bartoszK napisał(a):chyba ze w maluchu
jak mogą sie kola zablokowac przy redukcji?
Normalnie. Wezmą i się zblokują :lol:
jadąc na 4tys obrotów nie potrzebna jest redukcja
co innego jadąc na 2-3tys
Nie bierzesz pod uwage redukcji przez błąd. Czyli np. zamiast na 4 to na 2.
a jesli jest synchronizowana jedynka to mozna ją w czasie jazdy włączać? czy trzeba sie najpierw zatrzymać
Można w czasie jazdy jednak większość skrzyń jest tak zbudowana że powyżej danej prędkości (często 20km/h) pierwszego biegu albo w ogóle nie da się wrzucić albo możliwe jest to z dużym oporem i haczeniem.
lled3 napisał(a):ja wyzej wspomnial kolega - jedziesz na 4 - obroty na czerwonym polu i z niewiadomego powodu wrzucasz 1 - troszke pecha i skrzynia nie jest w stanie przeniesc tak duzego momentu i sie coś w niej "rozsypuje" - np. jakieś łożysko którego częsci robia dalej swoje i w rezultacie koła przestają się kręcić :)
Nawet nie potrzeba aż tak drastycznej sytuacji. Wystarczy że silnik będzie stawiał tak duży opór że koła napędowe zerwą przyczepność. Będą się obracać nadal ale wolniej niż przesuwa się pod nimi podłoże, efekt dla kierowcy taki sam jak by się koła całkowicie zblokowały.