silnik gaśnie w czasie jazdy

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez marcij » piątek 17 kwietnia 2009, 22:00

Ta kontrolka i ogolnie OBD , czy tam inne systemy samodiagnostyki nie sa po to , aby dolozyc kolejna denerwujaca kontrolke na desce. One sa po to by pomoc diagnozowac usterki. Jesli zapala sie ta kontrolka , to znaczy ze program komputera napotkal jakas nieprawidlowosc i jednoczesnie rzucil wyjatek , ktory gdzies zostal zlapany i zapisany. Jego odczytanie , da conajmniej wskazowke gdzie szukac przyczyn usterki.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Driver'ka » piątek 17 kwietnia 2009, 22:09

Czyli jak się podepnie do kompa, to on odczyta tą zapisaną usterkę co pokazywała kontrolka?
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez lled3 » sobota 18 kwietnia 2009, 14:25

tak.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Driver'ka » sobota 18 kwietnia 2009, 22:16

No i moje auto właśnie zaliczyło zgon totalny. Na początku nie chciało zapalić. W ogóle. Nie zaświecała się kontrolka silnika przy zapłonie, co normalnie zawsze robi. Po kilku próbach, wciśnięciu parę razy pedału gazu zaskoczył. Jadę, jadę i na światłach zgasł. Zapaliłam i zgasł. Przejechałam z 200m i zaczął się dusić (w czasie jazdy niby gasł, niby jechał. dodawałam gazu i normalnie zero reakcji.), aż w końcu zgasł zupełnie, wszystkie wskaźniki zegarów spadły na zero, zaświeciło się STOP i kontrolka oleju. Więc od razu zgasiłam auto, włączyłam awaryjne i dwóch znajomych pomogło mi go zepchnąć na parking. No i teraz totalnie nie wiem o co biega :( Brak oleju być nie mógł dlatego, że na wyświetlaczu pokazuje, że olej jest (chyba, że źle pokazuje :roll: ). Paliwo było blisko rezerwy, ale jeszcze na rezerwie nie jechał, więc brak paliwa też nie. Zresztą nie tak się chyba objawia... Zdaje się, że to już coś poważniejszego :cry2:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez moni84 » niedziela 19 kwietnia 2009, 12:58

lled3 napisał(a):moze czujnik polozenia walu ? na poczatek go przeczys, popraw zlacze.


to jest dobra rada
Sprawdź rezystancje czujnika od kilkaset ohm do 1k, ale to już musisz sama poszukać ile ma być dokładnie, ważna jest też rezystancja samych kabli trzeba to sprawdzić bardzo dokładnie. Czujnik będzie się znajdował prawdopodobnie przy kole pasowym na wale lub przy kole zamachowym, łatwo go znaleźć.
kategoria B, BE, C, CE
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez loser » czwartek 23 kwietnia 2009, 20:20

Driver'ka napisał(a):Zdaje się, że to już coś poważniejszego


Niekoniecznie.
Miałem podobnie (problem z zasilaniem). Koszt dwieście kilkadziesiąt (ale tam jest tanio)
Tylko trzeba znaleźć elektromechanika, który zna się na danym modelu.
Najprawdopodobniej jest to "ten model tak ma"
Auta z tego stulecia są nafaszerowane elektroniką i różnymi kablami, które ja łączą. Jak coś na etapie konstrukcyjnym lub produkcyjnym sknocą to auta z danego rocznika lub w ogóle dany model, aż do liftingu, lub nowej modelu, ma jakiś problem.

Daj sobie spokój z naprawianiem przez internet i tatę.
Elektromechanik powinien wiedzieć gdzie szukać.

Teoretycznie większy problem może być jak auto było bite. Wtedy trzeba by je bardziej rozgrzebywać i szukać przyczyny.
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez lled3 » czwartek 23 kwietnia 2009, 22:50

Elektromechanik powinien wiedzieć gdzie szukać.


to moze byc zgubne. dla Ciebie i samochodu.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez sisco » czwartek 23 kwietnia 2009, 23:16

Ja miałem tak u siebie to jakiś silnik krokowy siadł i trzeba było go wymienić. No ale to pewnie nie to ^^
Prawo jazdy od 1 kwietnia 2009.
OPEL ASTRA II 1,7 DTI Isuzu
sisco
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek 19 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez lled3 » piątek 24 kwietnia 2009, 01:19

zapewne przepustnicy.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Khay » piątek 24 kwietnia 2009, 06:38

lled3 napisał(a):to moze byc zgubne. dla Ciebie i samochodu.


Tia, bo nie przykręci wszystkiego kluczem dynamometrzyczny... :roll:
Akurat w takiej sytuacji dobry elektromechanik (z akcentem na elektro) znający daną markę na pewno więcej pomoże niż domorośli szpece z kluczem dynamometrycznym i tatuażem "renault" na czole swoimi radami przez internet.

Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » piątek 24 kwietnia 2009, 13:23

Akurat w takiej sytuacji dobry elektromechanik


owszem. DOBRY :), i bez akcentu na mechanik ... :roll:

a raczej elektronik, elektrotechnik, inżynier.

tylko gdzie takiego znajdziesz ? 95% to podstawić pod ścianę i rozstrzelać.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości