Ważne

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Ważne

Postprzez jarekk » niedziela 10 czerwca 2007, 18:15

Witam!!
Interesuje mnie bardzo jedna rzecz jak a konkretnie jak whcodzic w zakrety na ręcznym:P Licze na wiedzę kompetentnych ludzi udzielających sie na tym forum
jarekk
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 10 czerwca 2007, 18:10
Lokalizacja: Konin

Postprzez Moog » niedziela 10 czerwca 2007, 18:17

nie wiem jaki jest twój poziom zaawansowania... i w jakim celu miałbyś to robić? Czekam na odp.
Avatar użytkownika
Moog
 
Posty: 74
Dołączył(a): sobota 19 maja 2007, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez jarekk » niedziela 10 czerwca 2007, 18:22

Poprostu z czystej ciekawości pytam a prawko mam od 2 miesięcy nie zamierzam tego robić na drodze publicznej
jarekk
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 10 czerwca 2007, 18:10
Lokalizacja: Konin

Postprzez Moog » niedziela 10 czerwca 2007, 18:24

poczytaj "szybkość bezpieczna" książka do nabycia na googlu ;)
Avatar użytkownika
Moog
 
Posty: 74
Dołączył(a): sobota 19 maja 2007, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez jarekk » niedziela 10 czerwca 2007, 18:26

Nie mam wystarczająco dużo czasu na wertowanie tego typu lektur potrzebuję szybką i konkretną odpowiedź
jarekk
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 10 czerwca 2007, 18:10
Lokalizacja: Konin

Postprzez Moog » niedziela 10 czerwca 2007, 18:32

ale kto Ci każde czytać całą książkę? Wrzuć odpowiedni dział i masz tam "konkretnie" napisane.
Avatar użytkownika
Moog
 
Posty: 74
Dołączył(a): sobota 19 maja 2007, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Salansky » niedziela 10 czerwca 2007, 18:35

jarekk napisał(a):potrzebuję szybką i konkretną odpowiedź


Jedziesz prosto, zaczynając skręcać zaciagasz ręczny, jak juz zakręcisz, odpuszczasz.
Wszystko zależy od zakrętu, prędkości, własnych umiejętności, rodzaju nawierzchni itp.
12-13 XI 2005 - Teoria
16 XI 2005 - 27 I 2006 - Praktyka
30 I 2006 - Egzamin teoria+praktyka. Error.
10 III 2006 - Podejście drugie praktyka. Done.
20 III 2006 - Wyrobione.
23 III 2006 - Odebrane.
133 dni - 1218zł
Peugeot 107 + President HARRY II
Avatar użytkownika
Salansky
 
Posty: 219
Dołączył(a): niedziela 29 stycznia 2006, 16:10
Lokalizacja: District of Wolomin

Postprzez anom » niedziela 10 czerwca 2007, 18:41

Mam poradnik : tricki samochodowe. Nie jestem jego autorem i nie ponosze odpowiedzialności za to co tam jest napisane,ale pozwole sobie skopiować i tutaj wkleić. Może się Tobie przyda..

Cytuje :

Opiszę tu pokonywanie zakrętow na tzw. "ręcznym" :

podchodząc do zakrętu pamiętamy o tym aby prędkość auta wynosiła około 40-50km/h
redukujemy bieg do 2
podczas dojeżdzania do zakretu ciągniemy gwałtownie za dżwignię hamulca ręcznego
skręcamy koła; wchodzimy w zakręt
Tył auta zostanie wyrzucony na zewnętrzną stronę zakrętu.
jeśli uznamy, że obrót auta jest wystarczający: puszczamy ręczny i dodajemy gazu prostując jednocześnie koła, kontynułujemy jazdę.


Obrót auta o 180 stopni w przód :

rozpędzamy samochód do prędkości około 50km/h (na suchej nawierzchni- na mokrej wolniej)
puszczamy gaz
naciskamy sprzęglo
redukcja biegu do 2
skręcamy koła "na maksa" w którąś stronę, 0,01 s później ciągniemy z całej siły za dżwignię hamulca ręcznego

jeśli mamy auto:

z napędem na tylne koła to po wykonaniu obrotu o 90 stopni naciskamy na maksa gaz i puszczamy sprzegło (nie zmieniając pozycji kół)

z napędem na przednie koła to po wykonaniu również 90 stopni naciskamy gaz i puszczamy sprzęgło ("zakotwiczając" w ten sposób przednie koła i przyspieszając obrót auta)

Po wykonaniu obrotu o około 160stopni prostujemy koła dodając lekko "gazu" i szczęśliwie kończymy manewr przy oklaskach publiczności


Obrot auta o 180 stopni w tył :

rozpędzamy samochód jadąc tyłem (prędkość trzeba wyczuć: tak żeby wydawało nam się, że jedziemy szybko)

patrzymy cały czas do tyłu
leciutko skręcamy kierownicę w jedną stronę
zaraz po tym odbijamy mocno i gwałtownie w drugą stronę (cały czas trzymamy gaz)
po wykonaniu obrotu o 90 stopni nogę z gazu przenosimy na hamulec
w miedzyczasie zmieniamy bieg na 2
samochód sam sie obróci do pełnego obrotu
po obrocie puszczamy sprzęgło i wciskamy do końca pedał gazu
manewr wykonany
Sztuczka ta jest bardzo efektowna. Po kilku dniach ćwiczeń będziesz mógł szpanować tak nawet na dość wąskich drogach.

UWAGA:
zwracaj bardzo dużą uwagę na krawężniki i inne nierówności jezdni

==================== Koniec cytatów ====================

Mam jeszcze tego troche więcej,jeśli chcesz to wrzuce więcej..
21.05.07 - egzamin na kat. A

29.05.07 - egzamin na kat. B

Oba za pierwszym razem :) !

(2007-06-05) Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.

(2007-06-11) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.

ODEBRANE !
anom
 
Posty: 51
Dołączył(a): środa 25 kwietnia 2007, 17:26
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez jarekk » niedziela 10 czerwca 2007, 18:42

No i właśnie o cos takiego mi chodzilo :P Dzieki
jarekk
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 10 czerwca 2007, 18:10
Lokalizacja: Konin

Postprzez slayer17 » niedziela 10 czerwca 2007, 19:01

Tylko uważaj bo różne place potrafią być wyboiste i często gaszą niedoszłych rajdowców dachowaniem :mrgreen: Widziałem na własne oczy jedno takie.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez jimorrison » środa 13 czerwca 2007, 23:17

hehe zeby dacha zlapac to juz albo jedzie sie wozem drabiniastym albo sie robi takie proby na iscie wyboistej nierownej dziurawej drodze. sprawne auto nie powinno przy predkosci 40-50 dachowac od gwaltownego skrecenia kolami i zaciagniecia recznego.
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez slayer17 » czwartek 14 czerwca 2007, 15:34

Uwierz mi można :D Facet wjechał w lekką koleinę na placu (ziemia siadła :D) właśnie w momencie jak tylna oś zaczęła skręcać.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

:)

Postprzez Polonez » czwartek 14 czerwca 2007, 16:12

hihi ja już nie próbuje zawracać na ręcznym. Kiedyś próbowałem ręczny nie zaskoczył i bym wylądował na murku od płotu :P Teraz ręczny żyleta ale wole nie hihi :D Ale auto z tylnym napędem mozna się fajnie pobawić nie używając ręcznego :wink:
jestem za nakazem całorocznego używania mózgu podczas prowadzenia auta:)
Polonez
 
Posty: 558
Dołączył(a): niedziela 16 maja 2004, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała / Kęty

Postprzez marcij » czwartek 14 czerwca 2007, 22:28

Dokladnie. jak jak chce to wciskam gaz w podloge , i tez mi tylne kola zrywaja przyczepnosc. 100 koni w stosunkowo lekkim aucie z tylnym napedem jest fajne :P
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez slayer17 » czwartek 14 czerwca 2007, 22:54

A jeszcze w zimie :spoko: Normalnie rozrywka dla prawdziwych kierowców, a nie ci co na "ręcznym" jeżdżą :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości