Ilość obrotów a zmiana biegów...;(

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez slayer17 » niedziela 20 maja 2007, 20:40

A proszę ja ciebie:

TD42 Nissana
[b]diesel 4.2l toyoty
SD33 Nissana
O i jeszcze Cumminsy i Caterpillary montowane w amerykańskich pickupach
Nie wiem jak rodowita ANDORIA ale też ma nisko :mrgreen:

Ja tu mówię oczywiście o starych konstrukcyjnie harczkach (dizlach z komorą wstępną :D ) które mają wszystko z żeliwa, a nie o nowczesnych dieselach z common railem itp.

No może przesadziłem z tym 2200 - 3000, mogą mieć troszkę wyżej :D
Bo nissanowski TD27 ma około 3300 ale największy przyrost mocy odczuwalny jest przy 2500 :mrgreen: aż wbija w fotel.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Pinhead » niedziela 20 maja 2007, 20:49

Oczywiście za przykład podałeś auto terenowe. Szkoda ze nie silnik okrętowy :) Normalne auta osobowe z silnikiem diesla mają moc maksymalną w okolicach 4000rpm.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez dylek » niedziela 20 maja 2007, 21:11

świetne linki Pinehead ;)
od razu widać jak należy najekonomiczniej jeździć ;)
należy utrzymywać obroty pomiędzy max momentem, a max mocą :D
-jazda poniżej to zbytnie obciążanie silnika
-powyżej to zwiększone spalanie i 0 korzyści
Kwestia tylko, czy spokojnie (bieg zmieniamy tak, by po zmianie obroty spadły do wartości max momentu), czy dynamicznie jeździć (ciągniemy do wartości max mocy i zmiana biegu )
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez slayer17 » niedziela 20 maja 2007, 21:34

Pinhead napisał(a):Oczywiście za przykład podałeś auto terenowe. Szkoda ze nie silnik okrętowy :) Normalne auta osobowe z silnikiem diesla mają moc maksymalną w okolicach 4000rpm.


To wiem. Ale tak ja powiedziałem istnieją takowe:mrgreen: Nic nie poradzę, że pierwsze szlify w prowadzeniu samochodów zaliczałem w terenówkach, a zdarzyło się kiedyś jechać KRAZ -em :D Ale to tak jak powiedziałem. Są to starej konstrukcji trzepaki do tego montowane w autach, których aerodynamika równa się aerodynamice kiosków ruchu :D, co najciekawsze nie palą one znowu tak dużo i są dość dynamiczne, ale to jest spółka z krótką skrzynią biegów i wolnymi mostami.

Tak dla ciekawostki, koledzy z innego forum wyliczyli, że Patrol 2.8 TD na reduktorze i jedynce osiąga max moment obrotowy 11 tys Nm przy 2200 tys obrotów, co daje ogromną siłę :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Gradzik » czwartek 31 maja 2007, 17:53

Pinhead napisał(a):Pokaż mi silnik diesla z mocą maksymalną przy 2200 czy nawet 2500 rpm :) Tylko niech to nie będzie ciężarówka.

VW 1.9 TDI http://www.godula.pl/chip/vw/strony/golf_19tdi110.htm
Peugot 307 2.0 HDi http://www.godula.pl/chip/peugeot/stron ... 0hdi90.htm
Fiatowski 1.9jtd http://www.godula.pl/chip/fiat/strony/stilo19jtd115.htm
Renault 1.5dci http://www.godula.pl/chip/renault/stron ... 5dci65.htm

Co do odcięcia paliwa przy obrotach maksymalnych to mają go nawet 20 letnie silniki na wtrysku. Praktycznie każde auto na wtrysku ma odcięcie.

Honda Accord 2.2 i-CTDI - ma na 2000 obr/min
(2007-05-11) - egzamin WORD Odlewnicza Warszawa
(2007-05-21) - przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne
(2007-05-23) - prawo jazdy do odbioru w urzędzie

2 podejścia. do egzaminu oczywiście ^^
Gradzik
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek 10 maja 2007, 22:34
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Xsystoff » czwartek 31 maja 2007, 19:56

Gradzik napisał(a):Honda Accord 2.2 i-CTDI - ma na 2000 obr/min

Bzdura.

http://www.tdi-tuning.pl/tools/a/ivomarzec.jpg
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości