Nowe trasy egzaminacyjne w Warszawie

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Nowe trasy egzaminacyjne w Warszawie

Postprzez studi » niedziela 01 lipca 2007, 16:06

Witam,

ważna informacja dla zdających na kategorię A/A1, B1 oraz T w Warszawie.

Jak można zobaczyć na pięknej nowej stronie warszawskiego WORD'a od dnia 2.07.2007 obowiązują nowe trasy egzaminacyjne dla kategorii A/A1, B1 oraz T, niespodzianką jest to, że po raz pierwszy egzamin na kategorie A/A1 ma dwie alternatywne trasy różniące się w części między sobą, druga uważam że jest trochę trudniejsza pod względem tego gdzie można kursanta oblać, bo jest trochę podchwytliwych skrzyżowań na niej.

Zobaczymy jak to będzie w praktyce, bo osobiście mam egzamin na A we wtorek, czyli w drugim dniu obowiązywania nowej trasy.

Ciekawi mnie jakie będą zasady wyboru trasy egzaminacyjnej, czy losowanie, czy narzucone przez egzaminatora.

Dla leniwych linki do plików z trasami:
ObrazekObrazek

No i jestem dwuliterowy AB ;-)
Avatar użytkownika
studi
 
Posty: 52
Dołączył(a): poniedziałek 22 stycznia 2007, 02:04
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gogorossi » wtorek 10 lipca 2007, 22:12

Czy mógłbyś napisać coś o tych trasach? Wersja 1 jest dużym uproszczeniem tegorocznej "starej" trasy, ale zastanawiam się jak wygląda teraz sytuacja z nawrotką za trasą toruńską. Spora część wersji 2 jest zupełnie nowa. Na co należy zwrócić szczególną uwagę (tzn gdzie występuje duże prawdopodobieństwo "wyłożenia się na egzaminie")?
Szczerze zdziwiłem się gdy usłyszałem zupełnie przypadkiem po egzaminie teoretycznym, że zmieniono zasady zdawania na A.
Osobiście uważam, że przez powiedzmy miesiąc, powinno pozwolić się wybierać egzaminowanym (szkolącym się jeszcze starym trybem), którą trasą chcieli by jechać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Łukasz
gogorossi
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 10 lipca 2007, 21:46

Postprzez studi » wtorek 10 lipca 2007, 23:00

Jeśli chodzi o trasy, to egzaminator każdorazowo ustala czy jedziesz trasą "prawą" czy "lewą" - tak to nazywam roboczo w zależności w którą stronę skręca się z WORD'a

Jeśli chodzi o trasę "prawą" to jest kilka miejsc gdzie można uwalić i są to (moim zdaniem):
- skręt przez torowisko i przejście dla pieszych Rembielińska/Bazyliańska
- skrzyżowania równorzędne wzdłuż ul. Ogińskiego
- ustawienie się przed rondem Łabiszyńska/Toruńska (zależnie od egzaminatora skrajnie prawy pas lub środkowy)
- nawrót (uwaga na wysepki, pasy i to że po nawrocie mamy przed sobą linię warunkowego zatrzymania)

Jeśli chodzi o trasę "lewą" to:
- przejazd przez nieczynne ale oznakowane torowiska bocznic kolejowych na Odlewniczej
- ustąpienie pierwszeństwa zjeżdżającym z góry ze ślimaka Trasy Toruńskiej
- skręt w lewo w Bazyliańską (zależnie od egzaminatora środkowy lub skrajnie lewy pas)
- skrzyżowania równorzędne wzdłuż ul. Ogińskiego
- ustawienie się przed rondem Łabiszyńska/Toruńska (zależnie od egzaminatora skrajnie prawy pas lub środkowy)
- nawrót (uwaga na wysepki, pasy i to że po nawrocie mamy przed sobą linię warunkowego zatrzymania)
- jazda Trasą Toruńską (ograniczenie do 80km/h)
- przejazd przez nieczynne ale oznakowane torowiska bocznic kolejowych na Odlewniczej

Co do kwestii zmiany zasad w czasie szkolenia, to tobie zmienia się trasa tylko, a co mają powiedzieć tacy, co szkolili się na przełomie 2005/2006 i zmieniał im się całkowicie wygląd egzaminu na placu manewrowym przy kategorii B, są dwie alternatywne trasy i nie masz prawa wyboru, wybiera to egzaminator. Poza tym masz wykazać się umiejętnością kierowana motocyklem i znajomością przepisów, nie musisz znać trasy bo egzaminator poprzez interkom podaje ci gdzie masz skręcić, a uczenie się trasy na pamięć to tak jak uczenie się cofania na łuku na zasadzie 1/3 obrotu kierownicą aż słupek znajdzie się ....., będziesz miał już to prawko, wyjedziesz na moto do innego miasta gdzie nie znasz ulic i co?

Pozwole sobie tu na mały OT
Jak zawsze dużo zależy od egzaminatora, są tacy co łączą jazdę po ósemce ze slalomem, inni każą to robić zgodnie z ustawą jako dwa osobne zadania, jedni każą tylko odwracać głowę, inni każą na placu używać kierunkowskazów, bardzo rzadko który egzaminator decyduje się na wykonywanie manewru hamowania awaryjnego tak więc jest tu duża elastyczność w interpretacji ustawy, jak wszędzie zresztą.
ObrazekObrazek

No i jestem dwuliterowy AB ;-)
Avatar użytkownika
studi
 
Posty: 52
Dołączył(a): poniedziałek 22 stycznia 2007, 02:04
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gogorossi » wtorek 10 lipca 2007, 23:50

studi wielkie dzięki za podpowiedzi.

Co do zmian trasy to aż tak nie lamentuję (jak Ci się może wydawać :).
Zgadzam się z tobą w 100% co do przygotowania do jazdy (wiadomo, że każdy przypadek na skrzyżowaniu jest unikalny i nie da się jeździć na pamięć...a już na pewno nie powinno). Zawsze musisz na bierząco oceniać sytuację na drodze.

Chodziło mi tu raczej o niepotrzebne stresowanie egzaminowanych. Można było przecież 1, 2 miesiące wcześniej dać znać, że zasady ulegną zmianie.

Potem tylko jest wielkie zdziwienie dyrektorów i egzaminatorów, że ludzie mają taki stosunek do WORD.
Kat B zdawałem...jakoś od razu kiedy przeniesiono ośrodek z "Warszawianki" i barak (bo tak to trzeba nazwać) wygląda dokładnie tak samo (a może nawet gorzej) jak kilka lat temu. 140PLN za praktykę na A? - sorry kto to liczył?...i gdzie te pieniędze się rozpływają.

P.S. W ogóle to gratuluję uprawnień na A i do zobaczenia na ulicach (mam nadzieję, że razem na 2 kołach).
gogorossi
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 10 lipca 2007, 21:46

Postprzez www.expert » piątek 02 lipca 2010, 21:34

juz nie ma 2 tras na kategorie A i A1 jest mapa wariantow trasy egzaminacyjnej:
http://word.waw.pl/e-cms/ob.php/mapaA.pdf?id=618
Pozdrawiam
www.expert
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 30 stycznia 2009, 14:53


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości