Gaz czy diesel?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez BOReK » wtorek 20 stycznia 2009, 18:00

No to jeszcze offtopowo - a co ma segment do rzeczy? Chciałem tylko pokazać, że jest masa samochodów z mniejszymi silnikami, równie dobrze wyposażonych i wygodnych, które zostawią Omegę daleko z tyłu. Natomiast po segmencie z Omegą konkuruje Legend i sorry, ale to auto jest i nieco lepiej wyopsazone, i znacznie szybsze. :D

Wracając do tematu wysunę jeszcze argument, też związany z wygodą - zapach. Pomijam tankowanie, bo wszystkie paliwa śmierdzą (chociaż ja te zapachy w małych stężeniach lubię :D). Często jednak jadąc za jakimś pojazdem mogę stwierdzić "na nos", że to auto jest zasilane gazem. Poza tym trwałość. Jak to się dzieje, że jakoś wszyscy zgodnie twierdzą, że i świece prędzej szlag trafia na gazie, i zawory?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez coen » wtorek 20 stycznia 2009, 21:07

Kolega ma samochod na gaz, jak Mu sugerowalem, zeby nie wrzucal na luz przed kazdym skrzyzowaniem a dojechal na biegu, to stwierdzil, ze w jego samochodzie sie nie da bo gasnie... domyslam sie, ze nie jest to standardowe zachowanie samochodu na gaz ale gdy jedzie na benzynie to raczej nic takiego sie nie dzieje ... Co wiecej, podejrzewam, ze niewiele mozna z tym zrobic w jego przypadku, bo inaczej pewnie by to naprawil.

Inna sprawa, ze zwykle tankuje co 500/600 km a moglbym zadziej. Na gazie raczej trzeba czesciej 'zajezdzac' na stacje paliw (a nie sadze, zeby ktos wykorzystywal na codzien i gaz i benzyne, wtedy oszczednosc mniejsza).

Co do Omegi, silnik faktycznie fajny ale ile to pali gazu na 100-we wole nie myslec :)
Dwyane, tekst z Twojego podpisu (o znikajacej w lusterkach 'bmce') uwazam za przesadnie prowokacyjny ;) Generalnie taka 'bmka' jak podejrzewam prowadzi sie duzo lepiej niz, badz co badz opel o ktorych zawieszeniu slyszalem raczej nieciekawe opinie. Na ten przyklad kolega jezdzil Astra II (wiem, ze to nie omega ale za to mlodszy samochod) i Focusem i twierdzi, ze wlasciwosci jezdne tych samochod to zupelnie inna bajka (nie na korzysc opla ;) ).
Na prostej Twoje 211 koni i 270 Nm moze robic wrazenie (choc bywaja mocniejsze 'bmki') ale pytanie jak spisuje sie na kretych drogach i czy tam tez kasujesz bmk'i (zakladajac, ze maja sie ochote z Toba scigac, bo podejrzewam, ze bmk'a (czy np. wspomniany focus albo wysmiewana przez Ciebie laguna) nawet o troche mniejszej mocy (czyli takie powiedzmy 2.0) w krotkim czasie znikla by Ci ale nie w lusterkach :) choc moge sie mylic ).

Zeby byla jasnosc, nie jestem posiadaczem bmw ani zadnym ich fanem.
coen
 
Posty: 80
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 08:10

Postprzez modzel » wtorek 20 stycznia 2009, 22:02

borek

polonez z gazem ~90tys km
toyota 1 z gazem ~50 tys km
toyota 2 z gazem ~ 70 tys km

świece zgoda wymienia się częściej ale to koszt 20zł/sztukę czyli średnio co 2 lata... no koszmarny wydatek

a zawory sprawdzane i brak potrzeby regulacji
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mat4u » wtorek 20 stycznia 2009, 23:25

tak kontynuujac temat to....
escorta mialem na gaz - zadowolony bylem :D
toledo diesel - zadowolenie przy predkosci 80-90km/h w trasie i nic wiecej..... boooshe tak sie jechac nie da.... a przycisne do 120-130 to sie wir w baku robi przy 1.9TD.... wg mnie to porazka (jesli oszczedne jezdzenie)
a jesli chodzi o wymienianie czesci.... to juz tulejke przy pompce wymienialem bo pekla :x i szczerze mowiac.... w gazowniku moze czesciej sie wydaje na filtry itp... ale w dieslach tez zawsze jest cos do wymiany.... nie mowie tu o dieslach z 2006r :D czy cos tylko o TD z 93 roku w porownaniu z escortem 92r

i tak dalej mowiac jak jutro do transakcji dojdzie to zamieniam toledo na passata b3 1.8 na gazie :D zobaczymy jak to teraz bedzie
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez modzel » środa 21 stycznia 2009, 01:27

nowy oszczędny diesel ma sporą wadę - podatny na paliwo złej jakości
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BOReK » środa 21 stycznia 2009, 02:29

Nie no, stare diesle to klekoty, nie ma co się szczypać. Ale nawet nowsze potrafią niemiło zaskoczyć - widziałem jak podczas ruszania facet coś strasznie nisko zdusił Merca (na oko rocznik 2000-2003), to zaterkotał jak traktor... Fakt, przy zgazowanych takich efektów nigdy nie zauważyłem, może dlatego że kierowcy świadomie i odruchowo kręcą je wyżej.

Wciąż jednak widzę, że benzyna wychodzi najdrożej, ale i najwygodniej. A z gazem sprawa zaskakująca: na forach ludzie wychwalają to pod niebiosa, a wśród znajomych każdy klnie w żywy kamień. Nieważne która instalacja i jak bardzo zadbana, zawsze coś im nie gra. Diesle odpowiednio są zachwalane/rugane rzadziej, a jedyny napotykany problem z benzyną jest taki że droga i sporo jej się pali. Ot, ciekawostka. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez mat4u » środa 21 stycznia 2009, 11:21

jak szuka sie niedomagan.....
to kazdy samochod bedzie zly..... a z tych wszystkich najoszczedniej na gaz.... wiec co wybrac???

i nie obrazaj borek mojego Toledo :P gdyby mniej palil przy 140 to i bym go dalej mial :P a tak to chce sie go pozbyc osobie ktora potrzebuje jezdzic 100 - 110 :D

ja naprawde bylem zadowolony z escorta na gaz.... mial ta instalacje gdzie automatycznie przelaczal sie na gaz po jakims czasie :D noo ale coz..... ciezarowka pozbawila mnie tego fordzika :P
powiem szczerze ze raz mialem gaz z lotosu z miejscowosci blisko gdanska..... za cholere nie chcial i gasl :evil: to przelaczylem na benzyne pojechalem obwodnica a pozniej na kawalek autostrady i tak przydusilem praktycznie do dna.... i wtedy przelaczylem na gaz.... troche przymulilo i poszedl dalej :D

a tak jeszcze dodajac co bylo by lepsze od benzyny, ropy i LPG....
CNG :D tani gaz bardziej kaloryczny od benzyny :D aczkolwiek tankowanie w 20 stacjach w polsce czynyych pare dni w tygodniu pare godzin w dniu :D
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez BOReK » środa 21 stycznia 2009, 14:11

Tak, CNG byłoby fajne, gdyby nie ciężka i droga instalacja do niego oraz mała liczba stacji. No ale jak tak, to można się bawić z napędem wodorowym, paliwo ekstremalnie tanie, choć instalacja tez droga. W dodatku jak chłodnica przecieka, to można uzupełniać z wydechu. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez mat4u » środa 21 stycznia 2009, 15:42

a predkosc max = 110 km/h tak??
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dwyane » czwartek 22 stycznia 2009, 07:25

Co do Omegi, silnik faktycznie fajny ale ile to pali gazu na 100-we wole nie myslec :)

Średnio w cyklu mieszanym 13-15 l więc to nie tak żle. Zawieszenie w Omedze jest bardzo dobre, komfortowe i zarazem bezpieczne, możesz szybko pojechać w zakręcie i nic się nie stanie, to auto nie wychyla się na boki, nic się nie dzieje. Trwałe też jest bo u mnie po 150000 km amorki są GM, oryginalne a sprawują się jak nowe ;p
Ale najlepsze w Oplach jest nagłośnienie :lol: a jeśli jest to w dodatku Bose to po prostu bajka 8) Sory ale większość aut z seryjnym nagłośnieniem wymięka przy Omedze pod tym względem.
Najpierw: Opel Omega B MV6 3.0 V6 99r. Potem: BMW E38 740i 4.4 V8 01r. Teraz: Opel Omega B FL 3.2 V6 Executive 03r oraz: BMW E39 530d Touring M-pakiet 3.0 R6 03r. W planach: BMW E61 535d M-pakiet 3.0 R6 oraz: BMW E65 745d 4.5 V8
Avatar użytkownika
dwyane
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek 22 lipca 2008, 11:06
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez LOBUZ88 » czwartek 22 stycznia 2009, 12:56

Sorry ale co mnie obchodzi zawieszenie omegi i głośniki w temacie o rodzajach paliwa...co ma piernik do wiatraka ? Kogo to interesuje ?

Kupiłeś opla i sie zachowujesz jakbyś Boga za nogi chwycił...jeździłem omegami i dla mnie zwykłe przeciętne auto - 2.5 TD , TDS , taka 3.0..auto jak auto...a te lekko ponad 200 koni w takim klocu to nic specjalnego i zjawiskowego..w daremnym automacie
Pojeździj innymi autami , mocniejszymi , bardziej komfortowymi i spójrz na swoją omege..super sportowa limuzyna która można kupić za nieco ponad 10 kafli :roll:
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez lled3 » czwartek 22 stycznia 2009, 14:53

Co do Omegi, silnik faktycznie fajny ale ile to pali gazu na 100-we wole nie myslec Smile

Średnio w cyklu mieszanym 13-15 l więc to nie tak żle. Zawieszenie w Omedze jest bardzo dobre, komfortowe i zarazem bezpieczne, możesz szybko pojechać w zakręcie i nic się nie stanie, to auto nie wychyla się na boki, nic się nie dzieje. Trwałe też jest bo u mnie po 150000 km amorki są GM, oryginalne a sprawują się jak nowe ;p
Ale najlepsze w Oplach jest nagłośnienie Laughing a jeśli jest to w dodatku Bose to po prostu bajka Cool Sory ale większość aut z seryjnym nagłośnieniem wymięka przy Omedze pod tym względem.


ale nadal to tylko opel ... i tylko omega ...

za cenę 16 tys. miał byś lagunę I initialkę paris, rowneiz 3.0 z wyposazeniem, jakie chyba dzisiejszy ople nie maja nawet :P

a dokładając troszkę juz LII (no może nie initial :P ale ....)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez dwyane » czwartek 22 stycznia 2009, 15:20

lled3 napisał(a):
Co do Omegi, silnik faktycznie fajny ale ile to pali gazu na 100-we wole nie myslec Smile

Średnio w cyklu mieszanym 13-15 l więc to nie tak żle. Zawieszenie w Omedze jest bardzo dobre, komfortowe i zarazem bezpieczne, możesz szybko pojechać w zakręcie i nic się nie stanie, to auto nie wychyla się na boki, nic się nie dzieje. Trwałe też jest bo u mnie po 150000 km amorki są GM, oryginalne a sprawują się jak nowe ;p
Ale najlepsze w Oplach jest nagłośnienie Laughing a jeśli jest to w dodatku Bose to po prostu bajka Cool Sory ale większość aut z seryjnym nagłośnieniem wymięka przy Omedze pod tym względem.


ale nadal to tylko opel ... i tylko omega ...

za cenę 16 tys. miał byś lagunę I initialkę paris, rowneiz 3.0 z wyposazeniem, jakie chyba dzisiejszy ople nie maja nawet :P

a dokładając troszkę juz LII (no może nie initial :P ale ....)


ale laguna się to Omegi nie umywa, to zwykłe auto co z trudem łapie się do klasy D a Omega jest klasę wyżej, a wygląda jak ... poprostu jest brzydka, a wnetrza zarówno laguny 1 jak i 2 są okropne i plastikowe.
Najpierw: Opel Omega B MV6 3.0 V6 99r. Potem: BMW E38 740i 4.4 V8 01r. Teraz: Opel Omega B FL 3.2 V6 Executive 03r oraz: BMW E39 530d Touring M-pakiet 3.0 R6 03r. W planach: BMW E61 535d M-pakiet 3.0 R6 oraz: BMW E65 745d 4.5 V8
Avatar użytkownika
dwyane
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek 22 lipca 2008, 11:06
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez luklic » czwartek 22 stycznia 2009, 15:52

dwyane napisał(a):są okropne i plastikowe.


Najbardziej plastikowe to jest Twoje zachowanie. W każdym temacie, jaki nie byłby temat, to chwalisz się tą swoją omegą.
Tym bardziej zaczynają mnie denerwować te stereotypy o dresach z bmw..

Powinno się zacząć mówić o dwyaneu z opla omegi ... :roll:

Jeśli ktoś będzie chciał to przeczyta Twój podpis, ale przestań każdy temat sprowadzać do jednego ..

"A ja mam opla omege mv6 3.0 V6 211KM z instalacja gazową i piąte przez dziesiąte, że prawie nic tu nie pasuje do tego tematu".
Avatar użytkownika
luklic
 
Posty: 182
Dołączył(a): czwartek 17 lipca 2008, 00:54

Postprzez lled3 » czwartek 22 stycznia 2009, 15:56

jak to mówią ... z zagazowana omega sie nie dyskutuje - sprowadzi Cie ... i pokona doswiadczeniem :roll:

a wiec ustapmy miejsca zagazowanej 3.0, co by nas nie zagazowala ;]

P.S.
u kolegi to ja kaczyzm widze :>

Ty nie sluchasz opinii innych - ale sam tylko opinie wydajesz (zadnych faktow) ... ktore w Twoim przekonaniu stja sie faktami ...


a wygląda jak ... poprostu jest brzydka, a wnetrza zarówno laguny 1 jak i 2 są okropne i plastikowe.

gaz tez to ... po prostu wiocha ... :roll:

a fakty są takie, że konstrukcyjnie omega jest zacofana :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
cron