jak jechac powoli na 1 czy 2 biegu?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez mat4u » środa 07 stycznia 2009, 20:36

bartosz18 napisał(a):jada na jedynce psuje mechanizmy? pierwsze slysze
a co do jedyki to sie nieda jechac na 1 biegu bez szarpnięc szczególnie dieslem, wystarczy bowiem lekko dodac, ując gazu a auto szarpie jak opętane


moze lubisz jak auto "szarpie" ?? ile km przejechales w zyciu??? :D diesle nie szarpia jak maja dobrego wlasciciela.... ale dieslem to trzeba umiec jezdzic
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jasminka » sobota 10 stycznia 2009, 18:34

No nie wiem czy to jest dobry sposób, ja po prostu ruszam troszkę na 1, tak żeby samochodzik nabrał odrobinę pędu a potem go zostawiam na luzie i niech sam się toczy...
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
To stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

Ford Fiesta, 1993, 1.1 B+LPG, 2/3 drzwi, granatowa czerń
jasminka
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek 22 maja 2007, 20:43
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez dariex » niedziela 11 stycznia 2009, 20:24

Pudzian102 napisał(a):Słuchajcie mam pytanko bo spotkałem sie z opiniami za i przeciw

Można jadąc na dwójce, lekko przyhamowywujac wcisnąć półsprzęgło w celu chwilowej, wolniejszej jazdy czy na dwójce nie operuje sie półsprzęgłem?


W celu chwilowej wolniejszej jazdy wciskamy hamulec nie sprzęgło ;)
Na początku kursu często operuje się sprzęgłem aby zwolnić zbyt szybko toczące sie auto ale nie jest to prawidłowe.

jasminka napisał(a):No nie wiem czy to jest dobry sposób, ja po prostu ruszam troszkę na 1, tak żeby samochodzik nabrał odrobinę pędu a potem go zostawiam na luzie i niech sam się toczy...


No nie do końca jest to dobry sposób,głównie dla tego,że jazda na luzie nie należy do najbezpieczniejszych ani też wbrew powszechnym opiniom- nie jest wcale bardziej ekonomiczna,niz toczenie się na biegu.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pudzian102 » poniedziałek 12 stycznia 2009, 00:58

Czyli jednym słowem toczyć się na biegu, ewentualnie przyhamować a gdy prędkość to na nas wymusza zredukować do 1 :)

Mnie jeszcze jednego nauczył instruktor - parkowania na dwa sposoby - na jedynce jak robi to większość albo na dwójce i przy tym półsprzęgle ;)

Daletego byłem ciekaw jak to wygląda u Was i co o tym sądzicie bo mnie to zastanawialo bardzo - jazda na dwójce i półsprzęgle
Pudzian102
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:29

Postprzez jasminka » poniedziałek 12 stycznia 2009, 20:47

jasminka napisał(a):No nie wiem czy to jest dobry sposób, ja po prostu ruszam troszkę na 1, tak żeby samochodzik nabrał odrobinę pędu a potem go zostawiam na luzie i niech sam się toczy...


No nie do końca jest to dobry sposób,głównie dla tego,że jazda na luzie nie należy do najbezpieczniejszych ani też wbrew powszechnym opiniom- nie jest wcale bardziej ekonomiczna,niz toczenie się na biegu.[/quote]

Wiem, że to nie jest zbyt ekonomiczne ale wole to toczenie sie niż szarpania gdy co chwila daje gaz i hamulec będąc na 1... wtedy strasznie szarpie (pewnie wynika to zmojego stylu jazdy) Tym bardziej ze tak robie gdy stoje w kolejce do przejazdu kolejowego przy ktorym stoi znak stop. W godzinie szczytu robi się tam przynajmniej 1km korek....
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
To stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

Ford Fiesta, 1993, 1.1 B+LPG, 2/3 drzwi, granatowa czerń
jasminka
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek 22 maja 2007, 20:43
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez maciej02ostrov » poniedziałek 12 stycznia 2009, 20:49

Pudzian102 napisał(a):... parkowania na dwa sposoby - na jedynce jak robi to większość ...

Na jakiej podstawie uważasz, że większość parkuje na jedynce? Chyba, że chodzi Tobie o więkoszość kursantów, to się zgadzam.
maciej02ostrov
 
Posty: 39
Dołączył(a): czwartek 21 sierpnia 2008, 15:10
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Pudzian102 » wtorek 13 stycznia 2009, 23:15

Hmm a tak nie jest? Nie parkuje się na jedynce gdy jest to duży kąt? Mi się wydaje że tak, chyba że to są rajdy... Ewentualnie gdy pole parkowania niest proste i nie wymaga bardzo wolnego i ostrożnego parkowania to robi się to jak kto chce...
Pudzian102
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:29

Postprzez cman » środa 14 stycznia 2009, 00:07

To Ty nie wiesz? Przecież "miszczowie" kierownicy parkują co najmniej na dwójce...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Pudzian102 » środa 14 stycznia 2009, 02:07

Hehe :D

A jak już na dwójce parkujecie to wciskacie sprzęgło do końca i wjeżdżacie na luzie czy jak? Bo na dwójce czasami przy danej sytuacji za szybko jest ;)

Dlatego powyżej zacząłem temat bo półsprzęgło na dwójce w moim pytaniu właśnie się tyczyło np jazda na progu zwalniającym pod górke(żeby nie zgasł i żeby nie redukować a za ćwierć sekundy na 2 wbijać), parkowanie, chwilowa wolna jazda bez koniecznosci redukcji biegu, jazda przez dziury ect...
Bo mnie tak uczył jeździć gościu który też prywatnie jeździ na rajdach za granicą i jest właśnie instruktorem.

Oczywiści to "półsprzęgło na 2" wygąda tak: noga całkiem z gazu, przyhamuj i lekko półsprzęgło żeby nie zgasł i nie szarpał. Także tarcze sie nie ścierają bo obroty nie są zwiększane

Sory za ciągnięcie tematu ale jak komukolwiek zadam to pytanie prywatnie ma z tym problemy i sie głowi - jedni że nie wolno a drudzy że czasem bardzo pomaga i wcale nie psuje sprzęgła.
Pudzian102
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:29

Postprzez cman » środa 14 stycznia 2009, 10:11

Jeśli chodzi o moje zdanie, to dwójka i półsprzęgło jak najbardziej tak, ale podczas jazdy, a nie parkowania.
Podczas normalnej jazdy często w zupełności wystarczy i nie powoduje konieczności mieszania biegami, sprzęgło się oczywiście zużywa, podobnie jak np. przy ruszaniu, ale ono po to jest, żeby się zużywało.
A podczas parkowania nie ma to najmniejszego sensu, bo i tak później nie będziemy się ponownie rozpędzać, a jadąc na dwójce mamy już mocno ograniczone możliwości przyspieszania jadąc z prędkością kilku km/h.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Pudzian102 » środa 14 stycznia 2009, 16:33

I właśnie moje zdanie też jest podobne ;)

Ale jak ktoś jeszcze ma inne zdanko niech też się wypowie na powyższy temacik :)

Pozdr
Pudzian102
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek 05 stycznia 2009, 18:29

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości