Przy wykonywaniu manewru parkowania prostopadłego przodem, możliwa jest jedna możliwość zmiany toru jazdy, czyli każdy Egzaminowany może wykorzystać jedną przysługującą mu korekte.
Korekta, polega na :
1.Zatrzymaniu pojazdu w czasie wykonywania zadania egzaminacyjnego,
2.Jazdę do przodu po uprzednim zatrzymaniu, z wyjątkiem jazdy do punktu rozpoczęcia wykonywanego zadania, gdyż byłoby to ponowne wykonywanie tego zadania, a nie korekta toru jazdy.
Z możliwości zastosowania korekty, można skorzystać w dowolnym miejscu w czasie wykonywanego zadania, z wyjątkiem przypadku, gdy:
1.nastąpi potrącenie pachołka lub najazd na linię ograniczającą stanowisko,
1*.Linia 5 m, o której mowa, nie jest linia która ogranicza stanowisko, ponieważ TY wyjeżdżasz i de FACTO już wyjechałeś z tego stanowiska
2.osoba potwierdzi zakończenie wykonywanego zadnia.
Parkowanie Prostopadłe przodem :
Nie ma sensu, pisać JAK wykonywać manewr parkowania prostopadłego przodem, ale warto napisać w jakim miejscu na placu manewrowym - wykonywany manewr zaczynamy i w jakim miejscu uznaje się manewr za zakończony.
1.Jeżeli chcemy przystąpić do wykonywania manewru parkowania prostopadłego przodem, musimy się odpowiednio do tego manewru przygotować, czyli w odpowiednim miejscu ustawić samochód.A należy go ustawić, na lini pięciometrowej..Czyli ustawiamy się tak, jak ustawiamy się do wykonania manewru jazdy do przodu i do tyłu.Czyli na Łuku.Manewr zostaje rozpoczęty, z chwilą gdy samochód ruszy do przodu.
2.Manewr uznaje się za zakończony w chwili gdy samochód zatrzyma się PRZED PRZEKROCZENIEM lewej granicy lini pięciometrowej.
*
Na placu manewrowym znajdują się LINIE.Linie są dwie : Linia 5 m., skąd wykonuje się parkowanie prostopadłe przodem, oraz linia 3,5 m, skąd wykonuje się parkowanie skośne.Prawa granica lini 5 m i 3,5 metrowej znajduje się bliżej stanowisk wjazdowych...
Ad.2 Właśnie wtedy manewr uznaje się za DEFINITYWNIE ZAKOŃCZONY.A następna zmiana toru jazdy, czyli :
...a następnie zatrzymujesz się i skręcając kierownicą w lewo jedziesz do przodu....
...jest czynnością która polega na USTAWIENIU się do wykonania kolejnego manewru.Czyli "skręcenie kierownicą w lewo i jazda do przodu", nie jest korektą, tylko USTAWIENIEM się do wykonania nastepnego manewru, np.do zawracania.Krótko mówiąc : to nie jest korekta, ponieważ koretke, można zastosować wykonując tylko zadanie egzaminacyjne, a tymczasem, w miejscu tym zadanie już zostało zakończone i następuje dalsza JAZDA w celu ustawienia się do wykonania kolejnego,następnego, manewru.martenzz napisał(a):dwie korekty mozna tu zrobic, PIERWSZĄ wjezdzajac, najechac na pacholek, wycofac, i wjechac a wyjezdzajac nie dbac o to czy zmiescimy sie przed lina przerywaną, i w razie gdy mozemy na nia najechac robimy DRUGA korekte.
Bzdura Gdy najdziesz na pachołek, czyli go potrącisz, NIE MASZ PRAWA do korekty, ponieważ gdy najedziesz na pachołek, wykonanie zadania uznaje się za NIEPRAWIDŁOWE.W konsekwencji, egzaminator, nakaże ci, ponowne wykonanie zadania, ponieważ masz możliwość powtórzenia manewru, w związku z przysługującą ci drugą szansą.Wyjeżdzając tyłem ze stanowiska, musisz uważać, aby nie przekroczyć lewej granicy linii 5 m.Z chwilą gdy linie przekroczysz, TO NIE MASZ PRAWA do KOREKTY, tylko zadanie zostaje niezaliczone.ZOBACZ :
Samochód prawidłowo ustawił się do wykonania manewru, ruszył do przodu, zasygnalizował zmianę kierunku jazdy, poczym skręcił na prawo - jadąc dalej w kierunku Garażu,
Niestety, Egzaminowany ZA WCZASU uznał że dalsza jazda, spowoduje potrącenie słupka, czyli wie, że jeśli pojedzie dalej, to manewr zostaje niezaliczony.Dlatego ZA WCZASU - nie NAJEZDZAJAC na słupek - Egzaminowany zatrzumuje pojazd i ...
Korzysta z możliwości zmiany toru jazdy, czyli z przysługującej mu korekty i cofa pojazd do tyłu ( nie przekraczając lini 5m) i...
poprawnie wjeżdża do stanowiska. Teraz zobacz tutaj :
Wyjeżdżając ze stanowiska - wyjeżdża tyłem, dojeżdżając i nie przekraczając lini 5 m.Gdy linie 5 m przekroczy, Egzaminator nie zaliczy zadania egzaminacyjnego.Ale niekoniecznie, trzeba wyjechać, tak się ustawiając, można tylko dojechać i zakręcić kierownicą :
... może wyjechać tak i tak PRZED linią 5 m, zatrzymać pojazd. Wtedy manewr uznaje się za zakończony.Po czym w celu, wykonania innych zadań egzaminacyjnych, czyli w celu początkowego ustawienia się do wykonania następnego manewru - kręcimy kółkiem na lewo i jedziemy.*
Samochód powinien być ustawiony pomiędzy dwoma przerywanymi liniami, a to jest chyba samochód ciężarowy i pewnie dlatego na rysunku ustawił się - przekraczając prawą granice lini - nie sugeruj się tym.Ważne, abyś ustawił samochód, pomiędzy tymi dwoma liniamimartenzz napisał(a): Jutro idę do instruktora , ktory twierdzi, ze byl na jakiejs konferencji i podobno wprowadzili wlasnie cos takiego. nawet twierdzil, ze jak nie pozowolilby tak wjezdzac to zglosi ta sprawe "wyzej"
Hm ...jaka to konferencja, może rzeczywiście są jakieś nowości :?: :idea: