coen napisał(a):Oczywiscie, ale akurat w przypadku rwd z silnikiem z przodu efekt bezwladnosci tez wystepuje i to z przodu.
Tak. Ale w RWD oś przednia sobie z tym poradzi lepiej bo jak sam napisałeś:
Dlatego, ze przednia os w rwd ktora skreca wieksza mase nie ma dodatkowych zadan niz tylko skrecac ? Wydaje sie logiczne :)
I tak właśnie jest. Z tym że RWD nie oznacza większej masy przodu pojazdu.
Z tego co znalazlem na sieci to suma przyczepnosci jest stala. Czyli sugerujesz, ze w zaleznosci od sytuacji (nawierzchni rozumiem) a nie tylko od samej opony bedzie zalezec stosunek w jakim owa przyczepnosc bedzie zabierana ?
Zależy to od opony, ustawienia kół i nawierzchni. Suma przyczepności jest stała ale tym manewrem możesz spożytkować ją z maksymalnym ukierunkowaniem w strone w którą chcesz jechać. Dobrze to widać na rajdach po odcinkach szutrowych. Ostre zakręty pononywane na pełnym gazie przy buksujących kołach ustawionych w kierunku wyjazdu z zakrętu.
No jednak jesli przod mi wyjezdza i odejme gazu to nagle zaczyna skrecac ponownie
Bo zerwałeś przyczepność przez minimalnie zbyt dużą prędkość. Jeśli wyhamujesz obojętnie w jaki sposób to poślig ustanie.
Z tym dociazaniem - jednak wydaje mi sie ze w fwd daje to tez widoczne efekty, co wiecej przez moment mozna dodac gazu wiecej niz mozna by przy tej samej predkosci na nie dociazonym przodzie (czyli zanim przod sie odciazy ;) )
Tylko że dodając gazu zawsze odciążasz przód bo transfer masy jest na tył pojazdu. Dociążenie osi przedniej i dodanie gazu to dwie sprzeczne sprawy.