"Ustąp pierwszeństwa" a droga dwujezdniowa

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez dylek » środa 19 września 2007, 08:09

A tam wystarczy..... :D:D:D
Jest tu na tyle ciekawie i gorąco, że warto by jeszcze doprecyzować niektóre konkluzje :P:P:P
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych napisał(a):2.2.8 Ustąp pierwszeństwa
(...)
Znak A-7 należy umieszczać możliwie blisko skrzyżowania i nie dalej niż:
- 50m - na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h
- 25m - na pozostałych drogach.
Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h znak A-7 należy poprzedzić w odległości od 150 do 300 m znakiem A-7 z tabliczką T-1.


I teraz moje pytanie :
Czy "możliwie blisko skrzyżowania" i "w odległości 150 do 300 m" to to samo co "w obrębie skrzyżowania ??? :D:D:D
Jak idę na meczyk to ma dla mnie znaczenie czy jestem możliwie blisko stadionu, czy też w jego obrębie :P:P:P

Napisano również:
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych napisał(a):2.2.8
Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" umieszcza się na drodze podporządkowanej przed skrzyżowaniem z drogą z pierwszeństwem


Ustawowo miejscem ustawiania znaku A-7 jest więc nie "w obrębie skrzyżowania" , a "możliwie blisko" czyli na drodze przed skrzyżowaniem i nawet odległości w metrach są podane ile przed tym skrzyżowaniem należy go umieścić...
Dlaczego tak sądzę? A dlatego:
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych napisał(a):2.1.2
W odległości mniejszej od 50 metrów można umieszczać znak ostrzegawczy tylko wyjątkowo

Dopuszczono ustawienie A-7 w obrębie skrzyżowania, ale z zastrzeżeniem, że wtedy dotyczy on najbliższej jezdni, a nie całego skrzyżowania. Nie jestem w stanie pojąć jak można interpretować to inaczej....[/quote]
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 19 września 2007, 10:54

A tam wystarczy.....
Jest tu na tyle ciekawie i gorąco, że warto by jeszcze doprecyzować niektóre konkluzje


Przychylam się...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dopuszczono ustawienie A-7 w obrębie skrzyżowania, ale z zastrzeżeniem, że wtedy dotyczy on najbliższej jezdni, a nie całego skrzyżowania. Nie jestem w stanie pojąć jak można interpretować to inaczej...


A nie zastanowiło Cię, po co wtedy ten zapis o "najbliższej jezdn"i - skoro jej tam nie ma? Albo będzie dopiero po przejechaniu 5 km? N.p.

[/img]http://img218.imageshack.us/img218/3994/drogaad2.jpg[img]
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 19 września 2007, 11:02

Nie weszło, więc powtórzę:
A nie zastanowiło Cię, po co wtedy ten zapis o "najbliższej jezdn"i - skoro jej tam nie ma? Albo będzie dopiero po przejechaniu 5 km? N.p.
Obrazek

Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych napisał:

2.1.2
W odległości mniejszej od 50 metrów można umieszczać znak ostrzegawczy tylko wyjątkowo


nie dopisałeś tego co po przecinku, a więc dodaję:

(...) np. na ulicach staromiejskich lub w innych miejscach o bardzo ograniczonej przestrzeni


Te miejsca o bardzo ograniczonej przestrzeni to nie skrzyżowania (bo te szczegółowo uregulowano, włącznie z ulicami staromiejskimi) a wyjazdy z obiektów...
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dylek » środa 19 września 2007, 12:38

cwaniakzpekaesu napisał(a):skrzyżowania (bo te szczegółowo uregulowano

Masz rację - uregulowano :P
Tą definicją:
2.2.8
Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" umieszcza się na drodze podporządkowanej przed skrzyżowaniem z drogą z pierwszeństwem

Przeczytaj proszę to, co pogrubione i skończmy już proszę te próby udowodnienia, że A-7 można ustawić tylko w obrębie skrzyżowania.
Bo jak dobrze zrozumiałem, to właśnie na tym błędnym założeniu opiera się ta cała twoja teoria....
Jest jak wół napisane, że ma on być umieszczany przed, a ty dalej swoje, że przed to znaczy, że nie przed tylko w
Z takimi założeniami to jak mamy znak "STOP" to nie trzeba zatrzymać się przed skrzyżowaniem - wystarczy w obrębie skrzyżowania - przecież znaczy to wg ciebie to samo....
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 19 września 2007, 12:52

Dylek, nie czytasz uważnie... albo nie wszystko właściwie zrozumiałeś... Ale wracając do tematu - przemyślałeś i przeanalizowałeś już mój ostatni post? Nie trafiają do Ciebie pewniki? Proponuje na razie zostawić znak B-20 w spokoju, nie wniesie on na tym etapie do dyskusji nic istotnego.
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez kopan » środa 19 września 2007, 22:51

Znak A7 w obrębie skrzyżowania dotyczy najbliższej jezdni a A7 ustawiony przed skrzyzowaniem dotyczy drogi z pierwszeństwem.

W omawianym przykładzie z skrzyżowaniem dróg dwu-jezdniowych ( wziętych z rozporządzenia) brak znaki A7 w obrębie skrzyżowania zasadniczo zmienia kolejność przejazdu pojazdów 1 i 2 .
W przypadku z znakiem A7 w obrębie skrzyżowania pojazd 1 ma pierwszeństwo przed 2.
Przy braku tego znaku pojazd 2 ma pierwszeństwo przed 1.

Znak D1 nie ma żadnego znaczenia może go nie być.

A7 w obrębie skrzyżowania to nie przypominacz a znak zasadniczo zmieniający pierwszeństwo.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez jjaacc » środa 19 września 2007, 23:10

Kopan chyba coś ci się pomyliło, albo ja nie wiem o który rysunek chodzi jeżeli chodzi o rysunek z rozporządzenia, gdzie pojazd 1 zbliża się do skrzyżowania z prawej strony, to chyba tak czy inaczej pojazd 1 ma pierwszeństwo, tego nie podważa nawet cwaniak, tylko jego zdaniem pojazd 1 ma pierwszeństwo nie dlatego, że dojeżdża drogą z pierwszeństwem, tylko dlatego, że nadjeżdża z prawej strony pojazdu 2. O co chodzi pomyłka, czy kolejna niezależna interpretacja? A może chodzi o jakiś inny rysunek?
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez kopan » czwartek 20 września 2007, 07:51

Chodzi o ten powyższy rysunek i sytuacje z postu http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 893#102893

W sytuacji z A7 w obrębie skrzyżowania za tym znakiem traci znaczenie znak A7 sprzed skrzyżowania i mamy ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się najbliższą jezdnią.
Po takim ustąpieniu jesteśmy na drodze z pierwszeństwem i przejeżdżamy przed pojazdem 2.

Pojazd 2 nie jest pojazdem nadjeżdżającym z naprzeciw.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez cwaniakzpekaesu » czwartek 20 września 2007, 10:26

Ooooooooooo!!! Cieszę się, że nie mam racji - mówię o czywiście tych 12 zakładkach....
No to kontynuujmy, może przy 12-tej dojdziemy do konstruktywnych wniosków?


A tak poważnie, jeśli przyjąć mój tok rozumowania co do obrębu skrzyżowania i obowiązywania znaku A-7 dojście do ostatecznego wniosku, jakim niewątpliwie jest

A7 w obrębie skrzyżowania to nie przypominacz a znak zasadniczo zmieniający pierwszeństwo.


będzie łatwiejsze.

P.S. Zresztą o taki ostateczny wniosek "walczyłem"...
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dylek » czwartek 20 września 2007, 11:25

Ano walczyłeś i walczysz :D
Ale co do wniosków to jak na razie mi zgoła inne wychodzą :
Ten pierwszy A-7 przed skrzyżowaniem (tu chyba nie ma wątpliwości, że jest on przed, a nie w obrębie ;) ) dotyczy całej drogi (a więc wszystkich jezdni składających się na tą drogę), więc i tej "dalszej jezdni"
A-7 ustawiony w obrębie skrzyżowania również dotyczy tej jezdni, przed którą jest ustawiony...
Wniosek - > niezależnie czy on stoi w obrębie skrzyżowania, czy go tam nie ma to i tak mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa tej "dalszej" jezdni :D
Czyli jego ustawienie, bądź nie NIE ZMIENIA pierwszeństwa przejazdu.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cwaniakzpekaesu » czwartek 20 września 2007, 11:33

To powiedz mi, po co go tam stawiają - jeśli nic nie zmienia. Albo wystąp do policji z wnioskiem o ściganie zarządzającego ruchem za niegospodarność (według mojej wiedzy koszt instalacji 1 znaku drogowego to ok. 1000 zł, do tego utrzymanie, więc w skali kraju trochę sie uzbiera). Dostaniesz może medal od prezydenta...
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dylek » czwartek 20 września 2007, 11:46

Rozpatrz to skrzyżowanie z takiej perspektywy:
Jest ono duże...centrum miasta... pomiędzy jezdniami (w miejscy gdzie pojawia się i znika nasz A-7 stoi biurowiec przesłaniający widoczność.... wyspa, którą objeżdżamy to skwerek porośnięty drzewami.... Czy postawienie w takim miejscu znaku A-7 poprawi bezpieczeństwo przejazdu?? Wg mnie znacząco. I to zarówno ze względu na tych wjeżdżających z dołu z podporządkowanej jak i na tych wjeżdżających z pierwszeństwem z lewej strony i skręcających w lewo, którzy mogliby się zgapić, że ciągle są na tym samym skrzyżowaniu, a nie na kolejnym.

Nie kwestionuję tezy, że ustawienie A-7 w obrębie skrzyżowania może skutkować zmianą pierwszeństwa przejazdu. Tak się czasem dzieje, ale w innej sytuacji od tej, którą przedstawiasz :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cwaniakzpekaesu » czwartek 20 września 2007, 12:03

Czy postawienie w takim miejscu znaku A-7 poprawi bezpieczeństwo przejazdu?? Wg mnie znacząco.


Nie poprawi, a do tego wniesie chaos.

Rozpatruję:

"1" ustępuje "2" - czyli spiętrza ruch na drodze głównej
Obrazek

teraz ""1" jedzie przed "2" - utrzymana jest płynność ruchu
Obrazek

Co Ty na to?
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dylek » czwartek 20 września 2007, 12:18

Odpowiadałem już na takie pytanie w tym topicu, ale jeśli waćpan sobie życzy, to mogę powtórzyć:
zarówno 1 jak i 2 wjeżdżają na skrzyżowanie z podporządkowanych....
są więc w sytuacji równorzędnej więc jeśli nie byłoby znaków w obrębie skrzyżowania to skręcający w lewo ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącemu prosto z naprzeciwka.
Dzieje się odwrotnie nie dlatego, że jest, bądź go nie ma A-7 na skrzyżowaniu, ale dlatego, że w miejscu gdzie zaznaczyłeś grot strzałki toru jazdy pojazdu nr 1 stoi D-1
Pojazd 1 po skręcie w lewo znalazł się na drodze z pierwszeństwem i ma przed sobą D-1, w tym samym czasie pojazd 2 ciągle jest na drodze podporządkowanej i ma przed sobą A-7

Ten "znikający" A-7 nic w tym momencie nie wnosi.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cwaniakzpekaesu » czwartek 20 września 2007, 12:43

A teraz?
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości