Kategoria T.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Kategoria T.

Postprzez krzywy1607 » środa 04 lipca 2007, 19:02

Witam.
Szukałem juz na tym forum ale nigdzie nie znalazłem nic odnosnie kategorii T , a dokładniej przebiegu egzaminu. Patrzyłem na stronce prawojazdy.com.pl. Tam jest oczywsicie wszystko ale to mi nie wystarcza ;]
Chciałbym sie zapytac jak wyglada egzamin praktyczny.
Od poczatku do konca.Sprawy techniczne. (co moge miec: łuk, parkowanie równoległe, skosne?) I co do tych parkowań to w która strone sie cofa ? Bo to tez jest jakos różnie.
Dobrze byloby gdyby ktos udostepnił rysunki z odpowiednimi wymiarami tych rzeczy. (na stronce sa ale bardzo małe i słabo widoczne)
Jak wyglada egzamin na miescie ? Gdzie siedzi egzaminator itp. ?
Wszystko co wiecie :D
Jesli ktos zdawał w WORD Toruń to moze jakies info o trasie ? [/u]
krzywy1607
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek 31 maja 2007, 22:41

Postprzez tom634 » czwartek 05 lipca 2007, 21:04

Trasa egzaminacyjna dla kategorii T jest narysowana na tabliczce przed wejściem do budynku WORDu.
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez krzywy1607 » czwartek 05 lipca 2007, 23:30

Ok dzieki. A moze cos wiecej o egzaminie :D ?
krzywy1607
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek 31 maja 2007, 22:41

Postprzez tom634 » piątek 06 lipca 2007, 07:58

Niestety nie zdawałem na T, nie znam też nikogo, kto zdawał na kategorię T, proponuję dopytać się swojego instruktora o szczegóły.
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez cman » piątek 06 lipca 2007, 08:58

Jeśli chodzi o manewry na placu to jest zawsze: przygotowanie do jazdy (w tym również sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego i sprzęganie przyczepy z pojazdem) i łuk. A potem losuje się jeden z dwóch zestawów, pierwszy zawiera parkowanie skośne - wjazd przodem i parkowanie prostopadłe - wjazd tyłem, drugi zawiera parkowanie prostopadłe - wjazd przodem i ruszanie na wzniesieniu.

Łuk ma 4 metry szerokości i zakręca oczywiście w prawo. Przy parkowaniu skośnym wjeżdża się w prawo, a stanowisko ma 4,6 metra szerokości. Przy parkowaniu prostopadłym przodem i tyłem wjazd tak samo - czyli w prawo, a stanowisko ma 4,5 metra szerokości. Jazda w ruchu miejskim trwa co najmniej 25 minut.

To tyle jeśli chodzi o wiedzę teoretyczną.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez krzywy1607 » czwartek 30 sierpnia 2007, 11:42

Hej. Jutro egzamin. Instruktor mi wszystko wyjaśnił co mnie czeka (podczepienie przyczepy itp. ) Jednak zapomniałem spytać o kolejności wykonywanych zadań przy podczepianiu przyczepy. Chodzi mi o podłączanie przewodów , odkładanie klinów z pod kół, odłożenie przystawki ustawianie hamulców przyczepy. No i tez mam dylemat jak ustawić te hamulce. Instruktor mowił ze bedzie na przyczepie 1,5 t ładunku. Wiec wydaje mi się że hamulce ustawić na "część ładunku" nie wiem jak to sie prawidłowo nazywa ;) Chodzi mi o to że tą "wajcha" od hamulców ma "patrzeć do góry".
No i przy rozczepianiu co najpierw zrobić ? Wyłaćzyć silnik ? Podłożyć kliny ? Podstawić podstawke ? Odczepić przewód elektryczny ? Pozniej hamulcowy ? Kiedy spuscic powietrze z hamulców przy przyczepie ?
Wiem napewno że jak juz cofne pod przyczepe to wyłaczyć silnik. Podczepic przyczepe. Odstawić podstawke. Odłożyc kliny. Ale nie wiem dokłądnie kiedy hamulce i jak usawić.
Prosiłbym o szybką odpowiedź. ;)
krzywy1607
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek 31 maja 2007, 22:41


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości