Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez rqp » czwartek 16 lipca 2009, 12:59

Dzięki stafik za linka :) - przestudiowalem i wydaje mi sie jednak, ze B jest poprawna. Predkości i zawartość alkoholu do dość szczegółowe przepisy - sa różne w różnych krajach, wiec konwencja może tego nie regulować (zwlaszcza, że jest z 68 roku :roll: ... To pytanie może być nieprecyzyjne - mogło chodzić o ogólne przepisy ruchu drogowego i takie reguluje ta konwencja.

Co do Twojego pytania - na 100 ABC - miałem to. Skośnie może wynikać choćby z przebiegu drogi/przejazdu rowerowego, który nie musi być prostopadły do jezdni, a poza tym rowerzyści są nieprzewidywalni i możemy się przecież spodziewać wszystkiego :wink:
rqp
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek 14 lipca 2009, 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stafik » czwartek 16 lipca 2009, 14:07

rqp napisał(a):Dzięki stafik za linka :) - przestudiowalem i wydaje mi sie jednak, ze B jest poprawna.


Tzn chodzi ci o to że to właśnie Konwencja reguluje???

Przeciez są różne zawartości alkoholu w różnych krajach (np. Anglia) a także różne dopuszczalne prędkości.

aaa. sorry nie przeczytałem dokładnie twojego posta (wiadomo, pojutrze weryfikacja ) widze że chyba sie w tym pytaniu zgadzamy :)

Chciałbym sie jeszcze odnieść do pytania z układem ABS. Wydaje mi się że ABS jako taki nie ma służyć do skracania drogi hamowania, a raczej zapewnieniu kierowalności pojazdu.
Wówimy tutaj o SKUTECZNOŚCI hamowania.
A ta przy ABS najlepsza jest na mokrej i niejednorodnej nawierzchni.
Dlatego według mnie te odpowiedzi są poprawne.[/list]
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez rqp » czwartek 16 lipca 2009, 19:14

stafik napisał(a):aaa. sorry nie przeczytałem dokładnie twojego posta (wiadomo, pojutrze weryfikacja ) widze że chyba sie w tym pytaniu zgadzamy :)


Sorki, to moja wtopa - Ty odpowiedziałeś dobrze, ale zgadzamy się jak najbardziej co do poprawnej odp :)

Chciałbym sie jeszcze odnieść do pytania z układem ABS. Wydaje mi się że ABS jako taki nie ma służyć do skracania drogi hamowania, a raczej zapewnieniu kierowalności pojazdu.
Wówimy tutaj o SKUTECZNOŚCI hamowania.
A ta przy ABS najlepsza jest na mokrej i niejednorodnej nawierzchni.
Dlatego według mnie te odpowiedzi są poprawne.


Ja na necie znalazłem info, że tylko na suchej, jednorodnej nawierzchni typu asfalt, beton itp., ABS skraca drogę hamowania w porównaniu z pojazdem bez ABS (tak samo mówiono mi na kursie), ale też nie taka rola tego układu, jak słusznie zauważyłeś - ma przede wszystkim zapewnić kierowalność pojazdu podczas hamowania. To BAS zwiększa skuteczność hamowania.

Jeszcze odnośnie moich wcześniejszych pytań: na 1 znalazłem odpowiedzi, że mechaniczny i hydrauliczny (czy pneumatyczny też? podobne pytanie), 3 - w sumie nie ma nakazu wpisania konkretnej uwagi - może wpisać dowolną (z tym, że dyrektor go później z tego rozliczy), więc chyba ABC, 4 - ponoć za warunki holowania odpowiadają oboje, ale nie w równym stopniu, a za warunki podczas holowania tylko holujący. Trochę mi się to nie zgadza, bo jak holowany wyłączy światła pozycyjne w trakcie jazdy, to czemu miałby za to odpowiadać holujący...? :/ Czy ktoś miał to pytanie?
rqp
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek 14 lipca 2009, 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stafik » czwartek 16 lipca 2009, 20:00

Faktycznie, wiem ze jest takie pytanie, ale nie wiedziałem ze w dwóch wersjach. Powiem szczerze że zdawałem juz 3 razy i na nie nie trafiłem. I faktycznie na jedno z nich odp to cholujący i holowany ale nie w równym stopniu.

"przerywając egzamin wpisać dowolną uwagę" nie jestem przekonany czy to prawidłowo. Przecieź nie moge przerwać egzaminu i wpisac "przerwałem bo wole blondynki" :lol:
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez rqp » czwartek 16 lipca 2009, 21:17

teoretycznie możesz - system przyjmie wszystko, tylko czy można w praktyce... :wink:

dami111 napisał(a):Postój lub zatrzymanie pojazdu, niedostateczna widocznosc, z tyłu wystaje ładunek na 0,5m:
1. jesli jest w nmiejscu oswietlonym to mozna wyłączyc swiatła,
2. jesli postój poza jezdnia i poboczem nie musi miec włączonych
swiateł
3. musi miec włączone swiatła pozycyjne lub mijania


Ja też miałem to pytanie, ale w wersji "powyżej 0,5 m" i wtedy napewno jest poprawne odp 3. Art 52.2
rqp
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek 14 lipca 2009, 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez XPepeX » czwartek 16 lipca 2009, 22:50

Opony zimowe i skuteczność najlepsza przy hamowaniu:
a) w warunkach zimowych na suchej nawierzchni poniżej 7stopni
b) w warunkach zimowych na śliskiej nawierzchni
c) w każdych warunkach poniżej 7 stopni
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez stafik » czwartek 16 lipca 2009, 23:51

Ok. To troche z innej beczki:
Czy przyczepa lekka <750kg moze być przyczepą wieloosiową, tzn 2 osie oddalone o więcej niz 1m?
Było chyba takie pytanie dotyczące znaku B-7 (zakaz wjazdu z przyczepami) i właśnie z przyczepą lekką
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez oskbelfer » czwartek 16 lipca 2009, 23:51

XPepeX napisał(a):Opony zimowe i skuteczność najlepsza przy hamowaniu:
a) w warunkach zimowych na suchej nawierzchni poniżej 7stopni
b) w warunkach zimowych na śliskiej nawierzchni
c) w każdych warunkach poniżej 7 stopni


XpepeX tego niewiesz - nie wierzę :) :lol: 8) :P
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 00:01

XpepeX tego niewiesz - nie wierzę :)


Ja nie wiem, powiedz :D
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Postprzez remikoli » piątek 17 lipca 2009, 00:44

Odnośnie przyczepy było pytanie:
1.Znak B-7
a-nie dotyczy pojazdow z przyczepą jednoosiową
b-nie dotyczy pojazdów z przyczepą posiadającą oś pojedyńczą
c-dotyczy każdej przyczepy dwuosiowej

O ile do A iB jest podstawa prawna o tyle do odp.C nie jestem przekonany zwłaszcza o jeśli chodzi o wyraz "każdej"

Mnie nurtuje pytanie na które tak naprawdę nikt nie udzielił jasnej odpowiedzi:

2.Pojazd szynowy ruszający z przystanku liniowego znajdującego sie poza pętlą:
a-powinien zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu
b-nie jest włączającym się do ruchu
c-jest włączającym się do ruchu

3.Odpowiedzialność z tytułu OC za szkody wyrządzone w związku z ruchem pojazdów złączonych w celu holowania ponosi:
a-kierujący pojazdem holującym
b-kierujący pojazdem holowanym
c-obydwoje kierujący w równych częściach

Prawidłowa odp to A
remikoli
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 27 lutego 2009, 00:35

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 01:17

oskbelfer napisał(a):
XPepeX napisał(a):Opony zimowe i skuteczność najlepsza przy hamowaniu:
a) w warunkach zimowych na suchej nawierzchni poniżej 7stopni
b) w warunkach zimowych na śliskiej nawierzchni
c) w każdych warunkach poniżej 7 stopni


XpepeX tego niewiesz - nie wierzę :) :lol: 8) :P


no niestety nie wszystko co na pierwszy rzut oka wydaje się proste i dla mnie np. jest poprawne dla Komisji Weryfikacyjnej również takie jest, więc niewiem jak ty ale ja wolę zapytać innych, bo alfą i omegą nie jestem niestety 8). Wg mnie lepiej zapytać o drobnostkę niż potem przez głupotę oblać!!! Skoro Ty wiesz na 100% to się podziel odpowiedzią a nie wyśmiewasz mnie.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez XPepeX » piątek 17 lipca 2009, 01:20

remikoli odpowiedź na pytanie Cię nurtujące to A C.
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez remikoli » piątek 17 lipca 2009, 02:00

XpepeX jesteś pewien że odp. A i C są prawidłowe?Chodzi tu o fakt włączenia lub nie włączenia sie do ruchu.Pytanie sprecyzowane jest w ten sposób (a nawet sugeruje),że określa w jakich dokładnie okolicznościach pojazd ten rusza.A co, jeśli nie byłoby do pytania dopisane "znajdującego sie poza pętlą" ?Czy stwierdzenie to może miec wpływ na odpowiedzi?
remikoli
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 27 lutego 2009, 00:35

Postprzez oskbelfer » piątek 17 lipca 2009, 08:06

XPepeX napisał(a):
oskbelfer napisał(a):
XPepeX napisał(a):Opony zimowe i skuteczność najlepsza przy hamowaniu:
a) w warunkach zimowych na suchej nawierzchni poniżej 7stopni
b) w warunkach zimowych na śliskiej nawierzchni
c) w każdych warunkach poniżej 7 stopni


XpepeX tego niewiesz - nie wierzę :) :lol: 8) :P


no niestety nie wszystko co na pierwszy rzut oka wydaje się proste i dla mnie np. jest poprawne dla Komisji Weryfikacyjnej również takie jest, więc niewiem jak ty ale ja wolę zapytać innych, bo alfą i omegą nie jestem niestety 8). Wg mnie lepiej zapytać o drobnostkę niż potem przez głupotę oblać!!! Skoro Ty wiesz na 100% to się podziel odpowiedzią a nie wyśmiewasz mnie.


Soorki że tak to odebrałeś XpepeX - dużu tu piszesz i z reguły trafnie - wiec wyraziłem moje zdziwienie :) :)

Ale do meritum - ja to widze tak :) Skuteczność kazdej opony najlepsza jest na suchej czystej nawierzchni. Skoro na suchej najlepsza - to na śliskiej musi być gorsza.
W każdych warunkach - to dla mnie w żadnych warunkach - albo inaczej kazde warunki to piasek lub błoto lub lód bądź gołoledź.

Dlatego też uważam ze prawidłowa odpowiedź - A

Natomiast masz racje że lepiej zapytać - co w cale nie oznacza że odpowiedzi bedą zgodne z tym co układający miał na mysli.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez stafik » piątek 17 lipca 2009, 08:25

oskbelfer a nie uważasz że opona zimowa w warunkach zimowych na mokrej nawierzchni zachowa się lepiej niż letnia? Dokładnie taka jest odp. B i ja uważąm że prawidłowa odpowiedź to A i B.

A tak na marginiesie to czy poecie chodziło o porównanie z oponami letnimi??? czy o jakis inny parametr porównawczy?!
stafik
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 15 lipca 2009, 14:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości