skarga na instruktora

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Re: skarga na instruktora

Postprzez easy__rider » wtorek 17 marca 2009, 14:41

bruno666 napisał(a):
Marix napisał(a):Biegu za zakręcie się raczej nie redukuje ;-)
Jak już to przed zakrętem

Bo dlaczego?


Witam
jestem 33 lata kierowcą, 1,5 roku instruktorem
Każdy kieowca znać powinien 3 prawa Murphy'ego :

I - Im bardzie skomplikowana konstrukcja tym bardziej zawodna
II - Jeśli coś może pójść źle, to napewno pódzie
III - Jak pójdzie źle to w najmniej oczekiwanym momencie

Kiedy redukować bieg

1. Najlepiej w ostatniej chwili tuż przed wejściem w zakręt. Częstym błędem kursantów jest redukcja "na zapas" 50-100 m przed zakrętem i dojeżdżanie na wciśniętym sprzęgle z jednoczesnym hamowaniem. To już jest jest groźne bo w razie śliskiej nawierzchni wpadamy w poślizg nie zdając sobie z tego sprawy w pierwszej chwili - dkręcamy kierownicę --- a autko "jedzie" (czytaj ślizga się) prosto. A jeśli jest sucho ??? NIc nam nie grozi ??? Otóż nie grozi nam... w przypadku awarii sprzęgła (patrz prawa Murphy'ego) nastąpi dość gwałtowne hamowanie silnikiem z ryzykiem uszkodzenia silnika, a konretnie sterowania zaworami, bo nastąpi gwałtowny wzr obrotów.

2. Teoretycznie można zredukować bieg po wyjściu z zakrętu (dopuszczają to różni instruktorzy techniki jazdy) choć sam rzadko (prawie nigdy) nie stosuję tego rozwiązania, bo przy wychodzeniu z zakrętu nie mamy dynamiki (mocy na kołach)

Wbrew temu co Matrix napisał często redukuję bieg w trakcie zakrętu, ale z drugie strony nie jest to regułą bo wszystko zależy od nawierzchni, ale i co nakważniejsze od umiejętności kierowcy.

Przede wszystkim należy pamiętać, że przy śliskiej (ośnieżonej czy też oblodzonej) nawierzchni zakręt należy pokonywać przy w miarę stałej prędkości, a zatem redukcja przed zakrętem, minimalna (lub wcale) ilość gazu na całej długości łuku, monimalnie wcześniejsze wyprowadzanie z zakrętu inaczej siła inercji "przekręci" nam zakręt z jednoczesnym delikatnym dodaniem gazu. I znowu wszystko zależy od umiejętności kierowcy ale teź i od tego czy mamy samochód z przednim czy tylnym napędem

Inaczej sprawa wygląda gdy droga nie jest śliska. Tutaj zakręt można nawet rozbić na dwie połowy, gdzie w pierwszej heszcze dohamowujemy, w środku szybka redukcja i wyjście z gazem.

Kiedy tylko spada śniegzabieram swoich kursantów na "lodowisko" i każę się ślizgać aby nauczyli się poznawać pierwsze objawy poślizgu i dodatniego (przy ostrej gazówce) jak i ujemnego (pełne hamowanie bez ABS-u ; bo to przecież tylko elektronika, która może nawalić)

Inna sprawa, że większość instruktorów każe jeździć powoli, ostrożnie, i jak już taki żółw trafi na egzamin, to nie dziwota, że egzaminator myśli tylko gdzie i jak takiego ślimoka uwalić

Co do nierzetelego instruktora / OSK
KURSANT M PRAWO W DOWOLNYM MOMENCIE PRZERWAĆ SZKOLENIE W DANYM OSK I PODJĄĆ DALSZE SZKOLENIE W INNYM OSK.
OBOWIĄZKIEM KIEROWNIKA OSK JEST WYDAĆ OSOBIE SZKOLONEJ ORYGINAŁ KARTY SZKOLENIA ( i inne dokumenty np badanie lekarskie) a kursant przekazuje kartę w nowym OSK gdzie w zamian otrzyma nową kartę szkolenia.

Ludzie czytajcie przepisy

Pozdrawiam forumowiczów
easy__rider
 
Posty: 12
Dołączył(a): sobota 14 marca 2009, 16:09
Lokalizacja: Łódź

Re: skarga na instruktora

Postprzez megamind » piątek 20 marca 2009, 18:19

easy__rider napisał(a):Inaczej sprawa wygląda gdy droga nie jest śliska. Tutaj zakręt można nawet rozbić na dwie połowy, gdzie w pierwszej heszcze dohamowujemy, w środku szybka redukcja i wyjście z gazem.

To jest technika dla wprawionych już kierowców a nie dla początkujących.
Wszyscy pominęli aspekt sterowania pojazdem. Zdecydowanie lepiej jak kursant ma na zakręcie obie ręce na kierownicy.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Re: skarga na instruktora

Postprzez bruno666 » piątek 20 marca 2009, 19:43

megamind napisał(a):Zdecydowanie lepiej jak kursant ma na zakręcie obie ręce na kierownicy.

I co ma powiedzieć biedny kursant kat. C, gdzie podczas ruszania ze skrzyżowania przy lewoskręcie musi wykonać np. 3 zmiany biegów podczas pokonywania skrętu?
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

re

Postprzez miski » piątek 20 marca 2009, 22:27

Na egzaminie nie wykonuje się parkowania tyłem.
miski
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek 20 marca 2009, 22:12

Re: re

Postprzez rufioo » piątek 20 marca 2009, 22:43

miski napisał(a):Na egzaminie nie wykonuje się parkowania tyłem.


skad taka wiedza??? i czemu sie nia dzielisz??
---------------------------> Wyższa Szkoła Jazdy <-------------------------
------------------------------> www.wsjazdy.pl <---------------------------
Avatar użytkownika
rufioo
 
Posty: 202
Dołączył(a): środa 15 października 2008, 20:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ale-fajnie » piątek 20 marca 2009, 23:56

Na egzaminie nie wykonuje się parkowania tyłem.

Dziwne. Zawsze mi się wydawało, że np. takie równoległe na kat. B jest tyłem :D I WORD-om też się tak wydaje.
Avatar użytkownika
ale-fajnie
 
Posty: 458
Dołączył(a): sobota 31 stycznia 2009, 18:44

Re: re

Postprzez easy__rider » niedziela 22 marca 2009, 17:29

miski napisał(a):Na egzaminie nie wykonuje się parkowania tyłem.


Totalna bzdura
Zgodnie z instrukcją egzaminowania egzaminator ma do wykonania zdania minimum w tym np parkowanie prostopadłe przodem lub skośne i bla bla bla, lub parkowanie równoległe tyłem i zawracanie z użyciem biegu wstecznego i bla bla bla (cała reszta programu).
CO TO ZNACZY ??? ano to że jeśli podczas egzaminu praktycznego egzaminator każe zaparkować równolegle tyłem, a nie będzie parkowania prostopadłego przodem, ani skośnego, ani manewru zawracania z wykorzystaniem biegu wstecznego ( w bramie, podjeździe lub na 3) to bez względu na wynik egzaminu egzamin może zostać UNIEWAŻNIONY jako prowadzony NIEZGODNIE z instrukcją. Podobnie z poleceniami egzaminatora - nie mogą być niezgodne z przepisami. W przypadku polecenie "proszę skręcić w lewo na najbliższym skrzyżowaniu" gdy mamy zakaz skrętu w lewo, można natychmiast unieważnić egzamin.
W trakcie egzaminu egzaminator musi wykonać program MINIMUM, ale MOŻE też zrobić program MAXIMUM, czyli wszystkie dostępne manewry. Dlatego egzamin praktyczny w ruchu drogowym ma trwać minimum 40 min , a max 120 min.

Pozdrawiam
easy__rider
 
Posty: 12
Dołączył(a): sobota 14 marca 2009, 16:09
Lokalizacja: Łódź

Re: re

Postprzez Duszek » niedziela 22 marca 2009, 18:19

easy__rider napisał(a):Dlatego egzamin praktyczny w ruchu drogowym ma trwać minimum 40 min , a max 120 min.


Skąd to max? :roll: Jest cos o czym nie wiem?
Ósma pasażerka mazdy.
Szczęśliwa posiadaczka kategorii B i C :D
C+E - w trakcie.
A i D - w planach :wink:
Avatar użytkownika
Duszek
 
Posty: 534
Dołączył(a): piątek 04 lipca 2008, 21:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

witaj

Postprzez marcin-stg » niedziela 22 marca 2009, 22:00

Ja złożyłem skargę na Instruktora nauki jazdy do Urzędu Miasta w Gdańsku. Wydział Spraw Obywatelskich. Skargi takie składa się chyba w Urzędzie Powiatowym, Wydział Komunikacji. Miałem bardzo poważny problem z Ośrodkiem Szkolenia Kierowców w Gdańsku oraz instruktorem nauki jazdy.

http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... hp?t=12852
marcin-stg
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek 01 maja 2008, 16:23

Postprzez wersowa » czwartek 02 kwietnia 2009, 16:24

Dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!

Wybaczcie moje laickie przedstawienie sprawy ze zmiana biegu, chodziło mi o to, że wchodząc w zakręt mam mieć dwójkę.
wersowa
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa 11 marca 2009, 00:35
Lokalizacja: Kraków

Re: re

Postprzez megamind » czwartek 02 kwietnia 2009, 17:52

easy__rider napisał(a):Zgodnie z instrukcją egzaminowania egzaminator ma do wykonania zdania minimum w tym np parkowanie prostopadłe przodem lub skośne i bla bla bla, lub parkowanie równoległe tyłem i zawracanie z użyciem biegu wstecznego i bla bla bla (cała reszta programu).
CO TO ZNACZY ??? ano to że jeśli podczas egzaminu praktycznego egzaminator każe zaparkować równolegle tyłem, a nie będzie parkowania prostopadłego przodem, ani skośnego, ani manewru zawracania z wykorzystaniem biegu wstecznego ( w bramie, podjeździe lub na 3) to bez względu na wynik egzaminu egzamin może zostać UNIEWAŻNIONY jako prowadzony NIEZGODNIE z instrukcją.

W trakcie egzaminu egzaminator musi wykonać program MINIMUM, ale MOŻE też zrobić program MAXIMUM, czyli wszystkie dostępne manewry. Dlatego egzamin praktyczny w ruchu drogowym ma trwać minimum 40 min , a max 120 min.

Nie mieszaj. Na egzaminie wykonuje się jedno parkowanie. Instrukcja wyraźnie wskazuje: prostopadłe przodem lub skośne przodem lub równoległe tyłem.
Te 120 min to już kompletne bujdy. Nigdzie nie ma takiego ograniczenia.

bruno666 napisał(a):
megamind napisał(a):Zdecydowanie lepiej jak kursant ma na zakręcie obie ręce na kierownicy.

I co ma powiedzieć biedny kursant kat. C, gdzie podczas ruszania ze skrzyżowania przy lewoskręcie musi wykonać np. 3 zmiany biegów podczas pokonywania skrętu?

Wszystkie wypowiedzi są raczej o B.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Postprzez bruno666 » czwartek 02 kwietnia 2009, 18:01

Aha. W B nie wolno, a w C wolno.
Bieg się zmienia wtedy, gdy trzeba to zrobić, a nawyk należy nabierać od początków za kółkiem, bo potem na kursach C mówią: ale na B to mi nie pozwalali patrzeć w lusterka i nie pozwalali zmieniać biegów jak skręcam.
A te teorie o dociskach osi, uślizgach itp. to sobie zostawcie na kursy jazdy ekstremalnej po lodzie.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Re: re

Postprzez cman » czwartek 02 kwietnia 2009, 18:15

megamind napisał(a):Nie mieszaj. Na egzaminie wykonuje się jedno parkowanie. Instrukcja wyraźnie wskazuje: prostopadłe przodem lub skośne przodem lub równoległe tyłem.

Wykonuje się tyle parkowań, ile sobie egzaminator zażyczy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: re

Postprzez miciu10 » piątek 03 kwietnia 2009, 08:20

cman napisał(a):
megamind napisał(a):Nie mieszaj. Na egzaminie wykonuje się jedno parkowanie. Instrukcja wyraźnie wskazuje: prostopadłe przodem lub skośne przodem lub równoległe tyłem.

Wykonuje się tyle parkowań, ile sobie egzaminator zażyczy.

I które będą oceniane? Czy nie mogłoby być to podstawą do odwołania jeśli jedno z pierwszych dwóch parkowań było wykonane pozytywnie, a egzaminator zażyczył sobie kolejnych i jedno z tych kolejnych znowu byłoby wykonane źle, a do oceny wybrane zostały te nieudane manewry?
Bo prawo mówi, że:
wynik egzaminu jest pozytywny jeśli wykonała poprawnie zadania z tabeli oraz, że wynik jest negatywny jeśli dwukrotnie wykonała dane zadanie nieprawidłowo. Sprzeczność może się już pojawić jeśli zadanie było wykonywane trzykrotnie.
miciu10
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 05 grudnia 2008, 13:14

Re: re

Postprzez cman » piątek 03 kwietnia 2009, 09:13

miciu10 napisał(a):I które będą oceniane?

Wszystkie.

Rozporządzenie napisał(a):§ 12. 1. Osoba egzaminowana uzyskuje:
1) pozytywny wynik egzaminu praktycznego, jeżeli poprawnie wykonała zadania, o których mowa w § 9;

Poprawnie wykonała zadania - niezależnie od liczby każdego z nich.

Rozporządzenie napisał(a):2) negatywny wynik egzaminu praktycznego, jeżeli:
a) dwukrotnie nieprawidłowo wykonała to samo zadanie egzaminacyjne - z zastrzeżeniem pkt 3

Czyli na przykład, miała wykonać pięć parkowań, dwa wykonała nieprawidłowo - wynik negatywny.

Nic zatem nie zabrania wykonania tych samych zadań egzaminacyjnych wiele razy. Zresztą, jednym z zadań egzaminacyjnych jest między innymi: "Przejazd przez przejścia dla pieszych" - i naturalnie to zadanie jest, a wręcz musi być wykonywane kilkanaście albo kilkadziesiąt razy. A jest to takie samo zadanie egzaminacyjne, jak np. parkowanie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości