z peselu wynika, że dopiero 20. lipca może pani zaliczać teorię". Ja taka wystrachana, najgrzeczniej i najuprzejmiej jak umiałam powiedziałam "Ale 20. lipca już minął... :oops: " A on: A no tak! :P:P Ale co do większości pracowników tutaj - to jeśli egzaminatorzy mają podobne nastawienie, to już nie zdałam. Chociaż czytam tutaj, że są to spoko ludzie - i - no właśnie - ludzie (ehh, ale nie wszyscy, a ja dość często mam pecha...)

Dlatego jednak wolę się wyuczyć całej instrukcji obsługi, wiedzieć, że nie zawalę na ... yy... odmieńcie sobie słowo "pierdoła" w Miejscowniku :> Gdyby mnie oblano na czymś ważnym, czymś, przez co bezpośrednio zagrażam bezpieczeństwu ruchu, nie będę narzekać, chyba lepiej nie zdać i spowodować śmierci swojej czy innch. To tylko 134 zł...

Ale ze swojej strony chcę zrobić wszystko, co możliwe, żeby zdać.
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez cman » piątek 31 lipca 2009, 14:24

Bardzo dobrze, że chcesz zgłębiać techniczne aspekty samochodu, ale jeżeli chcesz się w kilka(naście?) dni nauczyć wszystkiego czym egzaminator mógłby Cię pozaprogramowo zagiąć, to nie masz na to szans.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez qwer0 » piątek 31 lipca 2009, 14:33

W instrukcji obslugi na pewno nie bedzie takich info.
Takie "instrukcje" to produkowali ruscy do samochodow z lat '60, '70 i '80, gdzie byla opisana kazda srubka po kolei.
Zdajesz egzamin na prawo jazdy, nie na mechanika pojazdowego, nikt tam od Ciebie takiej wiedzy wymagac nie bedzie.

A jak juz sama z siebie chcesz sie takich rzeczy nauczyc, to nie "pod clio", tylko ogolnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kamilka257 » piątek 31 lipca 2009, 14:33

oj, nie znasz moich możliwości, jestem największym kujonem w szkole :D przesadzam, ale wierz mi - potrafię się zmobilizować.

Oczywiście nie mówię, że gdyby powiedział "rozpoznaj za pomocą węchu, czy wlany jest olej mineralny, syntetyczny, czy półsyntetyczny" to bym odpowiedziała, ale ile mogę, tyle się nauczę. Przynajmniej wiem, że jeśli najpierw był syntetyczny, to nie można potem wlać półsyntetycznego ;-)
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez cman » piątek 31 lipca 2009, 14:42

No to akurat można :wink:. Ale mniejsza o to, tak jak pisał qwer0, jeśli już to ogólnie, a nie z instrukcji konkretnego modelu. No chyba, że serwisówkę, to tam już prędzej się czegoś dowiesz. Jak chcesz normalną instrukcję do tego Clio, to Ci mogę podesłać, ale niestety po czesku :P.
Ostatnio zmieniony piątek 31 lipca 2009, 16:37 przez cman, łącznie zmieniany 1 raz
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kamilka257 » piątek 31 lipca 2009, 15:56

hm, po czesku ? jednak nie skorzystam ;-) ale co ty mówisz, nie można mieszać rodzajów olejów! można mieszać np Lotos i jakąś inną "markę", ale nie te 3 rodzaje! nawet wczoraj mi mówił egzaminator.
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez cman » piątek 31 lipca 2009, 16:20

Napisałaś, że jeżeli najpierw był syntetyczny, to nie można potem wlać półsyntetycznego. Ja to rozumiem, że jeżeli silnik pracował na syntetycznym, to później przy wymianie, nie można zastosować półsyntetycznego. Nie pisałaś o dolewaniu ani mieszaniu. A jeżeli już chodzi o mieszanie, to też nie, że nie można, tylko nie jest to wskazane.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kamilka257 » piątek 31 lipca 2009, 20:58

to widzisz, nieścisłość, chodziło mi o to, że jeśli wskaźnik poziomu oleju zbliża się do "min", a pracował na syntetycznym, to nie mogę DOLAĆ półsyntetycznego (nie chodziło mi o całkowitą wymianę oleju, bo nie jestem mechanikiem i tego sama nie zrobię, a jak komuś daję pojazd pod opiekę, zlecając mu wymianę -całkowitą, co do ostatniej kropli, żeby nie było:P- oleju i płacę mu za to, to niech on się martwi, co potem wlać:P tylko niech mi powie, żebym wiedziała co DOlewać. Ale tak ogólnie to chyba nie powinno się wlewać lepszego oleju niż ten, co był używany wcześniej..? Gorszy można.
kamilka257
 
Posty: 37
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 20:07

Postprzez qwer0 » piątek 31 lipca 2009, 21:16

Mylisz chyba pojecia.
Albo zle Cie zrozumialem, albo uwazasz, ze mineralny - najgorszy, syntetyczny - najlepszy?
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości