Disel Benzyna Gaz ile wam pali??

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez bruno666 » czwartek 15 maja 2008, 07:16

Próbujesz za wszelką cenę udowodnić, że coś takiego jak moment obrotowy, to jakaś nierealna wartość.
Ale to z konstrukcji silnika wynika, że jeden ma 800 Nm, a inny 300 mimo, że maja te samą moc.

To są parametry silników! Nie ma znaczenia, gdzie te silniki zamontujemy.

Upraszczając, że liczy się tylko moc wprowadzasz w błąd, bo dla laika to wygląda, że nie ma znaczenia 800 Nm w MANie, skoro ma moc taka samą jak osobówka.
Laik nie musi wiedzieć, że wartości te w fizyce są zależne, ale od razu rozumie, że 200 KM i 300 Nm to ZUPEŁNIE coś innego niż 200 KM i 800 Nm.
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Pinhead » czwartek 15 maja 2008, 11:43

bruno666 napisał(a):Próbujesz za wszelką cenę udowodnić, że coś takiego jak moment obrotowy, to jakaś nierealna wartość.


Realna. Ale jeździsz mocą a nie momentem. Gadanie o momencie obrotowym jako wyznaczniku przyspieszenia auta powoduje błędne rozumowanie polegające na tzw. jeździe momentem. Czyli brak redukcji przed wyprzedzeniem z błednym przekonaniem że jest to zbędne w silniku dysponującym max momentem w dolnym zakresie obrotów.

Ale to z konstrukcji silnika wynika, że jeden ma 800 Nm, a inny 300 mimo, że maja te samą moc.


Bo jest jeszcze prędkosć obrotowa która pomnożona przez Nm daje moc czyli to co kierowce interesuje.

Upraszczając, że liczy się tylko moc wprowadzasz w błąd, bo dla laika to wygląda, że nie ma znaczenia 800 Nm w MANie, skoro ma moc taka samą jak osobówka.


Dla laika Nm nie powinien mieć żadnego znaczenia bo i tak go prawidłowo nie zrozumie :) Laik powinien wiedzieć że aby szybko jechać lub szybko nabrać prędkości potrzebna jest moc. A moc jest zawsze w górnym zakresie obrotów silnika.

Laik nie musi wiedzieć, że wartości te w fizyce są zależne, ale od razu rozumie, że 200 KM i 300 Nm to ZUPEŁNIE coś innego niż 200 KM i 800 Nm.


Wystarczy zrozumieć że wartość KM jest wartością maksymalną a nie stałą w całym przedziale obrotów. Nawet dwa silniki które posiadają 200KM i 300Nm mogą miec całkiem różną charakterystyke przebiegu mocy.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez bruno666 » czwartek 15 maja 2008, 12:17

To ja już napiszę krótko. Oba te parametry są ważne nawet, jeśli bezpośrednio jeden zależy od drugiego (Swoją drogą moc to iloczyn momentu i obrotów ale podzielony jeszcze przez stałą).

Auto z dużym momentem i stosunkowo niewielką mocą jest zdolne do rzeczy, których nie zrobi auto z proporcjami odwrotnymi i przeciwnie.
Ważna jest moc, ważny jest moment i ważne są ich charakterystyki w zakresie obrotów.
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez qwer0 » czwartek 15 maja 2008, 17:45

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Chciałem pokazać, że w typowych pojazdach do zarobkowego tyrania po autostradach wyniki rzędu 1 000 000 km są nierealne w 4 letnim pojeździe:

wez pod uwage to, ile h dziennie moze jechac kierowca tira, a ile osobowki (2 kierowcow na zmiane).
O tym, ze osobowka rozwija wieksza predkosc, pisac chyba nie musze?
Nio ale ok, jak chcesz to zyj w swoim przekonaniu, ze nie da sie zrobic miliona km, przeciez na sile Cie przekonywac nie bede.
A co do awarii.. jedne autka sa bardziej awaryjne inne mniej, do jednych czesci sa cholernie drogie, a do innych tanie jak barszcz.
Jednak glownym wyznacznikiem imho jest to, w jaki sposob jest autko eksploatowane.
Ciekawe ilu kierowcow wymienia filtr paliwa co miesiac (spowodowane duzym przebiegiem), badz dba o turbine, tak jak sie powinno (tzn np nie wylaczac od razu silnika po dluzszej przejazdzce). Jest cala masa czynnikow, ktore wplywaja na to, jak dlugo bedziemy jezdzic bezawaryjnie, wiec opisy awarii z forum laguny, nie sa tutaj zadnym wyznacznikiem, jak to przekonuje lled3
I zgodze sie z kims tam wczesniej, nie ma co robic offtopa.
Kazdy ma wlasne zdanie na ten temat, kazdy ma swoj rozum, wiec tym sie kierowac ;)
(taka mala podpowiedz... po co produkowac silniki diesla, skoro nie bylyby pod zadnym wzgledem lepsze od benzyniakow??) :P
Pozdrowka!
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » czwartek 15 maja 2008, 18:29

dbanie o turbine jest ważne - ale własnie - jak się tego nie robi to ją #$%^& trafia.
A myślisz że czas nie kosztuje ? Cholera by mnie wzieła czekajać kilka min aż się turbina schlodzi :x - i to jest kolejny minus dla diesla. Jego delikatność ...
- dobre paliwo
- schladzanie turbiny
- wymiana filtorw paliwa
- tankowanie na dobrych stacjach
- w zimie pod kołdrę

Diesel jest TANSZY ! nie twierdze ze nie. Ale odliczajac w/w "udogodnienia" - przy obecnych cenach ON w samochodach osobowych sie nie oplaca. I nie porównujmy tirów, busów, ładowarek gąsienicowych - bo to są zupełne inne pojazdy.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez bruno666 » czwartek 15 maja 2008, 18:31

qwer0 napisał(a):
Chyba źle mnie zrozumiałeś. Chciałem pokazać, że w typowych pojazdach do zarobkowego tyrania po autostradach wyniki rzędu 1 000 000 km są nierealne w 4 letnim pojeździe:

wez pod uwage to, ile h dziennie moze jechac kierowca tira, a ile osobowki (2 kierowcow na zmiane).

A kierowcy TIRów i autobusów dalekobieżnych jeżdżą wyłącznie w pojedynkę, tak? :)

qwer0 napisał(a):(taka mala podpowiedz... po co produkowac silniki diesla, skoro nie bylyby pod zadnym wzgledem lepsze od benzyniakow??) :P

Nikt nie neguje, że diesle są bezkonkurencyjne do dużego biegania po autostradach.

qwer0 napisał(a):Nio ale ok, jak chcesz to zyj w swoim przekonaniu, ze nie da sie zrobic miliona km, przeciez na sile Cie przekonywac nie bede.

Ja nie twierdzę, że się nie da. Da się, nawet starymi MB 123. Swoją drogą widziałem gdzieś, że w Niemcach taksówkarz śmiga taką starą beczką od 100 lat i zrobił już miliona. :)
Bardziej uważam, że nie da sie ego zrobić w 3-4 lata, a już na pewno:

Dodam, ze u mnie w rodzince jest 3letni fiat ducato z przebiegiem ponad miliona kilometrow (przez co utracilismy gwarancje) i poza elementami zawieszenia, nic nie bylo wymieniane.

że auto w tak ekstremalnej eksloatacji przejechało ten dystans wymieniając tylko końcówki drążków i tuleje wahaczy. :wink:
Kilkaset kilometrów dziennie, piątek, świątek i niedziela, święta, nowy rok, nie ma ulgi. Ducato co dzień wali kilka setek i tak przez trzy czy cztery lata. Pyknął mu milion, a tu nic. Turbinka jak nowa, silniczek umyć i wygląda zapewne jak nowy, wtryskiwacze nigdy nie wymieniane, bo fiat na fabryczne daje pewnie 2 miliony przebiegu bez względu na paliwo. Trochę tylko ucierpiało zawieszenie, ale w końcu milion to nie przelewki. :wink:

OK. Niech tak będzie... :P
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez tom634 » sobota 24 maja 2008, 10:01

Benzynowy 1.5, 90KM, dynamiczna jazda, cykl mieszany- wychodzi mi 6,5l na 100 km.
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez Fiodor » sobota 24 maja 2008, 11:26

Astra F 1.7 dtl
miasto - ok. 7.5l
trasa - potrafi zejsc do 5l
Avatar użytkownika
Fiodor
 
Posty: 16
Dołączył(a): środa 16 kwietnia 2008, 16:00
Lokalizacja: Ełk

Postprzez lled3 » poniedziałek 26 maja 2008, 16:44

dzisiaj w jakiejś gazecie (bodajże rzeczpospolita) jest art. któy jednak potwierdza że przy obecnych cenach ON (wyższe niż PB !) - silniki diesla są nieopłacalne ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » poniedziałek 26 maja 2008, 19:22

dzisiaj w jakiejś gazecie (bodajże rzeczpospolita) jest art. któy jednak potwierdza że przy obecnych cenach ON (wyższe niż PB !) - silniki diesla są nieopłacalne ...

ciekawe jak mozna do tego dojsc, nie wiedzac jakim autem z jakim silnikiem sie dysponuje, oraz jaki styl jazdy reprezentuje dany kierowca i po jakich drogach sie porusza, a takze ile km rocznie robi?
Mozna takie porownanie zrobic dla konkretnych 2 samochodow, nie mozna tego tak uogolnic.
Co z tego, ze 10gr na litrze ON drozszy, skoro spali go o xx litrow mniej niz benzyniak PBfree??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez knq » poniedziałek 26 maja 2008, 20:28

Samochod z silnikiem diesla pojezdzi duzo wiecej niz benzyniak :)
Gdzież są mechanicy i elektromechanicy w moim kochanym mieście?
------------------------------------------------------------
Renault Megane I '97r. 1.6 90 KM (LPG)
knq
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota 08 marca 2008, 18:54

Postprzez lled3 » poniedziałek 26 maja 2008, 22:53

qwer0 napisał(a):
dzisiaj w jakiejś gazecie (bodajże rzeczpospolita) jest art. któy jednak potwierdza że przy obecnych cenach ON (wyższe niż PB !) - silniki diesla są nieopłacalne ...

ciekawe jak mozna do tego dojsc, nie wiedzac jakim autem z jakim silnikiem sie dysponuje, oraz jaki styl jazdy reprezentuje dany kierowca i po jakich drogach sie porusza, a takze ile km rocznie robi?
Mozna takie porownanie zrobic dla konkretnych 2 samochodow, nie mozna tego tak uogolnic.
Co z tego, ze 10gr na litrze ON drozszy, skoro spali go o xx litrow mniej niz benzyniak PBfree??


1. można zrobić uogólnienie na cały zbiór - wyciągnąć średnią - ktoś to pewnie zrobił i wyszło co wyszło. Owszem porównując 2 auta - może wyjsc że PB droższa - a inne 2 że ON drozszy - średnia ...

2. znowu matematyka i statystyka :) - tendencja wzrostowa.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » wtorek 27 maja 2008, 08:08

1. można zrobić uogólnienie na cały zbiór - wyciągnąć średnią - ktoś to pewnie zrobił i wyszło co wyszło. Owszem porównując 2 auta - może wyjsc że PB droższa - a inne 2 że ON drozszy - średnia ...

...
tak, przebadali wsie auta jezdzace po Polsce i wyciagneli srednia :P
TV klamie, radio klamie, prasa klamie - cyganka prawde Ci powie! ;]
Nie wierzyl bym takim artykulom, bo watpie, zeby napisala go osoba, znajaca sie na rzeczy, tylko jakis "bajkopisarz" jak zwykle, ktory jednego dnia jest expertem od paliw, a innym razem wypowiada sie o polityce.
Tak dla przykladu.
U mnie w rodzince jest sporo autek.
I dla przykladu koszt utrzymania malego polo z silniczkiem 1.3l (PBfree) jest taki sam jak scenika 1.9 (diesel). Oba pala malo, a jak depniesz gazu to oba siorbia odpowiednio wiecej - a osiagi tego diesla zdecza lepsze od polowki.
Ale utrzymanie takiej omegi 2.0l (PBfree) wychodzi juz znacznie drozej.
Wiec jak to tu porownac, co taniej, a co drozej wychodzi?
Jak z tego srednia wyciagnac? Przeciez takie wyciaganie sredniej jest nielogiczne! Jeden bedzie korzystniej wypadal inny nie. Mimo ze bedzie palil mniej, to Ty bedziesz twierdzil, ze jest nieoplacalny, "bo taka srednia"??
Sorka znowu za offtopa, ale nie moge jak ktos gupoty pisze ;p
Juz lepiej pozostac przy swoich racjach, niech uwaza jak uwaza, niz ma sie podpierac artykulem z gazety...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » wtorek 27 maja 2008, 12:15

no to jak u Ciebie jescze taniej wychodzi ON to sie tylko cieszyc.
Jesczcze pare miesiecy i ceny wzrosna tak ze mimo iż mniej pali i ogólnie jest gorszy ... (dlaczego pisałem iles postow wyzej) bedzie kompletnie nie oplaclny w saochodzie osobowym - nawet u Ciebie :)

P.S.
srednia to nie tylko arytmetyczna
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez maly_zioom » czwartek 03 lipca 2008, 14:44

lled3 napisał(a):no to jak u Ciebie jescze taniej wychodzi ON to sie tylko cieszyc.
Jesczcze pare miesiecy i ceny wzrosna tak ze mimo iż mniej pali i ogólnie jest gorszy ... (dlaczego pisałem iles postow wyzej) bedzie kompletnie nie oplaclny w saochodzie osobowym - nawet u Ciebie :)

P.S.
srednia to nie tylko arytmetyczna

dlaczego twierdzisz że silniki diesel są gorsze od benzyny?bo bardzo mnie to ciekawi i jednocześnie irytuje.bo według mnie wcale nie są gorsze...
Prawo jazdy odebrane w dniu 03.10.2007.
Ford escort mk7 1.3
maly_zioom
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek 02 października 2007, 18:28

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości