Zagotował mi sie płyn w chłodnicy...

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Xsystoff » czwartek 09 kwietnia 2009, 11:39

Aaaa, wiedzialem ze cos przegapilem 8) Trzy razy czytalem temat i zwatpilem juz w swoje oczy :wink:



Jak wymienialem u siebie termostat (japonczyk) to plyn nie lecial :roll:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cman » czwartek 09 kwietnia 2009, 11:46

No to ciekawe, może tam jakoś inaczej jest to skonstruowane, nie wiem. Ja do tej pory wymieniałem w trzech beemkach i motorze (Yamaha), no i wszędzie musiałem spuszczać przynajmniej połowę.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez marcij » czwartek 09 kwietnia 2009, 15:20

Tym niemniej przed wykrecaniem termostatu proponowalbym go jednak sprawdzic w samochodzie , bo do tego wystaraczy tylko dotknac chlodnice kilka razy.

A niski poziom plynu chlodzacego tez mogl sie przyczynic , do szybszego zagotowania.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez chantal » czwartek 09 kwietnia 2009, 16:49

A dzis rano chcialam sobie pojechac,zapalilam go a tu jak zaczal syczec,piszczec,no i syczy tak dalej,oczywiscie nie pojechalam juz nigdzie.Z tego co sie dowiedzialam prawdopodobnie poszla pompa wodna :cry:
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez cman » czwartek 09 kwietnia 2009, 17:09

Może być i pompa, chociaż to się rzadziej zdarza. Jesteś pewna, że to ona? Jeśli piszczy, to może tylko pasek klinowy?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez chantal » czwartek 09 kwietnia 2009, 19:15

on bardziej syczy i taki szum slychac,dzwonilam do mechanika,mowil ze moze byc pompa,mial przyjechac,zobaczyc ale cos go nie widac.
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez moni84 » czwartek 09 kwietnia 2009, 19:44

albo uszczelka pod głowicą
kategoria B, BE, C, CE
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez chantal » czwartek 09 kwietnia 2009, 19:48

uszczelka by odpadla i takie by byly objawy?
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez moni84 » czwartek 09 kwietnia 2009, 20:51

Sprawdź czy nie masz białego nalotu pod korkiem wleu oleju i jak wygląda olej na bagnecie. Można jeszcze zalać do pełna układ chłodzenia, odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym i obserwować czy nie wydobywają się bańki powietrza przy pracującym silniku.
kategoria B, BE, C, CE
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez chantal » czwartek 09 kwietnia 2009, 21:59

czyli jak jest ten bialy nalot i wydobywaja sie banki powietrza to w takim razie uszczelka?i tylko uszczelka by byla do wymiany?nie wiem czy silnik nie jest zalany,ciezko stwierdzic samemu,mial mechanik zobaczyc ale nie dotarl.
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez marcij » czwartek 09 kwietnia 2009, 22:43

chantal napisał(a):tylko uszczelka by byla do wymiany?....


az uszczelka
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez chantal » czwartek 09 kwietnia 2009, 22:50

az uszczelka,czyli ze to powazna sprawa,chcialabym sie dowiedziec jeszcze czy jezeli to uszczelka to silnik tez jest zalany?ja myslalam ze przy wymianie uszczelki to malo roboty ale wyglada na to ze to cos powazniejszego.
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez marcij » czwartek 09 kwietnia 2009, 23:55

chantal napisał(a):..... silnik tez jest zalany?....


Co masz na mysli piszac zalany ? Potocznie mowi sie ze silnik sie zalewa , jak dostaje za duzo paliwa i w mieszance jest zbyt duzo paliwa , co uniemozliwia zaplon.

W kazdym razie , jak piszesz , ze wydaje niepokojace dzwieki , to lepiej go nie ruszac i nech go poslucha ktos kto ma o tym jakies pojecie, bo niestety obawiam sie , ze ani my nie jestemy Ci w stanie pomoc, ani Ty nie jestes w stanie Jej pomoc. Jak doszlo do powazniejszego przegrzania silnika , to tam sie mogly w srodku rozne jaja podziac.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez cman » piątek 10 kwietnia 2009, 08:51

chantal napisał(a):ja myslalam ze przy wymianie uszczelki to malo roboty ale wyglada na to ze to cos powazniejszego.

Jeżeli jest to rzeczywiście uszczelka, to do samej jej wymiany jest trochę rozbierania (pokrywa rozrządu, kolektory ssące, wydechowe, pasek rozrządu i głowica), no i potem włożenie nowej. Ale jeśli głowica była przegrzana, to najczęściej jest krzywa i wtedy dochodzi jej planowanie (szlifowanie), wymiana uszczelniaczy, simeringów, regulacja zaworów, sprawdzenie szczelności. Czasami się też okazuje, że niektóre zawory i prowadnice są do wymiany, czasami też pasek rozrządu z napinaczami może się już zbliżać do wymiany, a skoro wszystko jest już rozebrane, to warto i to wymienić.
Później ustawienie rozrządu, skręcenie wszystkiego, nowe uszczelki kolektorów i pokrywy rozrządu.
Łączny koszt to zazwyczaj 700-800 zł (bez rozrządu i zaworów), a i tak taka głowica już raczej nigdy nie będzie taka sama i w przyszłości może się sama z siebie krzywić. No i na koniec wymiana oleju i płynu chłodzącego, bo się wzajemnie zasyfiły.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez tom9 » piątek 10 kwietnia 2009, 09:33

jednym slowem remont silnika :?
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości