slayer17 napisał(a):Poczytaj sobie kolego inne książki o rajdowej technice jazdy. Hamulca w rajdowym samochodzie używa się po to, żeby zdusić gaz i nie tracić cennych ułamków sekund podczas wyjazdu z zakrętu. W taki sposób wygrywa się rajdy :mrgreen: albo jeździ w zimie aby utrzymać pełną kontrolę nad samochodem :D
Ale po co dusić gaz przy wyjeździe ? :shock: chyba tylko wtedy jeżeli są dwa szybkie "przechodzące" albo długi zacieśniający sie przy wyjściu
Albo sie idzie zakręt z bomby bez redukcji i hamowania albo z hamowaniem lub hamowanie+redukcja .
Hamulca w przednim napędzie używa sie w trzech przypadkach :
- do rzucenia auta w zakręt czyli jak już pisałem kopniecie w pedał i zarzucenie tyłu
-dohamowanie na nawrotach (tutaj jest metoda następująca -prawa noga obsługuje gaz i hamulec , lewą używamy do obsługi sprzęgła - czyli dojazd jedna część stopy prawej na gazie druga część (pięta) naciska hamulec , sprzęgło i redukcja , puszczenie hamulca ,podcięcie ręcznym i odjazd , oczywiście cały czas skręcamy , w momencie podcinania trzeba być przygotowanym na kontre .
- dociążenie przodu czyli odpowiednio wcześniej redukcja i zakręt przechodzimy na hamulcu dociskając i popuszczając go z wyczuciem (często stosowane na śniegu , trzeba wyczuwać moment blokowania żeby nie wyjechać w plener ;))
Książki książkami a trening to trening , w zimę wyjeździłem dwa baki paliwa na tego typu akcje :mrgreen: